Tilanne:
e30 jossa m50b25 vanokseton pata
isoin syyläri, mitä keulalle saa (535i e28).
Lämpiää. Termostaatti on 85°C ja lämmöt ei tahdo pysyä. Tutulla sama syyläri m52b20 roadsport b pelissä, viriä on reilusti ja ei lämmöt nouse vaikka kuin rääkkää.
Tänään kävin Kemoralla antamassa vähä oikeaa jalkaa, niin 2 kiekan jälkeen lämpömittari huiteli kovaa kyytiä kohti 95°C:tä ja öljyt 120°C, jaiks ja eikun jäähykiekkoja ja varikolle. Ulkolämpötila oli 25°C ja vaikka ennekin on samalla syylärillä lämpimällä säällä hieman lämmöt nouseet, niin tämä oli nyt kyllä ennätys. Ei tuu mittään, jos auto kestää 2 kiekkaa ajoa ja sitte saakin jo pari kierrosta lepytellä.
Voisiko moisen oireen aiheuttaa jämähtänyt termari? Auto seisoo talvet joten mitenhän päin se härveli siellä makaa. Itsellä on se kuva, että kun termostaatti alkaa menemään, lämmöt eivät pysy, mutta en ole todellakaan mikään autotekniikan kävelevä tietokirja joten viisaat miehet auttakaa!
Jos ei ole termarin syytä moinen (ajattelin vaihtaa kyllä, hyllyyn jäänyt lojumaan tuores termostaatti), niin mitäpä tulisi muuta raadilla mieleen. Apuva tarvis äkkiä, kesä kuluu ja autoa ei jouva seisottamaan tallissa, kun rälläämään pitäisi päästä!
-Jukka
e30 jossa m50b25 vanokseton pata
isoin syyläri, mitä keulalle saa (535i e28).
Lämpiää. Termostaatti on 85°C ja lämmöt ei tahdo pysyä. Tutulla sama syyläri m52b20 roadsport b pelissä, viriä on reilusti ja ei lämmöt nouse vaikka kuin rääkkää.
Tänään kävin Kemoralla antamassa vähä oikeaa jalkaa, niin 2 kiekan jälkeen lämpömittari huiteli kovaa kyytiä kohti 95°C:tä ja öljyt 120°C, jaiks ja eikun jäähykiekkoja ja varikolle. Ulkolämpötila oli 25°C ja vaikka ennekin on samalla syylärillä lämpimällä säällä hieman lämmöt nouseet, niin tämä oli nyt kyllä ennätys. Ei tuu mittään, jos auto kestää 2 kiekkaa ajoa ja sitte saakin jo pari kierrosta lepytellä.
Voisiko moisen oireen aiheuttaa jämähtänyt termari? Auto seisoo talvet joten mitenhän päin se härveli siellä makaa. Itsellä on se kuva, että kun termostaatti alkaa menemään, lämmöt eivät pysy, mutta en ole todellakaan mikään autotekniikan kävelevä tietokirja joten viisaat miehet auttakaa!
Jos ei ole termarin syytä moinen (ajattelin vaihtaa kyllä, hyllyyn jäänyt lojumaan tuores termostaatti), niin mitäpä tulisi muuta raadilla mieleen. Apuva tarvis äkkiä, kesä kuluu ja autoa ei jouva seisottamaan tallissa, kun rälläämään pitäisi päästä!
-Jukka
Comment