Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 koneeseen kestävä vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JoniMX
    Newbiemmer
    • Dec 2009
    • 15
    • Lohja

    M50 koneeseen kestävä vaihdelaatikko

    Eli hakusessa olisi vaihdelaatikko jossa viimeinen vaihde on 0,8 tai pidempi kuin 1:1?

    Tulossa turbo M50b28 jatkoksi, joten pitäis kestää myös kunnolla voimaa..

    Tällä hetkellä perävälitys on 3,9 eikä tohon nissanin perään löydy kunnolla pidempää välitystä.

    Ja plussaa olis jos laatikko on 10 boorisella kytkinakselilla, koska tilton tilattu jo jenkeistä.

    Olisin kiitollinen jos joku osais auttaa?
  • JoniMX
    Newbiemmer
    • Dec 2009
    • 15
    • Lohja

    #2
    Miten tohon koneeseen mahtaa sopia e60 530d:n 6-vaihteinen laatikko?:think Siinä on ilmeisesti 6. vaihde 0.84

    Saa myös ehdottaa jotain muuta jos on mielessä..

    Comment

    • Maza
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 4321
      • Kannus/Kokkola

      #3
      Originally posted by JoniMX View Post
      Miten tohon koneeseen mahtaa sopia e60 530d:n 6-vaihteinen laatikko?:think Siinä on ilmeisesti 6. vaihde 0.84

      Saa myös ehdottaa jotain muuta jos on mielessä..
      Tuo loota tuli itsellä ekana mieleen. _Pitäisi_ sopia suoraan lohkoon ja lienee melkoisen järeää kaliberia.

      Comment

      • JoniMX
        Newbiemmer
        • Dec 2009
        • 15
        • Lohja

        #4
        Originally posted by Maza View Post
        Tuo loota tuli itsellä ekana mieleen. _Pitäisi_ sopia suoraan lohkoon ja lienee melkoisen järeää kaliberia.
        Ainakin kuvien perusteella melkoinen köntti.

        Toinen hyvä vaihtoehto välitysten puolesta olisi e36 ta e46 m3 6-v getrag.

        Molemmat m3 ja 530d laatikot pyörii lähes samoissa hinnoissa Saksassa, mutta mikähän noista olis sitten paras?:think

        Comment

        • turbobliz
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1005
          • e-suomi

          #5
          Originally posted by JoniMX View Post
          Eli hakusessa olisi vaihdelaatikko jossa viimeinen vaihde on 0,8 tai pidempi kuin 1:1?

          Tulossa turbo M50b28 jatkoksi, joten pitäis kestää myös kunnolla voimaa..

          Tällä hetkellä perävälitys on 3,9 eikä tohon nissanin perään löydy kunnolla pidempää välitystä.

          Ja plussaa olis jos laatikko on 10 boorisella kytkinakselilla, koska tilton tilattu jo jenkeistä.

          Olisin kiitollinen jos joku osais auttaa?
          Huomaa, että jotkut jenkit on niin peeloja, ettei ne tiedä GM:n 10-boorisen olevan aivan eri booritus kuin Bemarin metrinen. Jos noi sekoittaa niin tulee joko aivan helvetin holo koliseva systeemi tai levy ei nouse akselille. Muistelen, että vielä Tiltonin listassa näin nuo sekoitetun keskenään. Ei toimi...

          Comment

          • JoniMX
            Newbiemmer
            • Dec 2009
            • 15
            • Lohja

            #6
            Originally posted by turbobliz View Post
            Huomaa, että jotkut jenkit on niin peeloja, ettei ne tiedä GM:n 10-boorisen olevan aivan eri booritus kuin Bemarin metrinen. Jos noi sekoittaa niin tulee joko aivan helvetin holo koliseva systeemi tai levy ei nouse akselille. Muistelen, että vielä Tiltonin listassa näin nuo sekoitetun keskenään. Ei toimi...
            Tilasin kytkimen suomalaisen puljun kautta ja mainitsin että boori on 10 x 29mm, mut täytyy tarkastaa kun saan sen käsiin, kiitos tiedosta.

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              #7
              Mitenkäs E36 M3 3.2 6v boksi? Tuo E36 3.0 5v laatikko ainakin kestää runtua varsin mainiosti.

              Kannattanee vilkuilla www.pure-pf.com foorumilta mitä laatikkoja ovat ruotsalaiset käyttäneet noissa 1000hp M50 vehkeissään
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • JoniMX
                Newbiemmer
                • Dec 2009
                • 15
                • Lohja

                #8
                Juu tosiaan m3 6-v laatikko on toinen vaihtoehto.
                PPF:n foorumia on tullu seurattua aika tiiviisti, harmivaan kun oon niin paska ruotsissa, et en ymmärrä muuta ku kuvat

                Comment

                • -mtl-
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 100
                  • Kuopio/Joensuu/stockholm

                  #9
                  Mietinnässä olisi "m50b28" vaparikoneen jatkoksi 6-vaihteinen laatikko e30 koppaan,
                  mikä laatikko menisi suht helpolla ja millä muutoksilla?

                  Tiedossa olisi 320d vm2004 6-vaihteinen laatikko, meniskö se m50 lohkoon kiinni suoraan?
                  Vai kannattaako etsiä muuta laatikkoa?

                  Comment

                  • hirvonen
                    BTCF Member
                    • Nov 2011
                    • 251
                    • hämeenlinna

                    #10
                    Gs6-37dz tai bz käy suoraan kiinni.. alimmat pultit ei sovi ö-pohjaan,
                    Muttei niitä tarvita.. silmälaakeria pitää tuoda n.10mm ulospäin, jotta yltää kytkinakselille. Se hoituu soviteholkilla ja 320d 6v laakerilla.. itsellä ollut tuollainen setuppi kiinni ja toimivaksi todettu..

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16437
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by -mtl- View Post
                      Mietinnässä olisi "m50b28" vaparikoneen jatkoksi 6-vaihteinen laatikko e30 koppaan,
                      mikä laatikko menisi suht helpolla ja millä muutoksilla?

                      Tiedossa olisi 320d vm2004 6-vaihteinen laatikko, meniskö se m50 lohkoon kiinni suoraan?
                      Vai kannattaako etsiä muuta laatikkoa?
                      Originally posted by hirvonen View Post
                      Gs6-37dz tai bz käy suoraan kiinni.. alimmat pultit ei sovi ö-pohjaan,
                      Muttei niitä tarvita.. silmälaakeria pitää tuoda n.10mm ulospäin, jotta yltää kytkinakselille. Se hoituu soviteholkilla ja 320d 6v laakerilla.. itsellä ollut tuollainen setuppi kiinni ja toimivaksi todettu..
                      Dieselin lootassa on sitten varsinkin 1-vaihde niin tiheä että bensakoneen jatkona aika turha.

                      Comment

                      • Osku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2005
                        • 3324
                        • Kouvola,Pilkanmaa

                        #12
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Dieselin lootassa on sitten varsinkin 1-vaihde niin tiheä että bensakoneen jatkona aika turha.
                        BZ Askissa myös kallistuskulma on eri,bensa auton aski on suorassa M50 perässä.
                        E30 24V 5D "Vakio"

                        Originally posted by ///Make
                        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                        Comment

                        • -mtl-
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 100
                          • Kuopio/Joensuu/stockholm

                          #13
                          Löytyi nyt sitten tämmönen laatikko ja tarrassa numerot 0502588CBK ja getrag 217.0.0009.69, onko tämä bensakoneesta mallia gs6-17bg? käviskö tämä miten m50 kylkeen ja oisko kallistuskulma sopiva

                          Comment

                          • Keme
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 228
                            • Rannikko

                            #14
                            Eipä sillä askin kallistuskulmalla ole juurikaan merkitystä. Laittaa vähän enemmän öljyä askiin, jos jännittää.
                            JEEE JEE!

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎