Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 käynnistyy huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ka00z
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1805
    • Varsinais-Suomi

    M50 käynnistyy huonosti

    Morjesta

    Sellaista ongelmaa m50b25 kanssa että välillä saa sahata todella kauan, esim. startata 4-5 kertaa ennenkuin kone lähtee käyntiin.

    Vaihdetut osat tällä hetkellä:
    Bensansuodatin
    Tulpat
    Bensaletkut imusarjan alta
    Bensanpaineet ok ja nokka-akseliltakin tulee signaali.
    Päästöt ok

    Auto kyllä käy todella nätisti kun sen vain käyntiin saa. Hieman tuntuu käynnistyvän täydellä tankilla paremmin. Ja tuo kierroslukumittari lähtee heittelemään omia lukemiaan kun tuota yrittää käynnistää.

    Voisiko loppujaan vetelevä bensapumppu oireilla näin?


    PS. niinjuu ei ole vanosta tässä.
    Last edited by ka00z; 08-07-2010, 22:24.
    W124 voll, markalla pidemmälle
  • k0rppi
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 784
    • Varkaus

    #2
    oisko kampuran tunnistin vetäny viimesiä henkäyksiään?

    Comment

    • ka00z
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1805
      • Varsinais-Suomi

      #3
      Originally posted by k0rppi View Post
      oisko kampuran tunnistin vetäny viimesiä henkäyksiään?
      Tuota en osaa sanoa, mutta käviskö tuo tyhjäkäyntiä ja olisko vedot muuten tallella jos kampuran tunnistin olis entinen? Bensapumppu hörähtää käyntiin mutta sitä en osaa sanoa jumiiko se. Auto on käynyt testerin päässä ja näytti kuulemma ihan hyviä arvoja joten epäilykset ovat nyt tuo kampuran tunnistin / siltikin bensapumppu tai sitten ecu.
      Last edited by ka00z; 08-07-2010, 23:04.
      W124 voll, markalla pidemmälle

      Comment

      • V W
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 335
        • Salo

        #4
        Ex ajokissa oli hiukan samankaltaisia oireita,usein lähti käymään vasta kolmannella,pitkästä sahauksesta ei ollut apua.
        Oli tosin 518 tekniikanvaihto,joka oireili samoin jo alkuperäisellä koneella ja vaihdetulla m50b25 tekniikalla ja vielä kannen haljettua seuraavalla koneella.

        Vikaa ei löytynyt virtalukon pohjasta,ei bensapumpusta,paineensäätimestä eikä suodattimesta.
        Ford 4500 :think Nuffield
        Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

        Kawasaki ZX-12R
        Borat

        Comment

        • Juzbe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1066
          • Pori

          #5
          Lämpötila-anturille ääni täältä.

          Comment

          • ka00z
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1805
            • Varsinais-Suomi

            #6
            Tähän täytyy vielä lisätä, että joskus auto lähtee nätisti ensimmäisellä käyntiin. Tuo sattumanvaraisuus tuskin puoltaisi rikkinäisiä suuttimia tai ecua?
            W124 voll, markalla pidemmälle

            Comment

            • hoocee325
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 153

              #7
              onko autossa jonkunsortin käynnistyksenesto joka ei aina kuittaannu ko starttaa..

              Comment

              • ka00z
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1805
                • Varsinais-Suomi

                #8
                Hyvä ehdotus, tuo kuitenkin tarkistettu ja ajonestoa ei ole .

                Voisiko kampiakselin anturi toimi on off-tyylisesti... eli välillä ei toimi ja välillä lähtis toimimaan.
                W124 voll, markalla pidemmälle

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3310
                  • Kajjjaani

                  #9
                  Originally posted by ka00z View Post
                  Hyvä ehdotus, tuo kuitenkin tarkistettu ja ajonestoa ei ole .

                  Voisiko kampiakselin anturi toimi on off-tyylisesti... eli välillä ei toimi ja välillä lähtis toimimaan.
                  Tiettääkseni voi jos se ei ole totaali loppu vaan kohta on. :think
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • asis
                    BTCF Member
                    • Mar 2009
                    • 1138
                    • Joensuu

                    #10
                    Noniin täällä on semmosta oireilua, että välillä saa sahata käyntiin vähän pidempään ja välillä lähtee käyntiin täysin normaalisti. Kerran teki niin, että startatessa hörähti vähän ja sitten ei kuitenkan käynnistynyt. Ajossa toimii täysin normaalisti ainakin toistaiseksi. Tähän mennessä on lähtenyt aina viimestään tokalla yrityksellä käyntiin.

                    Moottori on M50B25.

                    Vaihdettu on:
                    -Besapumppu
                    -Bensapumpun rele
                    -Tulpat alle 5000km sitten
                    -Boschin lambda noin 10tkm sitten
                    -Shmiedmannilta tilattu kampiakselin asentotunnistin vaihdettu viikko pari sitten. Tuo tuossa: http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/E3...sivu5.htm#9591

                    Vikakoodit on luettu tuon kampiakselin anturin vaihdon yhteydessä ja silloin ei näkynyt vikakoodeja mistään. Silloin tosin toimi vielä normaalisti.

                    No mistäs lähteä tällä kertaa arpomaan?
                    E39 540iA M-Sport Imolarot II
                    E36 323i touring
                    Volvo V70 2.4D mk3
                    Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                    Honda Civic 1.4 4d ES
                    Chevy Caprice Classic
                    ex:
                    E32 730iA
                    E39 528i Calypsorot metallic
                    E36 325i x2

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      #11
                      Originally posted by asis View Post
                      Noniin täällä on semmosta oireilua, että välillä saa sahata käyntiin vähän pidempään ja välillä lähtee käyntiin täysin normaalisti. Kerran teki niin, että startatessa hörähti vähän ja sitten ei kuitenkan käynnistynyt. Ajossa toimii täysin normaalisti ainakin toistaiseksi. Tähän mennessä on lähtenyt aina viimestään tokalla yrityksellä käyntiin.
                      Nokka-anturi? onko mitattu? aiheuttaa em. oireita jos paskana...
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • asis
                        BTCF Member
                        • Mar 2009
                        • 1138
                        • Joensuu

                        #12
                        No tuota se on vissiin katottu sillon pari viikkoa sitten samalla, kun tuo kampiakselin anturi on vaihdettu. Niin tuon nokan anturin takiako ei ole vaaraa jäädä tien poskeen?

                        Pitää kai se kävästä jälleen Könösellä näyttämässä.

                        Joensuun pojille: http://www.cylex.fi/yritys/autoelekt...-10774673.html
                        Ei voi kun suositella
                        Last edited by asis; 31-03-2012, 13:51.
                        E39 540iA M-Sport Imolarot II
                        E36 323i touring
                        Volvo V70 2.4D mk3
                        Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                        Honda Civic 1.4 4d ES
                        Chevy Caprice Classic
                        ex:
                        E32 730iA
                        E39 528i Calypsorot metallic
                        E36 325i x2

                        Comment

                        • aaape
                          BTCF Member
                          • Aug 2009
                          • 617
                          • Muaninka

                          #13
                          kaverin autossa oli samaa ongelmaa että sai sahata käyntiin vika oli siinä että auton seistessä bensan paineet hävis suutintukista.. olis saanu korjattua laittamamma takaiskuventtiilin pumpulta tulevaan letukuun mut auto purettiin osiin niin ei laitettu :think
                          e36 328i turbo (95)
                          vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                          e30 316 (m30)(87) projekti

                          EX.
                          e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                          Comment

                          • asis
                            BTCF Member
                            • Mar 2009
                            • 1138
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by aaape View Post
                            kaverin autossa oli samaa ongelmaa että sai sahata käyntiin vika oli siinä että auton seistessä bensan paineet hävis suutintukista.. olis saanu korjattua laittamamma takaiskuventtiilin pumpulta tulevaan letukuun mut auto purettiin osiin niin ei laitettu :think
                            Johtuko tuo sitten bensapaineen säätimestä?
                            E39 540iA M-Sport Imolarot II
                            E36 323i touring
                            Volvo V70 2.4D mk3
                            Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                            Honda Civic 1.4 4d ES
                            Chevy Caprice Classic
                            ex:
                            E32 730iA
                            E39 528i Calypsorot metallic
                            E36 325i x2

                            Comment

                            • aaape
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 617
                              • Muaninka

                              #15
                              Originally posted by asis View Post
                              Johtuko tuo sitten bensapaineen säätimestä?
                              ei välttämättä. bensapumpun ei minun tietääkseni pitäisi päästää ainetta läpi kun se ei pyöri, mutta jos se päästää niin sillonhan paineet laskee suutintukista sitäkautta pois ja lähtee huonosti käyntiin koska joutuu sitten aina uudestaan nostamaan paineen suutintukkiin mutta jos sinne polttoaineen tulo linjaan laittaa takaisku venttiilin niin pystyy ainakii tämän vian sulkemaan pois.
                              sekavasti selitetty mut jos siitä selvää sais..
                              e36 328i turbo (95)
                              vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                              e30 316 (m30)(87) projekti

                              EX.
                              e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎