Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten venttiilikoppa puhtaaksi??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #16
    Originally posted by Bullitt View Post
    Onko hienoa- vai palasokeria? Miten mahtais ylivuotiset suklaakonvendit toimia?
    Palasokerikin saattaa mennä jos on puhalluslaitteessa riiiittävän isoreikäinen suutin.
    Suklaakonvedeilla puhaltaessa saattaa lopputulos näyttää samalta kun alushousuissasikin
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • tonmppa
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 276
      • nurmijärvi

      #17


      alkaa taas menemään jutut siihen mallii että periaatteessa ihan sama millä puhallat sitä kuhan puhallat

      Comment

      • Bullitt
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 2786
        • Turku

        #18
        Originally posted by Jürgen_ View Post
        Palasokerikin saattaa mennä jos on puhalluslaitteessa riiiittävän isoreikäinen suutin.
        Suklaakonvedeilla puhaltaessa saattaa lopputulos näyttää samalta kun alushousuissasikin
        Kyllä mun alushousut kelpais sulle vaikka nenäliinaks. Ei niissä mitään sun juttujas paksumpaa ainakaan ole.


        Comment

        • teroty
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 42
          • Pornainen

          #19
          Originally posted by Jürgen_ View Post
          Ei se varmaan ölynpoistoon eli siis rasvaisen lian irroitukseen hyvin sovi mutta poistaa pinnasta hapettuman ja jättää sileän ja siistin pinnan, näin siis niiden makeannälkäisten poikien mukaan. Ilmeisesti käytetään pääasiassa kaasuttimien ja muiden vast. pehmeiden metalliosien puhdistuksessa.

          ...vai syököhän ne sen sokerin

          Ehdottomasti öljyisten ja esim. alustamassan poistoo ym. vaikeissa paikossa soodapuhallusta. puhdistaa hellästi piennimmistäkin koloista ilman että metalliin ym. osiin tulee jälkeäkään...
          Soodapuhallusta www.uudenmaansooda.fi
          [email protected] 040-5841404
          Käyttis Golf 2.0 D 4Motion
          Käyttis Opel Vivaro
          Harraste 1502 / 2002ti
          Projekti 2002 -69

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            #20
            Ehdottomasti hienolla hiekalla puhallus. Nopea, helppo ja edullinen. Perään esim. normaalia basea kirkaslakattuna. Maalattava tai lakattavahan (tai pelkän kiilloituksen jälkeen vahattava) se on joka tapauksessa, että pysyy asiallisena jatkossakin, joten aivan yksi hailea, vaikka puhallettaisiin irtokarkeilla se pinta rikki.

            Kymmeniä alumiiniosia vanteista ventiilikoppiin tehnyt metodilla: normaali hiekkapuhallettu pinta, runtu 2K-hinkkaväriä, hionta ja pesu, perään base + runsaasti lakkaa. Lopputulos kestää isältä pojalle samanlaisena.
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16427
              • Asikkala

              #21
              Ultraäänipesu ?

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                #22
                Tiskikoneeseen, loppujen likojen puhdistus tinnerillä, halvinta kilikolipohjamaalia, halvinta kilikolipintamaalia ja lakka päälle. Kestää kunnes hajoaa.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • teroty
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 42
                  • Pornainen

                  #23
                  Originally posted by Rockford View Post
                  Ehdottomasti hienolla hiekalla puhallus. Nopea, helppo ja edullinen. Perään esim. normaalia basea kirkaslakattuna. Maalattava tai lakattavahan (tai pelkän kiilloituksen jälkeen vahattava) se on joka tapauksessa, että pysyy asiallisena jatkossakin, joten aivan yksi hailea, vaikka puhallettaisiin irtokarkeilla se pinta rikki.

                  Kymmeniä alumiiniosia vanteista ventiilikoppiin tehnyt metodilla: normaali hiekkapuhallettu pinta, runtu 2K-hinkkaväriä, hionta ja pesu, perään base + runsaasti lakkaa. Lopputulos kestää isältä pojalle samanlaisena.
                  Kannattaisi varmaan tutustua soodapuhallus tietoihin jos kirjoitat että "joten aivan yksi hailea, vaikka puhallettaisiin irtokarkeilla se pinta rikki"
                  Soodapuhallus ei VAHINGOITA alkuperäistä materiaalia!!!
                  Sen hiekka puhalluksen todellakin voi unohtaa, rikkoo varmasti pinnan oli se hienoa tai ei... varsinkin vanteissa ym. alu osissa...
                  Kannattaa tutustua V8 magazinen juttuun soodapuhallus, sopii kaikille autosta ja sen laitosta kiinnostuneille...
                  Soodapuhallusta www.uudenmaansooda.fi
                  [email protected] 040-5841404
                  Käyttis Golf 2.0 D 4Motion
                  Käyttis Opel Vivaro
                  Harraste 1502 / 2002ti
                  Projekti 2002 -69

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    #24
                    Originally posted by teroty View Post
                    Kannattaisi varmaan tutustua soodapuhallus tietoihin jos kirjoitat että "joten aivan yksi hailea, vaikka puhallettaisiin irtokarkeilla se pinta rikki"
                    Soodapuhallus ei VAHINGOITA alkuperäistä materiaalia!!!
                    Sen hiekka puhalluksen todellakin voi unohtaa, rikkoo varmasti pinnan oli se hienoa tai ei... varsinkin vanteissa ym. alu osissa...
                    Kannattaa tutustua V8 magazinen juttuun soodapuhallus, sopii kaikille autosta ja sen laitosta kiinnostuneille...
                    Myyntimies ainesta

                    Saa sitä vaikka lekan riimun jatkeenakin paskaksi, ts. sillä hiekalla pystyy puhaltamaan joko varovaisesti tai siten että pintaan tulee varmasti muisto että on hiekalla vedelty.
                    Hiekka kun edelleen on sellainen jota saa jokapoika ostettua ihan tuosta noin vaan muutamalla eurolla 25kg, puhalluslaitteet jolla pääsee alkuun maksaa about satasen.
                    Tuskin paljon satasella saa osia puhallutettua soodalla kun omilla vehkeillä kärsivällisyyden kera vetelee vaikka yhden auton pohjan puhtaaksi..Joten ei muutako puheita lisää hioskelemaan
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Rockford
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 8028
                      • Pinsiö

                      #25
                      Originally posted by teroty View Post
                      Kannattaisi varmaan tutustua soodapuhallus tietoihin jos kirjoitat että "joten aivan yksi hailea, vaikka puhallettaisiin irtokarkeilla se pinta rikki"
                      Soodapuhallus ei VAHINGOITA alkuperäistä materiaalia!!!
                      Sen hiekka puhalluksen todellakin voi unohtaa, rikkoo varmasti pinnan oli se hienoa tai ei... varsinkin vanteissa ym. alu osissa...
                      Kannattaa tutustua V8 magazinen juttuun soodapuhallus, sopii kaikille autosta ja sen laitosta kiinnostuneille...
                      Ohhoh, osuiko noin pahasti sooda-mainonnan polveen Kyllä. Olen tutustunut myös soodapuhallukseen ja tiedän nuo itsestään selvyydet.

                      Sinusta soodapuhallus on ainoa oikea tapa - minusta taas yksi hailea millä tavalla pinnan käsittelee ennen varsinaista pintakäsittelyä. Yleensä puhaltamisen jälkeen seuraava toimenpide kuitenkin liittyy ruiskuun tai jollain tavalla kemikaaleihin, kannattaisi hieman tutustua maalaamisen perustietoihin
                      Hinnastokin muistaakseni suhteellisen kova vrt. hiekkaan ja kun perus-harrastaja laskee tuota, niin ainakin itse vien akseliston tms. hiekkapuhaltamoon hetkeäkään miettimättä edelleen ja nakkaan ~vitosen puhaltajan kouraan. Laatu silti täydellinen. Myös kotikäytössä soodalla on periaatteessa mahdoton puhaltaa ruostekukkia auton kyljestä vrt. hiekkaan. Pistoolin saa Biltemasta ja santaa mistä vain. Helppous avainsana.

                      Vaikka hiekkapuhallus onkin nyt nähtävästi perseestä, niin hyvin olen pärjännyt vuosikaudet ilman soodaakin.

                      Outoa muutenkin, kun en mielestäni lainaamassasi postauksessani edes ns. dissannut sooda-puhallustasi, vaan mainitsin että pinta kuin pinta, kunhan on käsitelty ennen maalia, mutta puhutaan nyt suu tyhjäksi :think
                      Last edited by Rockford; 20-07-2010, 01:43.
                      -Dodge Charger -73
                      -Mercedes-Benz GLK
                      -VW Transporter

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11093
                        • Oulu

                        #26
                        Jatketaampa aiheeseen liittyen sen verran, että entä jos käsiteltävälle esineelle ei ole tarkoitus tehdä mitään pintakäsittelyä.

                        Kun esim. M52 lohko ja vaihdelaatikko on alunperin puhtaalla alumiinipinnalla ja nyt haluaisin niistä öljyt ja hapettumat pois, niin ilmeisesti soodapuhallus on ainoa vaihtoehto? Mutta saako silläkään alkuperäisen kaltaista pintaa, eli siis hapettuukko puhallettu pinta helpommin uudestaan kuin uusi?

                        Soodapuhallusta näköjään tehdään oulussakin, eli se ei ole ongelma. Mutta ei paljoo kiinnosta maksaa siitä jos lopputuloksena on pinta joka imee öljyä ja hapettuu helposti.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Rockford
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 8028
                          • Pinsiö

                          #27
                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Jatketaampa aiheeseen liittyen sen verran, että entä jos käsiteltävälle esineelle ei ole tarkoitus tehdä mitään pintakäsittelyä.

                          Kun esim. M52 lohko ja vaihdelaatikko on alunperin puhtaalla alumiinipinnalla ja nyt haluaisin niistä öljyt ja hapettumat pois, niin ilmeisesti soodapuhallus on ainoa vaihtoehto? Mutta saako silläkään alkuperäisen kaltaista pintaa, eli siis hapettuukko puhallettu pinta helpommin uudestaan kuin uusi?

                          Soodapuhallusta näköjään tehdään oulussakin, eli se ei ole ongelma. Mutta ei paljoo kiinnosta maksaa siitä jos lopputuloksena on pinta joka imee öljyä ja hapettuu helposti.
                          Johonkin koneistamolle pesukoneeseen. Lähtee öljyt ja pinttymät. Sen jälkeen katsotaan uudestaan tilannetta, mutta mitään rasvaisia osia ei kyllä roudata puhaltamoihin.

                          Hapettuu eli jotenkin on pintakäsiteltävä.
                          -Dodge Charger -73
                          -Mercedes-Benz GLK
                          -VW Transporter

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11093
                            • Oulu

                            #28
                            Jos noin on, niin sama itte putsailla, hiekkapuhaltaa ja sit maalata...

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • TheLoial
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 1109
                              • Helsinki

                              #29
                              Sooda on kyllä ihan mahtava aine. Kokeilin kaupan kilon paketilla ja puhalsin vanhan alumiinisen kytkinsylinterin ja kaasuttimen. Olivat kuin uudet. Sitten ostin 2 kpl 25 kilon soodasäkkejä oikealta puhaltajalta, Joensuussa 30e kappale. Olen käyttänyt normaaleja hiekkapuhalluslaitteita. Kulutus oli alussa kovaa mutta sopivasti kun kuristaa ottoa, niin toimii hyvin. Kädessä pidettävä puhalluskannu on kätevä omatekoisessa puhalluskaapissa pikkuosille. Alussa puhalsin sillä ihan pihalla. Yrittäjä kertoi että oikeilla laitteilla kuluu yksi säkki tuntiin että se on tosi riittoisaa ainetta. Auton puhalluksessa ulkoa menee 2-3 tuntia.

                              Sillä saa aluosat niin puhtaaksi ja uuden näköiseksi niin helposti että mikään pesu tai vastaava ei tee samaa ulkonäköä. Kannattaa kokeilla jos vähänkään "pro:n" näköinen lopputulos kiinnostaa moottoreissa ym.

                              Comment

                              • .:Dam:.
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2007
                                • 178

                                #30
                                Originally posted by TheLoial View Post
                                Sooda on kyllä ihan mahtava aine. Kokeilin kaupan kilon paketilla ja puhalsin vanhan alumiinisen kytkinsylinterin ja kaasuttimen. Olivat kuin uudet. Sitten ostin 2 kpl 25 kilon soodasäkkejä oikealta puhaltajalta, Joensuussa 30e kappale. Olen käyttänyt normaaleja hiekkapuhalluslaitteita. Kulutus oli alussa kovaa mutta sopivasti kun kuristaa ottoa, niin toimii hyvin. Kädessä pidettävä puhalluskannu on kätevä omatekoisessa puhalluskaapissa pikkuosille. Alussa puhalsin sillä ihan pihalla. Yrittäjä kertoi että oikeilla laitteilla kuluu yksi säkki tuntiin että se on tosi riittoisaa ainetta. Auton puhalluksessa ulkoa menee 2-3 tuntia.

                                Sillä saa aluosat niin puhtaaksi ja uuden näköiseksi niin helposti että mikään pesu tai vastaava ei tee samaa ulkonäköä. Kannattaa kokeilla jos vähänkään "pro:n" näköinen lopputulos kiinnostaa moottoreissa ym.
                                Täysin samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja. Leipomotukusta 5 kg soodaa ja piti sitten koittaa melkein mitä käsillä vaan oli. Kolatölkistä lähti maalit hyvin pois ja tölkki vääntys ihmeen vähän. Ruosteista jarrulevyä sai putsailla hieman pidempään puhtaaksi. M10:n kannesta sai todella hyvännäköisen pikku vaivalla, kaikki pienetkin kolot puhdistuu ja palotilat vaikka kansi oli aika törky kunnossa. Jos itellä ei ois mahdollisuutta puhallella soodalla, veisin osat ennemmin soodapuhallukseen kuin koneistamoon Teijopesuun. Tulee heti halvemmalla parempaa jälkeä. Hiekkaa ei enää viitti käyttää kuin johonkin tosi ruosteisiin massalla läästittyihin tolppiin ja kynkkiin. Ja sillonkin vaan pikane hutasu ja loput soodalla. Enää pitää ettii joku paikka mistä saa kohtuu hinnalla tota soodaa, itel riittäis ens alkuun joku 100-200 kg kun yks kaveri sai asiasta tietää ja on tuomassa 10:ntä imusarjaa ja kantta, 6 lohkoo, 5 kaasuläppää ja sen muijan jonku vanhan perintöpuuarkun mikä pitää putsata...

                                Sooda on sit sen verran hellää tavaraa et sil voi putsata paskasia käsiäkin mitkä ei puhdistusaineella irtoo... Eikä ees pöllyä ja leviä niin paljoa kuin hiekka.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎