Announcement

Collapse
No announcement yet.

käynnistys ongelmaa m50b20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika021
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 96

    käynnistys ongelmaa m50b20

    Eli ongelmana m50b20 320i bemmissä seuraavaa. Kylmänä lähtee hyvin käymään ja heti sammutuksen jälkeenkin lähtee käymään hyvin. Sitten jos on ollu 15 min sammuksissa niin saapi sahata jopa 3kertaa ennenkuin starttaa. Lambda vaihettu n. puol vuotta sitten ja imuvuotoja ei ole.
    Hävettää jossain kaupan parkki paikalla aina sahata
    Ei oo minkäänlaista vaikutusta käymiseen vaikka ottaisi imm piuhan irti joten voisko se olla tuo imm paskana?
    Nyt metsästän tuollaista imm: ää kokeeksi ja voisin toki ostaakkin jos vika siinä on. Mistä tuollaisen löytäisi??? Oisko jollain lainata lähiseudul tai myydä toimivaa?
    Netistä en löytäny tai sit en vaan osannu ettiä. :think
    Kiitos jo etukäteen.

    Bosch 0 280 212 010
    1 718 5219
  • JIPSKI
    BTCF Member
    • Feb 2003
    • 1010
    • Vaasa

    #2
    IMM:n ei pitäisi vaikuttaa käynnistymiseen. ennemmin kampiakselin/nokan asentotunnistin. vikakoodit lukuun niin voi selvitä jotain.
    exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

    Comment

    • jon1
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 270
      • Tampere

      #3
      Muistelisin että joskus jossain oli samalaista vikaa ja että vika olis ollu vuotavissa suuttimissa...

      Comment

      • mika021
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 96

        #4
        Originally posted by jon1 View Post
        Muistelisin että joskus jossain oli samalaista vikaa ja että vika olis ollu vuotavissa suuttimissa...

        Niin vaan sit kuitenkin kun on taas kylmä kone niin hyvin heti lähtee käyntiin. Että voisko olla suutimissa vikaa?

        Comment

        • mika021
          Bimmer Rookie
          • Nov 2008
          • 96

          #5
          Originally posted by JIPSKI View Post
          IMM:n ei pitäisi vaikuttaa käynnistymiseen. ennemmin kampiakselin/nokan asentotunnistin. vikakoodit lukuun niin voi selvitä jotain.
          OK
          Oisko kajaanin suunnalla ketään joka lukis vikakoodit kohtuu hintaan. Ei viittis veholle viedä

          Comment

          • mika021
            Bimmer Rookie
            • Nov 2008
            • 96

            #6
            Originally posted by JIPSKI View Post
            IMM:n ei pitäisi vaikuttaa käynnistymiseen. ennemmin kampiakselin/nokan asentotunnistin. vikakoodit lukuun niin voi selvitä jotain.
            Ei se vissiin oo tuo IMM rikki kun päästöistä meni hyvin läpi.

            Comment

            • waudeville
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 2089
              • Nokia

              #7
              voihan se olla suutin mikä vuotaa bensaa palotilaan.kun kone seisoo pitemmän aikaa niin haihtuuhan se liika bensa sieltä ja lähtee paremmin käymään. tuoksuuko bensa kun koneen on sammuttanut pellin alla?
              e34 540ia -94 Batmobile
              candy-king

              ex: e32 735i -89
              e34 525i -89

              Comment

              • mika021
                Bimmer Rookie
                • Nov 2008
                • 96

                #8
                Originally posted by waudeville View Post
                voihan se olla suutin mikä vuotaa bensaa palotilaan.kun kone seisoo pitemmän aikaa niin haihtuuhan se liika bensa sieltä ja lähtee paremmin käymään. tuoksuuko bensa kun koneen on sammuttanut pellin alla?
                Ei tuoksu bensa. Ei vaik ilmanputsarin sisältä haistelis sammutuksen jälkeen. Joten en kyllä oikein tuohon vuotavaan suuttimeen uskoisi.

                Comment

                • bavaria:39
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 323
                  • Kotka

                  #9
                  Mulla oli yhdessä autossa rikkinäinen bensanpaineensäädin. Löytyy suutintukin jommasta kummasta päästä. Tiputti bensanpaineet suutintukissa sammutuksen jälkeen. Bensa pääsi höyrystymään ja auto piti sahata käyntiin. Toisessa autossa oli bensapumpun takaisku rikki ja pääsi sitä kautta paineet katoamaan. Tilanne oli sitten sama kun ensimmäisessä esimerkissä.

                  Eli painemittari T haaralla pumpulta tulevan bensalinjan väliin ja tarkkailemaan paineiden käytöstä auton sammutuksen jälkeen. Konetilasta löytyy useimmiten hyvä kohta mittarille. Paineet pitäs pysyä käytännössä muuttumattomana 1-2h.

                  Comment

                  • BeniE30
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 452
                    • Helsinki

                    #10
                    Itsellä täsmälleen samavika. bensiini ei kyllä mielestäni tuoksu ollenkaan, mutta auto ei vain vähäsen seisoskelun jälkeen enää suostu starttaamaan, vasta jonkun viidennen yrityksen jälkeen, täysin kuumana ja täysin kylmänä kyllä lähtee heti. Voiko pumpussa olla vikaa ? Tai joku tulppien lämpöarvo juttu ? Millanen mittari sinne kannattaa laittaa siis erikseen myytävä pa-paine mittari ?

                    Comment

                    • BeniE30
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 452
                      • Helsinki

                      #11
                      osaisikohan joku auttaa asiassa ?

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        #12
                        Mä lottoan viallista moottorinlämpöanturia. Sen saa mitattua yleismittarilla. Oikeat vastusarvot löytyy kun guuglettaa sillä anturin kyljessä olevalla 10-numeroisella koodilla.
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • BeniE30
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 452
                          • Helsinki

                          #13
                          Siis syylärin kyljes oleva lämpöanturi vai mikä ? ja miten ne arvot käytännös mitataaan ?

                          Comment

                          • Oxtar
                            Newbiemmer
                            • Nov 2005
                            • 3

                            #14
                            Originally posted by mika021 View Post
                            OK
                            Oisko kajaanin suunnalla ketään joka lukis vikakoodit kohtuu hintaan. Ei viittis veholle viedä
                            Kysyppä aikuiskoulutuskeskukselta Kajaanista, jos suostuvat tekemään. Siellä oli ainakin vielä parivuotta sitten eräs tyyppi opettajana joka kouluttaa myös autoliikkeissä huoltoporukkaa. Eräästä E39:stä ei osanneet paikallistaa merkkiliikkeessä airbag vikaa vikakoodien perusteella, kyseisellä henkilöllä meni muutama minuutti vian paikallistamiseen ja korjaaminen onnistui kotikonstein...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎