En kyllä edelleenkään usko siihen että painelaakerista löydät vikaa tuohon ääneen. Se kun ei ole kosketuksessa (ei pyöri) paineasetelmaan ennen kuin painat kytkinpoljinta. Voihan sen painelaakerin vaihtaa ja sen jälkeen perehtyä laatikkoon.
Niinno, ehkä muotoilin vastaukseni vähän huonosti, mutta tarkoitin sanoa, että vika voi olla se, että painelaakerin siirtohaarukka on kulunut, jolloin painelaakeri pääsee värähtelemään, jolloin ääni syntyy. Eli vika olisi siirtohaarukassa, ei painelaakerissa.
Joo samaa mieltä oon ettei se painelaakerilla kummene! Pihalla nimittäin seisoo bmw uudehkolla kytkinpaketilla ja rohisevalla laatikolla! Eikä se ääni mitään haittaa,tietääpähän että loota pyörii....
Laatikko on kyllä vaihdettu aika äskettäin tuohon autoon (edellinen omistaja), kun laatikon kylessä on vielä varastotekstit ja tarrat... Kytkin on orkkis kunnossa... :( Joo, sori tietämättömyyteni tuosta painelaakerista. :oops: Painelaakerin vaihdolla on ainakin muissa autoissani vastaavanlainen ääni lähtenyt, eli onko bemari taasen niin erinlainen kuin muut autot!? :roll:
Niin, jos se on tuo laatikon laakeri, (näyttäisi olevan aika yleinen vika, kun jokainen valittelee.... :roll: ) niin onko jollekin tehty remppaa juuri tai ostanut osia?! Saako edes korjattua, vai onko tuo getraggi niin hieno, ettei sitä pura kuin ammattilainen...
Niin, jos se on tuo laatikon laakeri, (näyttäisi olevan aika yleinen vika, kun jokainen valittelee.... :roll: ) niin onko jollekin tehty remppaa juuri tai ostanut osia?! Saako edes korjattua, vai onko tuo getraggi niin hieno, ettei sitä pura kuin ammattilainen...
kiinnostaisi minuakin kun täälläkin kuuluu laatikosta ylimääräistä mekkalaa
Eipä pienestä roklotuksesta mitään haittaa ole. Monessa autossa jonka olen omistanut on laatikko pitänyt tyhjäkäynnillä ääntä. Varsinkin lämpöisenä ilmiön huomaa kun painaa kytkimen pohjaan.
Ja mikäs se sellainen harmiton roklotus on. Tänään huomasin, että kun nostaa kytkimen ylös tyhjäkäynnillä laatikon tai konepuolen suunnasta kuuluu ihme rohinaa. Kun kierrokset nostaa 2500 - 3000 väliin, tuntuu selkeämpää tärinää korissa. Olisiko syytä huolestua?
Tässä keskustelun aloittaneessa tapauksessa vika haiskahtaisi laatikon ääntelylle.Mutta on tapauksia jolloin kytkin on ajettu loppuun,keskiön painepinta noussut säätövarojen loppuessa kiinni jo kuiviltaan pyörivään helisevään painelaakeriin.Tällöin kyllä ääni on lähes sama kytkinpolkimen asennosta riippumatta...
Yleensä viallinen/kuiva PAINElaakeri antaa ääntä vain kytkimen ollessa PAINEttuna.
minulla sama ongelma m5 kanssa...minulla on uudet laakerit sun muut härpäkkeet vaihelaatikkoon jotka maksanu n.850e ja nyt pitäs vaan löytää joku joka osaa vaihtaa ne sillein oikein sinne...kyselin yhdestä liikkeestä jkl-stä niin lupas 740 euroon vaihtaa mut kattelen mielummin hivenen halvemman paikan...jos jollain on kokemusta tai tietoo josko joku osais vaihtaa ne laakerit niin laittakaahan infoo...
Comment