Eli otsikko kertoo melkein kaiken. Huomenna olisi vietävä auto (e36 325) pakokaasutestiin ja takaäänenvaimentajaan on porattu alimpaan kohtaan 4,5mm reikä vedenpoistamiseksi. Maahantuoja suositteli tätä toimenpidettä lambda anturin eliniän pidentämiseksi. Mitäs luulette näkyykö tämän reiän olemassaolo testin happi arvossa? Olisiko reikä tukittava testiin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Millainen reikä pakoputkessa näkyy o2 arvossa?
Collapse
X
-
Tukkisin reiän varmuudenvuoks testiin! Vaikee sanoo miten toi vaikuttaa, mut ku mulla oli just vikan änkkärin ja putken liitoskohdassa pieniä reikiä muutama ni oli kyllä arvot aikasen vitullaan..."Fat chicks are like mopeds, they are fun to ride but you dont want your buddies to catch you riding them"
-
-
Nyt on käytetty auto testissä. Tukin reiän niinkuin kehotettiin ja seuraavat arvot tulivat.
Tyhjäkäynti:
CO=0,26%
HC=97ppm
CO2=14,50%
O2=0,67%
Lambda=1,020
1/min=702
Lämpötila=14C
Kierrokset:
CO=0,23%
HC=78ppm
CO2=14,90%
O2=0,28%
Lambda=1,003
1/min=2382
Lämpötila=13C
Läpihän se meni, mutta vaikka ajoin aika pitkästi kovilla kierrokksilla niin silti piti vielä huudattaa ennenkuin HC laski tarpeeksi alas. Ilma oli kyllä melko viileä. Onkos tuo Lambda arvo tyhjäkäynnilla ihan ok? Kuulostaa aika korkealle?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Kyl toi lamda nyt kohtalainen on, sallittuhan on 1 +-0,030
Mut ei lamda oo niin merkitsevä tyhjäkäynnillä ku kierroksilla... eli voi olla vähän yli ton 1,030 niin ei kyl hylkyä pitäisi tulla...
Mut toi sun HC arvo on aikas reipas... :(
kantseis melkee tehä forte käsittely, jos putsais hiukkasen...- ex. E36 320i coupe- -nyk. E36 325i sedan-
Comment
-
-
Auttaakos tuollainen Forte käsittely HC arvoihin? HC arvosta taitaa muutenkin olla aika paha sanoa mikä on hyvä ja mikä huono kun kuitenkin harvassa taitaa lämmittämättä olla rajoissa. En tiedä miten alas itselläni olisi mennyt jos olisi jatkanut kierrättämistä, mutta tulokset otettiin pihalle kun oli rajoissa. Paremmin tietävät voivat korjata jos olen pahasti hakoteillä.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Kuulin, että reikä putkessa vaikuttaa riippuen mittaushallin huippu-imurista, joillekin muijille ovat sammuttaneet imun, niin arvot menee kohdalleen. Luulen kyllä, että siinä tarkoitetaan tuota pakokaasuimuria, eli jos se imee putken päästä, niin putkessa on alipaine ja imee ilmaa pakarin rei-istä. Jos imuri sammutetaa/otetaan pois, niin moottori työntää painetta putkeen ja rei-istä vuotaa ulospäin, ei sisäänpäin.. Esim joissain katsastuksissa mittaavat oviaukossa, ilman imuria, tulisiko semmoisessa parempia tuloksia reikien kanssakin?
Tiedä häntä.
Jack.
Comment
-
-
Tietäähän hänet..
Jos reikä on muuta putkea ohuemmassa kohdassa, jossa virtausnopeus kasvaa, se tekee reiästä ejektorin, joka imee pakokaasun sekaan raitista ilmaa. Mitä suurempi supistus (virtausnopeuden kasvu) sillä kohtaa, sitä kovemmin imu vaikuttaa. Tämä toimii siis mutkakohdissa varsinkin sisäkaarteessa, kollektoreiden yhdistyessä, laipoissa jne. Jos suorassa tasapaksussa putkessa on reikä, niin se työntää pakokaasua ulospäin eikä siis muuta pakokaasuarvoja. Sama pätee äänenvaimentimen kuoreen.
Siis turhaan tukit reiän, väittäisin.---
Comment
-
-
kyllä noilla rei'illä jotain vaikutusta on.
käytin seiskan leimalla n. kaks viikko sitten ja aluksi ei tullu kun lambda-arvo mittariin ja muut näytti err-- tai jotain. katsari meinasi että on päästöt yli asteikon ja tarjosi hylkyä ennenku pyysin tukkimaan tuplaulostuloista toisen, jolloin meni arvot kohdalleen.
näillä oli sellanen imuri joka meni vain toisen ulostulon päälle, vaikka on ihan vakio pönttö. miten ne on muut bemut leimannu, melkein kaikissahan on tuplaulostulo???Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
käytin seiskan leimalla n. kaks viikko sitten ja aluksi ei tullu kun lambda-arvo mittariin ja muut näytti err-- tai jotain. katsari meinasi että on päästöt yli asteikon ja tarjosi hylkyä ennenku pyysin tukkimaan tuplaulostuloista toisen, jolloin meni arvot kohdalleen.
Tietäähän hänet..
Jos reikä on muuta putkea ohuemmassa kohdassa, jossa virtausnopeus kasvaa, se tekee reiästä ejektorin, joka imee pakokaasun sekaan raitista ilmaa. Mitä suurempi supistus (virtausnopeuden kasvu) sillä kohtaa, sitä kovemmin imu vaikuttaa. Tämä toimii siis mutkakohdissa varsinkin sisäkaarteessa, kollektoreiden yhdistyessä, laipoissa jne. Jos suorassa tasapaksussa putkessa on reikä, niin se työntää pakokaasua ulospäin eikä siis muuta pakokaasuarvoja. Sama pätee äänenvaimentimen kuoreen.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment