Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52 öljyn kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janne-90
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 246
    • Naantali

    m52 öljyn kulutus

    Moro!

    Nyt on alkanu öljyn kulutus vaivaamaan.
    528 M52 Kone syö öljyä 1500km noin 7-8dl.

    Öljyinä olen käyttäny mobil 5-50w ja 5-40w

    Mikä oljy pysyy sisällä? Castrol? Onko mobil väärä öljy?

    Vuotoja löytyy öljypohjasta ja vanokselta lähtevästä öljyletkusta.

    Voiko huohotin kuluttaa öljyä näin paljon.

    Kone käy hyvin ja tehot tallella. 50tkm sitten puristukset kuin uudet ja ohivuotoa hyvin vähän männänrenkaissa.

    Nyt ajettu 273tkm.

    Pitääkö vaihtaa autoa ?
  • Jysky
    Newbiemmer
    • Aug 2008
    • 12

    #2
    Oho, aika paljon menee. Mulla M52b28 vie sellaisen ehkä 1dl/10000km. Ajettu 207tkm.
    Muistaakseni Valvoline SynPower 5W-40 laitettiin viimeksi

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #3
      Originally posted by Janne-90 View Post
      Moro!

      Nyt on alkanu öljyn kulutus vaivaamaan.
      528 M52 Kone syö öljyä 1500km noin 7-8dl.

      Öljyinä olen käyttäny mobil 5-50w ja 5-40w

      Mikä oljy pysyy sisällä? Castrol? Onko mobil väärä öljy?

      Vuotoja löytyy öljypohjasta ja vanokselta lähtevästä öljyletkusta.

      Voiko huohotin kuluttaa öljyä näin paljon.

      Kone käy hyvin ja tehot tallella. 50tkm sitten puristukset kuin uudet ja ohivuotoa hyvin vähän männänrenkaissa.

      Nyt ajettu 273tkm.

      Pitääkö vaihtaa autoa ?
      Rikkinäinen separaattori voi aiheuttaa öljyn kulutusta.
      Vai siis vuotaako noin paljon vai muuten kuluttaa?
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Janne-90
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 246
        • Naantali

        #4
        sitä olen miettiny et helvetisti kuluttaa liikaa.. vaikuttaako huohottimen ja sen letkujen vaihto jotain ? voiko kone muka polttaa näin paljon että käy kuitenki hienosti. alle ei jää lammikkoa.

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16357
          • Leppävirta

          #5
          Originally posted by Janne-90 View Post
          Moro!

          Nyt on alkanu öljyn kulutus vaivaamaan.
          528 M52 Kone syö öljyä 1500km noin 7-8dl.

          Öljyinä olen käyttäny mobil 5-50w ja 5-40w

          Mikä oljy pysyy sisällä? Castrol? Onko mobil väärä öljy?

          Vuotoja löytyy öljypohjasta ja vanokselta lähtevästä öljyletkusta.

          Voiko huohotin kuluttaa öljyä näin paljon.

          Kone käy hyvin ja tehot tallella. 50tkm sitten puristukset kuin uudet ja ohivuotoa hyvin vähän männänrenkaissa.

          Nyt ajettu 273tkm.

          Pitääkö vaihtaa autoa ?
          Jos ei ulkoisia vuotoja, niin separaattori vaihtoon. Omassa ex Touringissa kulutus oli aika jäätävää(lähestulkoon samat kilometrit oli taulussa). Mihinkään ei tiputtanut tai savuttanut. Separaattori oli totaalisen tukossa. Sen ja siihen kuuluvat letku+putki vaihtamalla ongelma korjaantui eikä kulutusta ollut enää havaittavissa.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Originally posted by Janne-90 View Post
            sitä olen miettiny et helvetisti kuluttaa liikaa.. vaikuttaako huohottimen ja sen letkujen vaihto jotain ? voiko kone muka polttaa näin paljon että käy kuitenki hienosti. alle ei jää lammikkoa.
            Joo, luulis jäävän lammikkoa jos tuon verran vuotais ulos.
            Kylläpä melkein aloittasin separaattorin ja letkujen vaihdolla.
            Kannattaa sekin vanoksen letkun vuoto korjata.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16357
              • Leppävirta

              #7
              Originally posted by Janne-90 View Post
              sitä olen miettiny et helvetisti kuluttaa liikaa.. vaikuttaako huohottimen ja sen letkujen vaihto jotain ? voiko kone muka polttaa näin paljon että käy kuitenki hienosti. alle ei jää lammikkoa.
              Vaikuttaa juurikin separaattori(huohotin) vialta.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Janne-90
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 246
                • Naantali

                #8
                vuotaa/kuluttaa tuon verran. miten castrol toimii öljynä? esim se 10w-60??

                separaattoria olen miettiny et jos vaihdan sen ja letkut. ajan autolla päivittäin ja ajo ei ole pätkä ajoa. öljypohja vuotaa yleensä aina mutta sen vanoksen letkun voisi vaihtaa myös.

                mitä tarvii purkaa et saa vaihdettua ? imusarjan purkaminen helpottais helvetisti.

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16357
                  • Leppävirta

                  #9
                  Originally posted by Janne-90 View Post
                  vuotaa/kuluttaa tuon verran. miten castrol toimii öljynä? esim se 10w-60??

                  separaattoria olen miettiny et jos vaihdan sen ja letkut. ajan autolla päivittäin ja ajo ei ole pätkä ajoa. öljypohja vuotaa yleensä aina mutta sen vanoksen letkun voisi vaihtaa myös.
                  Lopeta miettiminen ja tilaa uusi separaattori ja sen letkut.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #10
                    Onnistuu imusarjan ollessa paikallaan vaikka onkin vähän ahdasta, ainakin e36:ssa.
                    Öljyn merkin vaihtaminen ei auta tuollaseen kulutukseen.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Janne-90
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 246
                      • Naantali

                      #11
                      onko vaihdossa jotai ihmeellistä ? tuleeko venttiiliin muuta ku toi yks iso ja sit se letku mikä menee öljytikkuun


                      Kävin vähä kattelees päätysin et pulttaan imusarjan ja teen homman kunnolla. pari kysymystä tuli vaan et kaasuläppään ku tulee 2 lämmitys letkua nii saako imusarjan irti ettei vedet valu pihalle ettei tarvii ilmata jäähdytysjärjestelmää? ja toinen et kannattaako suutinputki ottaa irti suuttimista sillee että ottaa sokat irti suuttimista vai nostaako suuttimet irti imusarjasta ja vaihtaa o renkaat. ? laittakaas jotain linkkiä mis on imusarjan irroitus
                      Last edited by Janne-90; 16-07-2010, 18:25.

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16357
                        • Leppävirta

                        #12
                        Originally posted by Janne-90 View Post
                        onko vaihdossa jotai ihmeellistä ? tuleeko venttiiliin muuta ku toi yks iso ja sit se letku mikä menee öljytikkuun
                        Ei sen ihmeellisempää. Ainut että on ahdas paikka ottaa pois se separaattori. Sitten kun sen on saanut pois niin uuden laitto onkin jo helpompaa kun tietää mistä välistä se kulkee. Itse otin irti öljynsuodattimen törbelön korkin ja sitten se siitä rakosesta antautui. Ei muuta kuin se uusi saparaattori ja suosittelen hommaamaan myös sen letkun öljyntikun juureen ja venakoppaan tulevan muoviputken. Koska jos ne letku/putki on sökö niin tulee myös ongelmia.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • Janne-90
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 246
                          • Naantali

                          #13
                          katselin äsken venakopasta lähtevän putken pään nii oli mustaa töhnää... mitä mahtaa huohottimes olla.. kertokaas vastaus viel tohon seuraavaan kohtaan

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #14
                            Originally posted by Janne-90 View Post
                            katselin äsken venakopasta lähtevän putken pään nii oli mustaa töhnää... mitä mahtaa huohottimes olla.. kertokaas vastaus viel tohon seuraavaan kohtaan
                            Ainahan siellä jotain töhnää on.
                            Kaasuläpän vesiletkuja ei tarvi irrottaa, jättää vaan kaasuläpän letkuineen sinne konetilaan lillumaan.
                            Suuttimia/ tukkia ei kannata irrottaa vaan jättää kiinni imusarjaan, jollei halua vaihtaa o-renkaita.

                            Imusarjan irrotus, tosin e36 mut ei liene isompia eroja.
                            Last edited by JJT; 16-07-2010, 19:17.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Janne-90
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 246
                              • Naantali

                              #15
                              lähteekö polttoaine letkut auki liitoksesta sillee että vääntää niitä 4 väsästä lisälle päin ja vetää putken pois?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎