Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 ei pysy käynnissä alle 4000rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asis
    BTCF Member
    • Mar 2009
    • 1138
    • Joensuu

    M50B25 ei pysy käynnissä alle 4000rpm

    Joo elikkä ongelmana on se, että kyseinen värkki lähtee käyntiin, mutta käy melko huonosti ja röpeltää noin 20 sekuntia ja sammuu. Heti startin jälkeen jos polkasee kierroksia, niin toimii hienosti 4000-6000rpm eikä käynnissä ole mitään ongelmaa.

    Heti kun laskee kierrokset alle 4000rpm, niin käy huonosti röpeltäen ja alle 3500rpm ei toimi ollenkaan vaan sammuu. Bensa haisee aika rankasti auton ympärillä, koska se työntää sitä pakoputkeen.

    Kone on käytetty normaaliin käyntilämpötilaan, mutta ei silti toimi.

    Searchilla ei löytyny mitään vastaavaa, tai sit en osannu käyttää sitä
    Toivottavasti jollakin on jotain hajua tämmösestä
    E39 540iA M-Sport Imolarot II
    E36 323i touring
    Volvo V70 2.4D mk3
    Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
    Honda Civic 1.4 4d ES
    Chevy Caprice Classic
    ex:
    E32 730iA
    E39 528i Calypsorot metallic
    E36 325i x2
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Jako , sytkän ajoitus (saako kaikki pytyt kipunaa) , puristukset , seos (en siihen syventyisi ekana kovin paljoa kuvauksen perusteella). Siinäpä ne käynnin edellytykset on joaka kannattaa kattoa jos ei ole mitään tietoa. Onko siellä hiljan asennettu / sovellettusohellettu jotain?

    -Jarno
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #3
      Nokan asentoanturi
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • asis
        BTCF Member
        • Mar 2009
        • 1138
        • Joensuu

        #4
        Just on laitettu uus jakoketju ja laahaimet yms. ja jako on varmasti oikein. Sitä bensan hajuu tais olla jo ennen tuota jakopään remppaakin.

        Kaikki pytyt saa kipunaa kyllä.

        Miten kalliita nokan asentoanturit on, jotka myös toimii eli ei kait mitää tarvikkeita kannata laittaa :think
        E39 540iA M-Sport Imolarot II
        E36 323i touring
        Volvo V70 2.4D mk3
        Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
        Honda Civic 1.4 4d ES
        Chevy Caprice Classic
        ex:
        E32 730iA
        E39 528i Calypsorot metallic
        E36 325i x2

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by asis View Post
          Just on laitettu uus jakoketju ja laahaimet yms. ja jako on varmasti oikein. Sitä bensan hajuu tais olla jo ennen tuota jakopään remppaakin.

          Kaikki pytyt saa kipunaa kyllä.

          Miten kalliita nokan asentoanturit on, jotka myös toimii eli ei kait mitää tarvikkeita kannata laittaa :think
          Mut käyntiongelmat alko heti korjauksen jälkeen? Jos näin , ni eiku kattelemaan mikä on irti tai rikki .
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • asis
            BTCF Member
            • Mar 2009
            • 1138
            • Joensuu

            #6
            Mikä siellä vois hajota jakopäätä laitettaessa? Luulisin että on melko varmaa että sieltä ei oo korjauksen yhteydessä mitään hajotettu. On sitä sen verran moneen otteeseen kuitenki tutkittu.
            Last edited by asis; 09-04-2010, 14:04.
            E39 540iA M-Sport Imolarot II
            E36 323i touring
            Volvo V70 2.4D mk3
            Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
            Honda Civic 1.4 4d ES
            Chevy Caprice Classic
            ex:
            E32 730iA
            E39 528i Calypsorot metallic
            E36 325i x2

            Comment

            • Tojopa
              BTCF Member
              • Mar 2004
              • 1592
              • Kuopio

              #7
              Itsellä oli hyvin samankaltainen käyntihäiriö ja bensankatku omassa E36 325i:ssa alkutalvesta. Pitkään piti syyllistä etsiä, kunnes huomasin, että tyhjäkäyntiluistilta imusarjaan menevä letku oli luiskahtanut irti, eli tarkemmin liitin 9 tuosta kuvasta. Eli siis varsin massiivinen imuvuoto sekoitti koneen käynnin täysin.


              Intake manifold system - BMW parts catalog

              Comment

              • asis
                BTCF Member
                • Mar 2009
                • 1138
                • Joensuu

                #8
                Noni taishan tääki nyt selvitä. Motronicin sisällä vettä.

                Heti starttauksessa suuttimet 54 millisekunttii auki, ku pitäs olla 2.2. Ite en tuosta mitää ymmärrä, mut vissii jotaki tuommosta se korjaaja sönkkäs.

                Mites sitä vettä sinne boksiin pääsee?
                E39 540iA M-Sport Imolarot II
                E36 323i touring
                Volvo V70 2.4D mk3
                Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                Honda Civic 1.4 4d ES
                Chevy Caprice Classic
                ex:
                E32 730iA
                E39 528i Calypsorot metallic
                E36 325i x2

                Comment

                • Tojopa
                  BTCF Member
                  • Mar 2004
                  • 1592
                  • Kuopio

                  #9
                  Aika tavallinen vika E36, että ECU ui vedessä. Esimerkiksi tuolta löytää lisää juttua tuosta.

                  Comment

                  • asis
                    BTCF Member
                    • Mar 2009
                    • 1138
                    • Joensuu

                    #10
                    Noni boksista ei saa enää toimivaa se on entinen.

                    Siinä on joku prosessori rikki. Ruiskutusaika heittelee 20 ja 54 millisekunnin välillä, kun oikea aika olisi 12 millisekuntia.


                    Myykää joku mulle Boschin 0261 200 402 boksi!
                    E39 540iA M-Sport Imolarot II
                    E36 323i touring
                    Volvo V70 2.4D mk3
                    Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                    Honda Civic 1.4 4d ES
                    Chevy Caprice Classic
                    ex:
                    E32 730iA
                    E39 528i Calypsorot metallic
                    E36 325i x2

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎