Announcement

Collapse
No announcement yet.

135i n54 pätkii/käy rikkaalla luvassa vinkkipalkkio!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KON4
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 296
    • Espoo

    #31
    Joo tänään tuli tulpat tsekattua ja pikkasen kahvin ruskeat ne oli, mutta silti kävi hieman rikkaalla. Viimeisen tulpan kohalla tulppa oli täysin karstan ja paskan peitossa. Uudet tulpat tilalle ja nyt kone käy ku enkeli, kulutus tippu ja tasakaasun pätkimiset loppui. Mutta tyhjäkäynti pykii vieläkin samallailla ja kierrokset seikkailee

    Samalla tuli tsekattua suuttimet ja bensalinjat läpi, ne oli ok.

    Huomasin myös että autoa sammuttaessa venttiilikopasta kuuluu pitkä suhahdus/dumppi ääni, onkohan normaalia vai oisko sielä joku vuoto?

    Maffia en kerenny vielä kokeilemaan, mutta huomena sen vuoro.
    Ex.
    -02 e46 m3
    -08 bmw 135i
    - bmw m6
    - F20 120d
    - F20 LCI 125d

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #32
      Ei ole MAF, turha edes kokeilla. Yksi erilainen tulppa tarkoittaa joko väärin toimivaa suutinta (vuotava suutin) tai öljyvuotoa sylinteriin. Paha sanoa onko karsta bensasta vai öljystä näin netin välityksellä. Ecussakin toki voi olla vikaa mutta epäilen vahvasti ettei näin ole.

      Pätkiminen palaa kun uuteenkin tulppaan kertyy tarpeeksi karstaa.

      Onko näissä suoraruiskukoneissa esiintynyt viallisia suuttimia? Entä kannentiivistevikoja?
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • KON4
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 296
        • Espoo

        #33
        Originally posted by Cell View Post
        Ei ole MAF, turha edes kokeilla. Yksi erilainen tulppa tarkoittaa joko väärin toimivaa suutinta (vuotava suutin) tai öljyvuotoa sylinteriin. Paha sanoa onko karsta bensasta vai öljystä näin netin välityksellä. Ecussakin toki voi olla vikaa mutta epäilen vahvasti ettei näin ole.

        Pätkiminen palaa kun uuteenkin tulppaan kertyy tarpeeksi karstaa.

        Onko näissä suoraruiskukoneissa esiintynyt viallisia suuttimia? Entä kannentiivistevikoja?

        Joo taitaa mennä jonku aikaa ni alkaa taas tulppa karstottumaan.. Niin no tulppa oli kyllä muuten paskan peitossa, mutta en osannut sanoa että onko öljyä päässy valumaan vaikka kannesta kun tulppa oli kuitenki "kuiva".

        Jaa-a aika pienessä osassa vaan ollu vikaa ja enemmän ajetuissa yksilöissä, sekä aika vähän kansivikoja. Hmm. kansipahvi näytti kyllä täysin ehjältä, eikä vuotoja näkynyt missään.
        Ex.
        -02 e46 m3
        -08 bmw 135i
        - bmw m6
        - F20 120d
        - F20 LCI 125d

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #34
          Originally posted by KON4 View Post
          Hmm. kansipahvi näytti kyllä täysin ehjältä, eikä vuotoja näkynyt missään.
          :think Otikko oikein kannen irti?
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • NikitaT
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 426
            • Espoo

            #35
            Onko tässä vehkeessä jonkinnäköstä By-Pass venttiiliä? Sekin saattaa vaikuttaa nykimiseen jos tästä venttiilistä on kalvo mennyt.

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4927
              • Kotka

              #36
              Originally posted by Cell View Post
              Ei ole MAF, turha edes kokeilla.
              Mitenkä iso homma se on kokeilla ottaa yksi pistoke irti? :think
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • R Power
                Bimmer Rookie
                • Feb 2006
                • 163

                #37
                Täältä voi spekuloida sitä, miltä se "karstainen" tulppa eniten näyttää.
                Ahneella on aina enemmän!

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎