Ja eikös bemareiden pakoputketkin ole yleensä sellaisia että ilmeisesti keräävät paljon tota kondenssivettä? Ainakin jostakin olen kuullut, että yleistä bemareissa tuo höyryäminen. Myös omissa bemmeissä ilmennyt samanlaista.
Ja eikös bemareiden pakoputketkin ole yleensä sellaisia että ilmeisesti keräävät paljon tota kondenssivettä? Ainakin jostakin olen kuullut, että yleistä bemareissa tuo höyryäminen. Myös omissa bemmeissä ilmennyt samanlaista.
Kyllä se on ihan joka auton ongelma..Mm. entisen naapurin Voortin pakoputki jäätyi umpeen kertyneen kondensioveden takia.
Lyhyttä ajoa oli silläkin kotterolla pelkästään, ja savusi aina niin perhanasti, tosin tuo savuaminen yleensäkkin jostain päästä taitaa olla Voortille ominaista
itellä savuttaa just samanlailla ja syö jonkun verran nestettä. savuutus loppuu ku seinään moottorin lämmetessä. voiko olla kansivikaa se vaikkei kerää järjestelmään minkäänlaista painetta?
Itellä oli kans joskus aikoinaan E30 sama ongelma Kylmänä päivänä varsinkin tuli aina käynnistäessä kunnon batman savuverho. Ihan tolkuton määrä sitä höyryä työnti putkesta.
I. BMW E30 320i
II. Lada 2107 1700i
III.BMW E36 325i
IV. BMW E34 524TD
-Deus Ex Machina-
Itellä oli kans joskus aikoinaan E30 sama ongelma Kylmänä päivänä varsinkin tuli aina käynnistäessä kunnon batman savuverho. Ihan tolkuton määrä sitä höyryä työnti putkesta.
loppuko se höyryäminen sit iha itestää ajan kans? vai löytykö joku vika kenties? ilmeinkö autossa mitään merkittävää tuolloin?
Varsinkin E36:ssa tämä on ongelma. Vettä kerääntyy takapönttöön litra kaupalla lyhyessä pätkäajossa. Aiheuttaa myös ns. "thermo shock" ilmiötä M50 moottoristen E36:n lambda-antureille. Itse "korjasin" ongelman joskus vanhaan 320i:in poraamalla takapöntön takareunaan (pöntön alin kohta) pienen reiän, vettä tuli pöntöstä n. 3-4 litraa. Kun vesi oli poistunut ruuvasin reikään tulpaksi ruuvin. Säännöllisin väliajoin poistin kondenssiveden pöntöstä poistamalla ruuvin. Helppoa ja halpaa....
EDIT: ja kyseessä oli siis kondenssivesi, kansivikaisiin paskoihin tämä ei auta....
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
mulla oli kuukausi takaperin sama savutus ongelma ja vika oli kansitiivisteessä.
Kansitiivisteen kanssa ei kannata hötkyillä kunnon analyysit eka, on kuitenkin haastava homma suorittaa jos ite meinasit.
Comment