Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Päästöongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eukko
    BTCF Member
    • Dec 2003
    • 127
    • Luoma, Kirkkonummi

    M10 Päästöongelma

    Osaisko joku neuvoa tällases asias. Eli ongelma on se että co päästöt on 10,4 ja et sais katsastuksest läpi niin pitäis olla alle 4,5. Moottori on m10 kaasarilla. Kaasaria on yritetty säätää seos ruuvista mut co mittariin ei saa mitään pysyviä lukemia vaan se hyppii vähän miten sattuu ku seos ruuvia vääntää, ja vaik ruvin vääntää melkein ihan kiinni niin arvo tippu johonki vähän alle 5:teen vaikka sillon lukeman pitäis olla 0.
    Voisko vika mahollisesti olla venttiileissä, kannentiivistees?
    Huollot, korjaukset ja rengastyot ym. Ota yhteytta privalla.

    E60 M5
    I3 120AH
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

    #2
    Kyllähän se vika voi olla kannentiivisteessä tai venttiileissä. Venttiili jää kantamaan, eikä se sulkeudu kunnolla. Jos päästöt on pahasti päin seiniä,aika harvoin ne korjaantuu pelkästään kaasutinta säätämällä.

    Comment

    • eukko
      BTCF Member
      • Dec 2003
      • 127
      • Luoma, Kirkkonummi

      #3
      Sen unohdin kirjottaa että auto savuaa aika paljon, ja savu on valkosta.
      Jos toi tieto sit auttaa yhtään.
      Huollot, korjaukset ja rengastyot ym. Ota yhteytta privalla.

      E60 M5
      I3 120AH

      Comment

      • tobbe_83
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 51
        • Espoo

        #4
        joko kannentiiviste tai venttilien seetipinnat soikeet.

        Comment

        • Doni
          Moderator
          • Sep 2004
          • 2842
          • Kyrsälä

          #5
          Eli eli....

          Tuo eukon auto tuli mulle laitettavaks. Kansi seetattiin samoin hiottiin venttiilit, pakoohjurit uusittiin ja kannesta otettiin 0.2mm pois.

          Päästöt on vieläkin jotain aivan hirveetä. Melkein niin paljon että vois kannun laittaa pakoputken päähän, niin menis bensa sinne.

          Nytten ei co-arvo enää seilaa, mutta seosruuvi kiinni, näyttää co vielä viittä (5) vaikka pitäis olla nollassa. Eli ongelma kaasarissa.

          Jos sumuttaa startter-spraytä suoraan imuun, niin yleensä kierrokset nousee vauhdilla. Tämä tapaus booaa. Kaasari irti ja täydellinen putsaus ja sitten taas päästömittari kiinni.

          Jatketaan ropaamista...


          Doni - - - 325i 2D '10.87

          EDIT: Myös imu on aivan kateissa. Yleensä kuuluu autosta imuäänet ja jos käden laittaa imuun, niin imasee. Tässä tapauksessa ei.
          Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

          Comment

          • jzl
            Bimmer Rookie
            • Jan 2003
            • 148

            #6
            olisko öljyrengas menny

            Comment

            • bmw harrastelija
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 757
              • -

              #7
              Vai semmosta peliä T
              thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
              Alex von Falkenhausen

              Comment

              • Doni
                Moderator
                • Sep 2004
                • 2842
                • Kyrsälä

                #8
                Originally posted by jzl
                olisko öljyrengas menny
                Jos öljyrengas olisi katki/hajalla, niin ei tuon startter-sprayn pitäisi silti aiheuttaa booaamista.

                Doni - - - 325i 2D '10.87
                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                Comment

                • ZoMbiE
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2583
                  • Lohja, Virkkala

                  #9
                  Originally posted by Doni
                  Jos öljyrengas olisi katki/hajalla, niin ei tuon startter-sprayn pitäisi silti aiheuttaa booaamista.

                  Doni - - - 325i 2D '10.87
                  Mulla teki sama aine semmoisen tempun, että ensin puutui ja sitten nousi kierrokset (tosin kyseessä on motronic ohjattu ruisku) mutta silti ensin puutui, tiedä sitten onko normaalia?

                  EDIT: Etsin siis imuvuotoja, joita ei tuntunut löytyvän, niin koetin toimiiko se mitenkään ja suihkaisin ilmanputsariin starteria..

                  Comment

                  • Doni
                    Moderator
                    • Sep 2004
                    • 2842
                    • Kyrsälä

                    #10
                    Originally posted by ZoMbiE
                    Originally posted by Doni
                    Jos öljyrengas olisi katki/hajalla, niin ei tuon startter-sprayn pitäisi silti aiheuttaa booaamista.

                    Doni - - - 325i 2D '10.87
                    Mulla teki sama aine semmoisen tempun, että ensin puutui ja sitten nousi kierrokset (tosin kyseessä on motronic ohjattu ruisku) mutta silti ensin puutui, tiedä sitten onko normaalia?

                    EDIT: Etsin siis imuvuotoja, joita ei tuntunut löytyvän, niin koetin toimiiko se mitenkään ja suihkaisin ilmanputsariin starteria..
                    Tekikö se sitä sitten myös kun auto toimi? Vai vaan kun oli jossain joku vuoto? Jäi hieman epäselväks.
                    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                    Comment

                    • Doni
                      Moderator
                      • Sep 2004
                      • 2842
                      • Kyrsälä

                      #11
                      Vaihdoin kaasarinlaipan ja imusarjan välisen kumin. Alkoi jopa kuulumaan sellainen imuääni kun pitää.

                      Mutta päästöt ihan metässä vielä. CO on jotain kymmenen tienoilla. Sen verran paljon menee bensaa koneeseen, että öljykin haisee jo bensalta. Eli pitää vaihtaa nekin.

                      Kun bensaa menee noin paljon, niin vikahan ei voi olla muualla kun kaasarissa. Kaasari ei tulvi ja neulaventtiili toimii moitteettomasti.

                      Autossa on Weberin korvauskaasutin. Olisiko jollain tietoa Weberin bensapinnasta? Minkä verran sen tulee olla?

                      Uudeltamaalta jos joltain löytyis, niin lainattais/ostettais orkkis kaasari testimielessä.
                      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                      Comment

                      • gremu
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 861
                        • Mankkaa

                        #12
                        tiiä sitten onko apua, mutta mulla teki pierburg tenät ja vaihdoin webruun niin loppu ongelmat.

                        Eiköhän se webru kannata pitää jos se on jo siinä...
                        kulkineet e38 740, e38 728, e32 750ia
                        RIP
                        vm 87 e32 735ia, e34 520i, e30 320 msport vm 85, e21 315 vm82, e30 320ia vm 86, e28 518i vm 86, e28 518i vm 85, e30 316 vm 87/88,
                        ford escort lx 1.6 vm 84, volvo 242 2.0 vm 85
                        _______________________________________
                        Team BTCF-World Of Pirates
                        sigpic

                        Comment

                        • Doni
                          Moderator
                          • Sep 2004
                          • 2842
                          • Kyrsälä

                          #13
                          Originally posted by gremu
                          tiiä sitten onko apua, mutta mulla teki pierburg tenät ja vaihdoin webruun niin loppu ongelmat.

                          Eiköhän se webru kannata pitää jos se on jo siinä...

                          Varmasti kannattaa, mutta olis hyvä kokeilla jollain muulla kaasarilla. Jos ei silläkään toimi, niin voi ainakin sulkea pois yhden vian aiheuttajan.
                          Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            #14

                            Ehkä aiheeseen liittyen kysäisen tässä välissä, että viittiskö joku laittaa hyvää linkkiä, jossa olisi ohjeita venttiilivälysten säätöön.
                            Kaveri vaan kyseli, kun aikoo säätää oman M10:nsä. Lähinnä ihmetteli että mistä sitä moottoria on hyvä pyörittää kun on venakoppa auki..

                            Haulla ei löytynyt riittävän tarkkoja ohjeita.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • wj
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 3253
                              • Järvenpää

                              #15
                              Kaol:

                              Sillonkun oli vielä e30 m10:pillä niin pistin vaihteen päälle ja liikutin autoa aina kun siirryin seuraavaan keinuvipuun.

                              Muistaakseni sielä oli kampuran päässä pultti niin syvällä ettei siihen jakari ylöty. Ja niin isoa hylsyä ei ollu
                              - 2006 Mustang cabriolet
                              - Sleekcraft Enforcer 28'

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎