Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kansivikako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dew
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 272
    • Jyväskylä

    #16
    Ja eikös bemareiden pakoputketkin ole yleensä sellaisia että ilmeisesti keräävät paljon tota kondenssivettä? Ainakin jostakin olen kuullut, että yleistä bemareissa tuo höyryäminen. Myös omissa bemmeissä ilmennyt samanlaista.
    BMW 325i Cabriolet -90

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #17
      Originally posted by Dew View Post
      Ja eikös bemareiden pakoputketkin ole yleensä sellaisia että ilmeisesti keräävät paljon tota kondenssivettä? Ainakin jostakin olen kuullut, että yleistä bemareissa tuo höyryäminen. Myös omissa bemmeissä ilmennyt samanlaista.
      Kyllä se on ihan joka auton ongelma..Mm. entisen naapurin Voortin pakoputki jäätyi umpeen kertyneen kondensioveden takia.
      Lyhyttä ajoa oli silläkin kotterolla pelkästään, ja savusi aina niin perhanasti, tosin tuo savuaminen yleensäkkin jostain päästä taitaa olla Voortille ominaista
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • henkka330d
        Newbiemmer
        • Nov 2010
        • 5
        • Hyvinkää

        #18
        Originally posted by jiipee1983 View Post
        auto savuttaa ihan saakelisti alla linkki josta voi katsoa.
        Kun lähtee ajeleen, niin koko kaupunki on ton savun peitossa..mikä vika??


        http://www.youtube.com/watch?v=NAp-KyFxqng
        itellä savuttaa just samanlailla ja syö jonkun verran nestettä. savuutus loppuu ku seinään moottorin lämmetessä. voiko olla kansivikaa se vaikkei kerää järjestelmään minkäänlaista painetta?

        Comment

        • -komprex-
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 99
          • Asikkala / Lahti

          #19
          Itellä oli kans joskus aikoinaan E30 sama ongelma Kylmänä päivänä varsinkin tuli aina käynnistäessä kunnon batman savuverho. Ihan tolkuton määrä sitä höyryä työnti putkesta.
          I. BMW E30 320i
          II. Lada 2107 1700i
          III.BMW E36 325i
          IV. BMW E34 524TD
          -Deus Ex Machina-

          Comment

          • henkka330d
            Newbiemmer
            • Nov 2010
            • 5
            • Hyvinkää

            #20
            Originally posted by -komprex- View Post
            Itellä oli kans joskus aikoinaan E30 sama ongelma Kylmänä päivänä varsinkin tuli aina käynnistäessä kunnon batman savuverho. Ihan tolkuton määrä sitä höyryä työnti putkesta.
            loppuko se höyryäminen sit iha itestää ajan kans? vai löytykö joku vika kenties? ilmeinkö autossa mitään merkittävää tuolloin?

            Comment

            • antti79
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 2499
              • Littoinen

              #21
              Varsinkin E36:ssa tämä on ongelma. Vettä kerääntyy takapönttöön litra kaupalla lyhyessä pätkäajossa. Aiheuttaa myös ns. "thermo shock" ilmiötä M50 moottoristen E36:n lambda-antureille. Itse "korjasin" ongelman joskus vanhaan 320i:in poraamalla takapöntön takareunaan (pöntön alin kohta) pienen reiän, vettä tuli pöntöstä n. 3-4 litraa. Kun vesi oli poistunut ruuvasin reikään tulpaksi ruuvin. Säännöllisin väliajoin poistin kondenssiveden pöntöstä poistamalla ruuvin. Helppoa ja halpaa....
              EDIT: ja kyseessä oli siis kondenssivesi, kansivikaisiin paskoihin tämä ei auta....
              Last edited by antti79; 06-11-2010, 22:12.
              sigpic
              Originally Posted by jari kihlman
              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

              Comment

              • #BMW#
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 488
                • Espoo

                #22
                mulla oli kuukausi takaperin sama savutus ongelma ja vika oli kansitiivisteessä.
                Kansitiivisteen kanssa ei kannata hötkyillä kunnon analyysit eka, on kuitenkin haastava homma suorittaa jos ite meinasit.
                E38 pre 740i 4.4l Manual

                Comment

                • -komprex-
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 99
                  • Asikkala / Lahti

                  #23
                  Originally posted by henkka330d View Post
                  loppuko se höyryäminen sit iha itestää ajan kans? vai löytykö joku vika kenties? ilmeinkö autossa mitään merkittävää tuolloin?
                  Höyryäminen loppui samantein kun autolla oli vähänkin ajanut, mitään vikaa ei autosta ko.asiaan liittyen löytynyt, enpä kyllä etsinytkään...
                  I. BMW E30 320i
                  II. Lada 2107 1700i
                  III.BMW E36 325i
                  IV. BMW E34 524TD
                  -Deus Ex Machina-

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎