Announcement

Collapse
No announcement yet.

m40b18 turbotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kölbertti
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 45
    • vieremä

    m40b18 turbotus

    Jees ajattelin tuossa kesän kunniaks laittaa tuohon ratsuuni pikkassen lisätehoa ja ajattelin et pitää kai se joskus se turbotuskin kokeilla ja sillä ajttelinkin kysyä et mitä kaikkee siihen pitäs laittaa semmosilla pienellä pudetilla ja pienillä ahdoilla et se kestäs ees jonki aikaa. Ite ajattelin et laittasin jonku to3 ahtimen välijäähyn sit jotku 300-400 suuttimet ja rietty b.paineen säätimen ja rassais tota massamittaria ja tietty jotain muuta pientä tarvittavaa oheis nippeliä. Onko toi ahdin liian iso ja oisko muuta semmosta tärkeetä mitä pitäs muistaa tämösessä tapauksessa ku itellä ei tuosta ahtamisesta ole hirveesti tuota kokemusta ja tuo budjetti on tosissaan rajallinen joten mootorin ohjaukseen ei ole rahaa eikä muutenkaan oo haluja laittaa monia tuhansia auton koneesseen...
  • runkQ
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2007
    • 314
    • Pieksämäki

    #2
    Ex: E36 325, E30 325

    Comment

    • kölbertti
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 45
      • vieremä

      #3
      jooh kiitti linkistä!! Oisko kellään kuvia ja mittoja tosta pakosarjan laipasta tai koko pakosarjasta ku pitäs ruveta tekemään se ja ei voi purkaa pois tota omaa vakio sarjaa ku auton pitää olla ajuillaan koko ajan

      Comment

      • [Riku]
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 499
        • Pirkkala

        #4
        Pakosarja ei tuollaisesta koneesta voi paljoa maksaa, koska niitä menee roskiinkin varmasti paljon. Jos ei mittoja löydy, osta pakosarja purkuosana, ja vie koneistamoon malliksi. Projekti kyllä vaikuttaa jo tuhoon tuomitulta. Haulla löytää tietoa, ja projekteista pari vastaavaa.

        Comment

        • kölbertti
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 45
          • vieremä

          #5
          joo mallit sain... mikäs se tuossa nii tuhoontuomitulta kuulostaa???

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #6
            Originally posted by kölbertti View Post
            joo mallit sain... mikäs se tuossa nii tuhoontuomitulta kuulostaa???
            Olisko nolla budjetti ja sen mukanaan tuomat kompromissit...
            Aprilia RSV4

            Comment

            • kölbertti
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 45
              • vieremä

              #7
              nii sitä ee toisilla oo tuota rahan paskaa rakennella semmosta huippu tekniikkaa joten pakko säästää jossain paikoissa ja yrittää rakennella semmone ku on vara. Sitäpaitsi omaksi riesaksihan minä oon tätä tekemässä enkä kellekkään muulle!

              Comment

              • Dj Niksperi
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 2437
                • Salo, Finland

                #8
                Originally posted by kölbertti View Post
                Sitäpaitsi omaksi riesaksihan minä oon tätä tekemässä enkä kellekkään muulle!
                Juurikin niin Eli jatka valitsemallasi tiellä ja tee sellainen joka itseäsi miellyttää!
                BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                -Team Pussihousu-
                Salo///Works
                sigpic

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Tässä yksi pudjettiturpotus projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=160288

                  ...joskus onnistuu, toisinaan sitten taas ei.
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • kölbertti
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 45
                    • vieremä

                    #10
                    eli siinä taas nähtii tuomittiin heti mut silti eikun kestää!!!!! Mistähän minä saisin noi kivoja kavereita et saisin ahtimen ja kaikkee pientä vaikka ihan aseveli hintaan tarve ois tommoselle to3:lle jos jollain ois:think

                    Comment

                    • repesorsa
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 290
                      • Mikkeli / Jyväskylä

                      #11
                      Lainaan tätä topikkia nyt kun alkuperäset kysymykset ei varmaan johda oikeen mihinkään, enkä uutta kehtaa taas perustaa.

                      Elikkä mietin kun tuossa nurkassa ois yks m40b16 täysin ylimääräsenä, eikä siitä saa mitään rahaa myymälläkään. Mietin jos siitä tekis testimoottorin jolla sais kokeiltua kaikkia vanhoja visioita mitä pääkoppaan ajan myötä kasvanu.
                      Tarkotus ois käydä peruskone huolella lävite ja kattoo, että kaikki kunnossa ja kehittäämoottoriin "innovatiiviset" apulaitteet ympärille...
                      Tavoitteena siis rakentaa mahdollisimman hyvin toimiva ja vähäkulutuksinen moottori josta tarvittaessa sais perusvoimaa laajalla kierrosalueella.
                      Moottorinohjaukseen tehtäisiin isoin panostus.

                      Mieli tekisi rakentaa tuolla megalla 3 levyllä ja 3 prossulla kaikilla hienouksilla. Eli boost controllit, launch controllit yms

                      Pitemmän aikaa olen miettinyt rakentavani jonkin moottorin ympärille 2 ahdinta tai remmin. Ohan se yks ahin jo niin nähty

                      Tarkotus ois pikkuhiljaa kasailla ja suunnitella ja mitoittaa kaikki muutokset mahdollisimman hyvin ennen työn aloittamista. Ja tietysti panostaa mahdollisimman paljon työn jälkeen eli oppia tekemään. Tämä on juuri syy roskamoottorin käytöön. Eli ei maksa mitään vaikka paukkuu paikat.

                      Kokoonpanoksi olen miettinyt:

                      -Peruskunnostettu vakiokone läpikäytynä
                      - 2kpl pieniä ahtimia saa ehotella. Mietinnässä pieniä volvon mitsuja tai gt25:sia.
                      - Megasquirt 3 prossulla ja 3 levyllä
                      -Sytkää mietin vähän eli millähän tuon toteuttas.Yhellä puolalla, hukkakipinänä vai erillisillä puolilla. Jemmassa ois 4kpl 318 is puolia jotka vois käyttää.

                      Mutta tässä nämä alkumietinnät.

                      Saa kommentoida ja liittyä kokoonpano mietintään. Saa myös ehottaa mitä kaikkee kivaa tuohon vois kehittää ympärille ominaisuuksia yms. Projekti osastolle pitää pistää sitten kun pääsee tuota tekemään eli kuhan saan tuon m50b25 turbon kasattua loppuun. Todennäkösesti kesäkuun puolessa välissä.

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        #12
                        Kaksi turboa neloskoneessa on kuin heittäisi helmiä sioille. Jos haluaa jotain erikoista niin tuommoisessa pienessä koneessa toimisi paremmin ruuviahdin tai G-ahdin (VW:n G-lader). Herääminen tapahtuisi nopeammin ja molemmat em. ahtimet riittävät pidemmälle kuin se kone kestää. Ja ovat hyötysuhteeltaan turbon veroisia ellei parempia.

                        Jos haluaa kikkailla niin megaan sekventaalisuihkutus ja -sytytys ja molemmat saa tehtyä jo MS2:een. Vesiruiskun ohjaus, ilokaasun ohjaus, luistonesto, bensa/e85-tunnistus, mekaanisen ahtimen kytkeytymisen ohjaus, nokkien ajoituksen ohjaus jne. mitä mielikuvitus keksii on mahdollista laittaa kun osaa.

                        Jos haluaa oikein hifistellä niin laittaa tuommosen mekaanisen ahtimen seuraksi jonkun mörköföönin esim. HX55:sen ja ottaa siitä pannusta ulos 500hv
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • JusZsE
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2008
                          • 134
                          • Järvenpää

                          #13
                          Kyllä hattua nostan jos joku m40 padasta jaksaa väkertää 500+hp
                          Sähkö on sinistä ja sattuu!

                          Comment

                          • repesorsa
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 290
                            • Mikkeli / Jyväskylä

                            #14
                            Joku m45 eattoni vois olla kyl kova :think. Koneen ilmamääräks laskin 460m3/h pitääköhän about paikkaansa. Tuolla ilmamäärällä eattoni ois 55% hyötysuhteella 2bar painesuhteella. Kierroksia ahtimessa 12000 rpm:think

                            Sitten sitten onko tietoa saisko e36 3,2 m3 kytkimen käymään m40b16 perään 240 getragin laatikolla. Tuommosen kytkimen kun sais 50€ ja kestäs sen varmaan 350nm nii ois aika passeli.

                            Nii ja saakohan tommosen eaton rakennettua magneettikytkimellä päälle pois? Joku toyotan remmi vissiinki niin tehty.

                            Comment

                            • JusZsE
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2008
                              • 134
                              • Järvenpää

                              #15
                              Tuli tässä pähkäillessä mieleen miten käy esim. matka kulutukselle remmin kanssa. Otetaan esim. joku missä suht paljon kierroksia 100-120km/h vauhdissa. Remmi kun pyörii mukana kierroksilla, jolloin on ahtoa myös jatkuvasti eli bensaa joutuu syöttämään enemmän että pysyy suhteet kohillaan ja remmin käyttämä voima saadaan kuitattua. Eli syökö remmi ahdettu auto enemmän matka-ajossa vai voidaanko tällöin, kun on ahtoja ajaa pienemmällä kaasulla niin paljon että kulutus sama tai jopa pienempi? :think
                              Sähkö on sinistä ja sattuu!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎