Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50b25 vanos nokka-akseli swappi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scyber
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 686
    • Hyvinkää

    M50b25 vanos nokka-akseli swappi

    Eli miten saisi järkevinten asennettua / ajoitettua M50b25 vanos moottoriin ei vanoksen imunokka-akselin pakonokka-akseliksi?

    Imunokaksi on jo schrick 252

    Paljonko imu ja pakonokan lapojen välisen kulman aste-ero on vakionokilla, voisikohan pellistä leikata jotenkin laskien oikeanlaisen ajoitustyökalun ko. operaatioon? :think

    Linkkejä swappeihin myös kaivattaisiin ja muuta huomioitavaa saa huudella
    Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
    www.napalmi.com

  • Scyber
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 686
    • Hyvinkää

    #2
    Tuolta löyty jotai infoa http://www.r3vlimited.com/board/show....php?p=1939266

    Mutta kaivattais tietoa ja apua siihen ajoitustyökalun tekoon
    Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
    www.napalmi.com

    Comment

    • Scyber
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 686
      • Hyvinkää

      #3
      Vakio ajoitustyökalun mitat


      Eli saisko tuota ei vanos imunokkaa kääntämällä vastapäivään 101 astetta ajoituksen oikeaksi pakonokalle vanokseen?
      Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
      www.napalmi.com

      Comment

      • Scyber
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 686
        • Hyvinkää

        #4
        Kukaan ei liene tehny?
        Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
        www.napalmi.com

        Comment

        • repesorsa
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 290
          • Mikkeli / Jyväskylä

          #5
          Äkkiä kun miettii niin saisko sillei, että pyörittää konetta ja mittaa mittakellolla millon nokka "korkeimmillaan" ja laskee kampurasta koneen kohan(asteet missä asennossa kampura on). Ja sitten uusi nokka paikoilleen kone samassa asennossa ja kellon kanssa pelaa nokan kohilleen. Näin nyt äkkiä pohdittuna.:think

          Comment

          • Scyber
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 686
            • Hyvinkää

            #6
            Laskeskelin ton hoidon tonne r3vlimitediin, tässä näin nyt laskettuna paljonko pitäis kääntää jotta nokan kärki olis samas kohtaan ei vanos imunokalla pakonokan paikalla.
            "I calculated the lobe centers and durations

            Intake opens: 19 BTDC (9.5 degrees on the cam)
            Intake closes: 41 ABDC (20.5 degrees on the cam)

            Duration 19+41+180 = 240 degrees
            Lobe Center ((41-19)/2+90)= 101 degrees ATDC

            Exhaust opens: 35 BBDC (17.5 degrees on the cam)
            Exhaust closes:13 ATDC (6.5 degrees on the cam)

            Duration 35+13+180 = 228 degrees
            Lobe Center (35-13)/2+90= 101 degrees BTDC

            Timing for nonvanos intakecams
            Exhaust opens: 41 BBDC (20.5 degrees on the cam)
            Exhaust closes: 19 ATDC (9.5 degrees on the cam)

            Duration 41+19+180 =240 degrees
            Lobe Center (41-19)/2+90= 101 degrees BTDC

            exhaust 50,5degree on cam before top dead center
            intake 50,degree on cam after top dead center

            So the difference is exact 101 degrees. Intake cam should be turned 101degrees clockwise and then lobes will be in same place."

            Eli teen viel ajoitusjigin tuosta hoidosta, kysyä saa jos on mielestään jotain vikaa ko. laskelmis.
            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
            www.napalmi.com

            Comment

            • Scyber
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 686
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by repesorsa View Post
              Äkkiä kun miettii niin saisko sillei, että pyörittää konetta ja mittaa mittakellolla millon nokka "korkeimmillaan" ja laskee kampurasta koneen kohan(asteet missä asennossa kampura on). Ja sitten uusi nokka paikoilleen kone samassa asennossa ja kellon kanssa pelaa nokan kohilleen. Näin nyt äkkiä pohdittuna.:think
              Toihan se kieltämättä tarkin ja varmin keino olisi. Ajattelin kuitenkin että mahdollisesti tuleviakin omistajia helpottaisi jos sais vaan jigillä laitettua ajoituksen kuosiin.
              Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
              www.napalmi.com

              Comment

              • repesorsa
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 290
                • Mikkeli / Jyväskylä

                #8
                Ja nuo kaks keinoo yhistät nii hyvä tulee. Eli mittaat kellolla uuden nokan kohilleen sen jälkeen teet sen jigin nokille nii ei jää arvailujen ja laskujen varaan. Ton kohistustyökalunhan voi tehä vaikka pleksistä nii ois ainakin helppo muokkailla tämmöstä ite mietin.

                Comment

                • Scyber
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 686
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Se olisi ainakin aika vaikeaa saada varmasti timmiksi.
                  Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                  www.napalmi.com

                  Comment

                  • repesorsa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 290
                    • Mikkeli / Jyväskylä

                    #10
                    Eiköhän kunnon metallisella astekulmalla saa tehtyä.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎