Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 nokan ajoituksesta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cronos
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 37
    • Finland

    M30 nokan ajoituksesta?

    No nytten kansi oikaistu, ei ollut kannessa halkeamaa vaan pahvi mennyt ja sitten nippuun ja kysymys kuuluu:

    Nokkaa ajottaessahan laitetaan kampiakseli O/T merkkiin jolloin 1 sylinteri YKK:ssa ja ohjekuvassahan nokkapyörän 4:stä pultista kaksi suunnataan pystyyn ylöspäin, siinäpä se, konehan on aikaslailla kallellaan, joten suunnataanko 2 pultin pystylinja nk. vatupassin mukaan pystyyn vaikka kallellaan olevan koneen mukaan hieman kallelleen?

    Kansi on ollut aikaisemminkin näköjään auki ja edellinen kasaaja oli laittanut passin mukaan pystyyn joka mielestäni väärin?

    Jos kasaa linjaan ajatellen että kone olisi pystyssä, silloin 1pytyn imu/pako nokatkin osoittaa tasan hieman levälleen alaspäin, kuten mielestäni pytyn YKK kohdassa kuuluukin.

    Kertokaa m30 koneita kasanneet miten olette itse laittaneet ajoituksen?
    Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä.
    Buick Electra v8 vm. 87, BMW 525ia -89, BMW 730ia -88
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16419
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by Cronos View Post

    Jos kasaa linjaan ajatellen että kone olisi pystyssä, silloin 1pytyn imu/pako nokatkin osoittaa tasan hieman levälleen alaspäin, kuten mielestäni pytyn YKK kohdassa kuuluukin.
    Oikein. Kansitasoon nähden kohtisuoraan, ei passin mukaan.

    Comment

    • Cronos
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 37
      • Finland

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Oikein. Kansitasoon nähden kohtisuoraan, ei passin mukaan.
      Ok....hyvä homma, näinhän se loogosesti menee, odotettavissa varmaankin tehokkaampi kone kuin edellisellä kokoonpanolla jossa 3 pykälää nokan ajoitus oli pielessä.
      Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä.
      Buick Electra v8 vm. 87, BMW 525ia -89, BMW 730ia -88

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by Cronos View Post
        Ok....hyvä homma, näinhän se loogosesti menee, odotettavissa varmaankin tehokkaampi kone kuin edellisellä kokoonpanolla jossa 3 pykälää nokan ajoitus oli pielessä.
        ohhoh.. luulin ettei pyörisi enää kun on 3! hammasta pielessä
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Cronos
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 37
          • Finland

          #5
          Originally posted by peto2 View Post
          ohhoh.. luulin ettei pyörisi enää kun on 3! hammasta pielessä
          Juu näin itekin ajattelisi....varmaan aikasrajoilla ollut, kone kylläkin kävi tasaseen, hieman laiskana vaan...jos aika riittää niin tänä iltana 25 minsan käyttö ja ilmaus ja kannen kiristys...toivottavasti ei enään ylikuumene.

          Seuraavan kerran täytyy rakennella U-mallisista 12mm starttimoottoriavaimista pari eri kulmalla olevaa versioo, joilla saa imusarjan jätettyä autoon, säästää aikaa ja hermoja kun ei tartte sähköjä ym...imusarjantakia purkaa...toivotaan ettei toista kertaa tule.
          Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä.
          Buick Electra v8 vm. 87, BMW 525ia -89, BMW 730ia -88

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by Cronos View Post
            Juu näin itekin ajattelisi....varmaan aikasrajoilla ollut, kone kylläkin kävi tasaseen, hieman laiskana vaan...jos aika riittää niin tänä iltana 25 minsan käyttö ja ilmaus ja kannen kiristys...toivottavasti ei enään ylikuumene.

            Seuraavan kerran täytyy rakennella U-mallisista 12mm starttimoottoriavaimista pari eri kulmalla olevaa versioo, joilla saa imusarjan jätettyä autoon, säästää aikaa ja hermoja kun ei tartte sähköjä ym...imusarjantakia purkaa...toivotaan ettei toista kertaa tule.
            eihän siitä tarvi ottaa kuin suuttimien piuhat irti suuttimista, kampuran anturin liitin ja sytytyspulssianturin liitin irti niin nousee koko johtokaukalo sivuun.. startin ja laturin herätteet? :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎