Elikkä tuossa viime kesänä päätin että täytyy tuossa intin aikaan roplata yläkertaan uudet osat kun alkoi olla melko finiitto tuo originaali -84 koneisto. Hommaanhan lähdettiin vähän jännitteän koska aikaisempi "suurempi" koneremontti oli jotain piikin 2-t myllyä vastaava. On kuitenkin tullut aina lopulta vaikeuksien ja vastusten kautta saatua vehkeet läjään ja toimivaksi niin sillä periaatteella lähdettiin nyttenkin..
Nyt sitten rempan jälkeen alkaa noin 2000km jälkeen hiipiä mieleen ajatus että ei ole ehkä ihan säädöissä tuo pata, vejotonhan tuommonen kakslitranen on luonteeltaan mutta tässä "sisäänajon" jälkeen kokeiltua hieman sitä huimaa huippunopeutta, jäi ~150kmh vähän vaivaamaan hampaan väliin sekä kaupungissa myös melko hiljasta kunnes kierrokset alkaa huidella 4500rpm eikä senkään jälkeen vanhaa micraa ohi päästetä. Myös kulutus on ollut ajotyylistä huolimatta päälle 10l satkulle joka tankilla Autoonhan tuli vaihdettua kansirempan yhteydessä M50B20 suuttimet. Yläkertaan uusittiin nokka, keinut, säätöpalat, kansipaffi yms. eli joutui ottamaan tuon remmin pois paikaltaan(joka luonnolisesti uusittiin samalla). Nyt sitten on tultu siihen tulokseen ettei mahda ihan kaikki pollet olla tallissa, mahtaako koko orkesteri johtua sytytyksen säädöstä vai onko tosiaan M50B20 suuttimet noin "käymättömät" m20 koneeseen? Moottorihan on vm. 84 ja sitä kaikista vittumaisinta kertaa kaikkineen alipainehässäköineen. Mitenkä mahtaa tässä kuvassa oleva osa nro. 12 toimia, ja onko sen toimintaa mahdollista tarkistaa? Eilen sen purin mutta totesin kaikkien osien sisällä olevan kondiksessa. Entä löytyykö mistään mahd. taulukoita joissa on noita suuttimien arvoja/kokoja? On tuossa jo tullut otettua sytkän säätämisestäkin sen verran selville että kunhan jostain saisi tuon lampun niin voisi lähteä harjoittelemaan sitäkin.
Ja tähän loppuun vielä semmonen huomio tuosta värkin toiminnasta että kun tuli tänään tinailtua ja kolvailtua tuo mittaristo kuntoon jotta alkoi tuo lämpömittarikin pelaamaan niin autossa nousee lämmöt maantie ajossa muutaman viisarin paksuuden verran ylöspäin ja kulutusmittari satasen vauhdissa ~10-12l :think Kaupunkiin tultaessa sitten taas laskee.. Tyhjäkäynnilläkin vähän heittelee mutta se lienee viskon syy.. On ilmattu kunnolla, vesipumput ja termarit myös OK.
Nyt sitten rempan jälkeen alkaa noin 2000km jälkeen hiipiä mieleen ajatus että ei ole ehkä ihan säädöissä tuo pata, vejotonhan tuommonen kakslitranen on luonteeltaan mutta tässä "sisäänajon" jälkeen kokeiltua hieman sitä huimaa huippunopeutta, jäi ~150kmh vähän vaivaamaan hampaan väliin sekä kaupungissa myös melko hiljasta kunnes kierrokset alkaa huidella 4500rpm eikä senkään jälkeen vanhaa micraa ohi päästetä. Myös kulutus on ollut ajotyylistä huolimatta päälle 10l satkulle joka tankilla Autoonhan tuli vaihdettua kansirempan yhteydessä M50B20 suuttimet. Yläkertaan uusittiin nokka, keinut, säätöpalat, kansipaffi yms. eli joutui ottamaan tuon remmin pois paikaltaan(joka luonnolisesti uusittiin samalla). Nyt sitten on tultu siihen tulokseen ettei mahda ihan kaikki pollet olla tallissa, mahtaako koko orkesteri johtua sytytyksen säädöstä vai onko tosiaan M50B20 suuttimet noin "käymättömät" m20 koneeseen? Moottorihan on vm. 84 ja sitä kaikista vittumaisinta kertaa kaikkineen alipainehässäköineen. Mitenkä mahtaa tässä kuvassa oleva osa nro. 12 toimia, ja onko sen toimintaa mahdollista tarkistaa? Eilen sen purin mutta totesin kaikkien osien sisällä olevan kondiksessa. Entä löytyykö mistään mahd. taulukoita joissa on noita suuttimien arvoja/kokoja? On tuossa jo tullut otettua sytkän säätämisestäkin sen verran selville että kunhan jostain saisi tuon lampun niin voisi lähteä harjoittelemaan sitäkin.
Ja tähän loppuun vielä semmonen huomio tuosta värkin toiminnasta että kun tuli tänään tinailtua ja kolvailtua tuo mittaristo kuntoon jotta alkoi tuo lämpömittarikin pelaamaan niin autossa nousee lämmöt maantie ajossa muutaman viisarin paksuuden verran ylöspäin ja kulutusmittari satasen vauhdissa ~10-12l :think Kaupunkiin tultaessa sitten taas laskee.. Tyhjäkäynnilläkin vähän heittelee mutta se lienee viskon syy.. On ilmattu kunnolla, vesipumput ja termarit myös OK.
Comment