Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kaksinkertaiset venttiilin jouset m20 koneessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • junnuka
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 51
    • Ypäjä- Suomen (melkein) Texas

    Kaksinkertaiset venttiilin jouset m20 koneessa

    Saattaa tää löytyäkkin jostain täältä mutta... En taida osata etsiä.. Ostettiin m20 tekniikka ja avattiin konetta sit että nähtiin mitä moinen härveli on syönyt. Kone oli vähän jossain vaiheessa saanu kovaa ajoo kun keinvivuista oli puolet poikki. Siitä pääsenkin seuraavaan ongelmaan: Kaksinkertaiset venttiilin jouset. Toisessa kannessa joka tuli tekniikan mukana ei ole kun yhdet venttiilin jouset.. Aiempaa kokemusta moisista ei ole joten saiskos täältä moiseen vähän jeesiä. Kellään kokemuksia sellaisista ja miksi toisessa on kahdet jouset ja toisessa ei.. :think
    Kiits..
    Ypäjän hevos(voima)opisto..


    ex: E34 1.8/2.0
    Rakenteilla: E34 2.5/2.0/....
    Kesäkulkine: E32 3.0....
    Todellakin ex: E39 powered by diesel (vuotaasaatana)
    Mätäne pihalle ex: E34 toukka powered by diesel vuotaasaatana 2
    (Ei ikinä enää dieseleitä kiitos)
    Nykyinen maanteiden toivo: E34 2.5 miss on mun jouset edition
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Edellinen omistaja poistanut rajoittimen ja halunnut välttämättä kierrättää moottoria yli 10000rpm..

    Olisikohan käynyt niin, että yläpäähän on laitettu esim. Schrickin osat... Onko nokka-akseli alkuperäinen?
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #3
      Muistaakseni jossain vanhemmissa malleissa ei ollu tuplajousia:think
      Tai sitten tosiaan laitettu jotkut muut jouset kuin alkuperäiset.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        Originally posted by JJT View Post
        Muistaakseni jossain vanhemmissa malleissa ei ollu tuplajousia:think
        Kaikki vanhemmat B20/B23:t on yksillä jousilla. B25 on tuplajousilla ja viimeiset Motronic B20:t myös tuplajousilla.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • junnuka
          Bimmer Rookie
          • Feb 2009
          • 51
          • Ypäjä- Suomen (melkein) Texas

          #5
          Originally posted by kaol View Post
          Edellinen omistaja poistanut rajoittimen ja halunnut välttämättä kierrättää moottoria yli 10000rpm..

          Olisikohan käynyt niin, että yläpäähän on laitettu esim. Schrickin osat... Onko nokka-akseli alkuperäinen?
          Näyttäis olevan.. Ainakin on niin julmetun kulunut etten usko sen olevan vaihdettu.. Auton ed omistaja on joku vankilassa oleva huumehörhö joka haetutti kulkineen romikselle kun se ei käyny oikein hyvin.. (kas yllättävää) Mitä kuuntelin sivusta kun isot pojat puhu niin ainakaan ko henkilö ei autolle mitään ole osannut tehdä.. Vapaa virtaus suodin sinne oli änkästy.. Ehkäpä joku aiempi omistaja sitten. Mutta kiitos kaikille jotka avitti tän pulman kanssa. ehkäpä projektin vaiheista sitten laittelen kuvia tonne omaan kansiooni
          Ypäjän hevos(voima)opisto..


          ex: E34 1.8/2.0
          Rakenteilla: E34 2.5/2.0/....
          Kesäkulkine: E32 3.0....
          Todellakin ex: E39 powered by diesel (vuotaasaatana)
          Mätäne pihalle ex: E34 toukka powered by diesel vuotaasaatana 2
          (Ei ikinä enää dieseleitä kiitos)
          Nykyinen maanteiden toivo: E34 2.5 miss on mun jouset edition

          Comment

          • JD
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1194
            • Espoo

            #6
            Originally posted by junnuka View Post
            Näyttäis olevan.. Ainakin on niin julmetun kulunut etten usko sen olevan vaihdettu..
            Tämä on usein tavattu yhdistelmä; kulunut nokka-akseli ja katkennut keinuvipu.
            Teoreetikot korjannee mutta kuluneen nokka-akselin tuoma lisävälys hakannee keinuvipuja poikki.
            Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
            https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #7
              Originally posted by JD View Post
              Tämä on usein tavattu yhdistelmä; kulunut nokka-akseli ja katkennut keinuvipu.
              Teoreetikot korjannee mutta kuluneen nokka-akselin tuoma lisävälys hakannee keinuvipuja poikki.
              Ja satoja tuhansia ajetut, väsyneet venttiilin jouset.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by JD View Post
                Tämä on usein tavattu yhdistelmä; kulunut nokka-akseli ja katkennut keinuvipu.
                Teoreetikot korjannee mutta kuluneen nokka-akselin tuoma lisävälys hakannee keinuvipuja poikki.
                Keinun muoto kuluu sellaiseksi, ettei se ota jouhevasti nostoa vastaan, vaan tulee "vasta palloon" välillä.

                Välyksen säätäminen tulee mahdottomaksi, kun nokassa on ura.

                Välys säädetään kohdalleen uran alueelle, sitten venttiili kantaa välillä, jos keinu pääsee käymään uran reunalla.

                Tuossa itse kehittämiäni teoriota siitä miksi keinut katkeavat kuluneissa koneissa.

                Tosin se 8000rpm vaihdemissin yhteydessä särkee joskus ehjätkin osat, samoin jatkuvat rajoittimeen päästäminen.
                Olli.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16419
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by JD View Post
                  Tämä on usein tavattu yhdistelmä; kulunut nokka-akseli ja katkennut keinuvipu.
                  Teoreetikot korjannee mutta kuluneen nokka-akselin tuoma lisävälys hakannee keinuvipuja poikki.
                  Originally posted by Rocla View Post
                  Keinun muoto kuluu sellaiseksi, ettei se ota jouhevasti nostoa vastaan, vaan tulee "vasta palloon" välillä.

                  Välyksen säätäminen tulee mahdottomaksi, kun nokassa on ura.

                  Välys säädetään kohdalleen uran alueelle, sitten venttiili kantaa välillä, jos keinu pääsee käymään uran reunalla.

                  Tuossa itse kehittämiäni teoriota siitä miksi keinut katkeavat kuluneissa koneissa.

                  Tosin se 8000rpm vaihdemissin yhteydessä särkee joskus ehjätkin osat, samoin jatkuvat rajoittimeen päästäminen.
                  Välyshän säädetään nokan perusympyrän ollessa keinua vasten ja siltä kohtaa nokka harvoin kuluu :think

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Välyshän säädetään nokan perusympyrän ollessa keinua vasten ja siltä kohtaa nokka harvoin kuluu :think
                    Niin toki, ei ollut kehäpäätelmässä täyttä järkeä. Ei ainakaan selkeää uraa sinne selkäpuolelle muodostu yleensä.
                    Olli.

                    Comment

                    • junnuka
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2009
                      • 51
                      • Ypäjä- Suomen (melkein) Texas

                      #11
                      [QUOTE=kaol;2043771]Edellinen omistaja poistanut rajoittimen ja halunnut välttämättä kierrättää moottoria yli 10000rpm..

                      Varmaan jotain tällästä kierrättämistä tms ajon aikana on tapahtunu.. 3 vaihde rusahtelee mielenkiintoisesti.. Varmaan ed omistaja koittanu moottorijarrutusta kolmosella sadastaviidestäkympistä... Tai jotn.. Onneksi varaosaa löytyy..
                      Ypäjän hevos(voima)opisto..


                      ex: E34 1.8/2.0
                      Rakenteilla: E34 2.5/2.0/....
                      Kesäkulkine: E32 3.0....
                      Todellakin ex: E39 powered by diesel (vuotaasaatana)
                      Mätäne pihalle ex: E34 toukka powered by diesel vuotaasaatana 2
                      (Ei ikinä enää dieseleitä kiitos)
                      Nykyinen maanteiden toivo: E34 2.5 miss on mun jouset edition

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎