Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vulcan
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 162

    m50b25turbo

    No niin otettiin savut kyseisesta projektista, ja hetihän siinä tuli ongelmia.
    Ennen turbotusta auto on pelannut aivan normaalisti, mutta nyt autolla on ajettu varmaan turbon kans 3km muutama veto ahtopaineilla(max0.4) ja se alkoi huohottamaan aivan saatanasti ja työntää öljyä mittatikun reijästä o-renkaan takaa. Nyt huomasin että oli tihkuttannut öljyä kannen ja lohkon välistä moottorin takaosasta(venttiilinkopantiiviste vaihdettu) Oliskohan kannentiiviste entinen?
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Kaikki muu vakiota, vaan turbo ruuvattu kylkeen?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Eiköhän se ole käynyt vanhanaikaisesti eli moottorinsulatusprojekti on saatu päätökseen.
      Väärä sytkäennakko ja väärä polttoainemäärä ovat saaneet aikaiseksi reijän mäntään :think
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        #4
        Kiinnostaisi kanssa tietää että mitä koneelle tehty ja onko moottorinohjaus alkuperäinen?

        Minkäsmoinen huohotusjärjestelmä näissä M50-koneissa on?
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10512
          • Saaressa

          #5
          Villi veikkaus... 6cyl männänrengasväli sulanut...
          Pistä kuvia kun purkaat motin

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • Vulcan
            Bimmer Rookie
            • Sep 2003
            • 162

            #6
            moottori on vakio. moottorinohjaus mega. säädöt on tehty penkissä mutta vapaasti hengittävälle. meneekö se kone hajalleen nuin pienestä? max 3km ajettu...

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #7
              Niih, miten se huohotusjärjestelmä on toteutettu? Jos sekin on vakio niin siinä ainakin yks hyvä huohotuksen syy jos menee ahtopaineet kampikammioon :think
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • Polar
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 2045
                • Espoo

                #8
                Originally posted by Vulcan View Post
                moottori on vakio. moottorinohjaus mega. säädöt on tehty penkissä mutta vapaasti hengittävälle. meneekö se kone hajalleen nuin pienestä? max 3km ajettu...
                No ei tietenkään mene hajalle. Eihän se lisätty ilma voi mitään rikkoa.
                Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
                - Official member of Team Järki & Kohtuus -
                - You gotta pay to play -

                Comment

                • Maza
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 4321
                  • Kannus/Kokkola

                  #9
                  Kuulosta kyllä vankasti siltä, että ahtopaineet on kampikammiossa.. Huohotin vakioiskussa vielä ?

                  Comment

                  • Vulcan
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 162

                    #10
                    huohotin roikkuu koneen vieressä vapaana. eli ahtopaine ei pääse kampikammioon.

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      #11
                      Originally posted by Vulcan View Post
                      säädöt on tehty penkissä mutta vapaasti hengittävälle. meneekö se kone hajalleen nuin pienestä? max 3km ajettu...

                      Menee.

                      Olen polttanut eräästä kaasariturbokoneesta kannentiivisteen yhdellä vedolla. Vaikka seokset oli kohdallaan, liian suuri ennakko tuhosi tiivisteen n. 10sec vedossa.
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • Vulcan
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2003
                        • 162

                        #12
                        no toivottavasti siellä olis vain se kannentiiviste paskana! Jos siellä on tiiviste paskana niin minkälainen tilalle? varmaan vähän paksumpi sais olla. Onkos se harvinaista näissä moottoreissa että tiiviste vuotaa ulospäin oljyä?

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          #13
                          Originally posted by Vulcan View Post
                          no toivottavasti siellä olis vain se kannentiiviste paskana! Jos siellä on tiiviste paskana niin minkälainen tilalle? varmaan vähän paksumpi sais olla.
                          Kyllä sielä vakiokin toimii melko hyvin, kun vain saat kartat kohilleen.
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            #14
                            Taikasana tässä on NAKUTUS.

                            Jos ottomoottori nakuttaa niin se hajoaa eikä siihen vaikuta osien kestävyys tai kestämättömyys.
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • Vulcan
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2003
                              • 162

                              #15
                              Kahdessa pytyssä huonot paineet 3-5bar, muissa yli12bar. No pitää ottaa se kansi pois tuosta kun kerkee. Samalla sitte vähän paksumpaa tiivistettä väliin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎