Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52 öljyn kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #16
    Originally posted by Janne-90 View Post
    lähteekö polttoaine letkut auki liitoksesta sillee että vääntää niitä 4 väsästä lisälle päin ja vetää putken pois?
    Miksi olet polttoaineletkuja irrottelemassa? Olettaen että liittyy jotenkin separaattorin vaihtoon..
    Last edited by Haju69; 17-07-2010, 22:04.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Janne-90
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 246
      • Naantali

      #17
      ajattelin ottaa imusarjan irti että saa tilaa et työ tulee kunnolla tehtyä nii imusarjas on kiinni suutintuki ja letkut mitkä ei hirveesti varmaa jousta. samalla voisin vaihtaa imusarjan ja muut tiivisteet ja katsoo kaikki letkut ettei oo murtunu. imusarjan pulttaaminen pois ei ainakaan vaikuttanu kauheen vaikealta.

      Comment

      • Janne-90
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 246
        • Naantali

        #18
        lähteekö polttoaine letkut auki liitoksesta sillee että vääntää niitä 4 väsästä sisälle päin ja vetää putken pois?
        Onko siellä painetta kauanki ? jos on nii saako paineet pois ??

        Comment

        • okko
          BTCF Honorary Member
          • Apr 2005
          • 1763
          • Honkajoki

          #19
          Ihan turhaan revit sitä imusarjaa auki. eikö kaikkea turhaa työtä kannata välttää viimeiseen asti:think
          When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

          Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

          Comment

          • Janne-90
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 246
            • Naantali

            #20
            täytyy katsoa miten sen loppujen lopuksi vaihtaa kun huohotin tulee parin viikon päästä. jos sen saa järkevästi välistä nii antaa imusarjan olla kiinni. mutta ei se näissä ole kauheen paha napata pois. vkl on hyvää aikaa duunailla

            Comment

            • teukkasalama
              Bimmer Rookie
              • Feb 2008
              • 81
              • Imatra

              #21
              Suht helppo reitti oli kun otin kaasuläppäsysteemit ja ilmamäärämittarin sekä ilmaputsarikotelon. Minulla se ei mahtunut tulemaan öljysuodattimen yli vaikka se kansi olikin pois..

              Comment

              • Janne-90
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 246
                • Naantali

                #22
                tota kautta tödennäköisesti vaihdanki ellen nyt halua vaihtaa imusarjan tiivistei. onko huohottimelta öljytikkuun menevä putki ihan normaalia esim. bensaletkua? vaikuttaisi että olis. tilasin netistä eilen huohottimen ja venakopan putken.

                Comment

                • Janne-90
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 246
                  • Naantali

                  #23
                  nostetaan tää taas maan pinnalle. Eli 528 M52 jatkaa edelleen öljynsyöntiä. Ajettu nyt 286tkm.

                  2000km on menty huohotin +putkien+ tiivisteiden+ vanoksen öljyletkun vaihdon jälkeen ja lisätty noin litra öljyä 2000km.

                  Tehot tuntuu olevan tallella, kone ei kilise rahise vaan käy kuten kutosen kuuluu tasaisesti ja hiljaa.

                  Koneessa on käytetty minun aikanani mobil super 3000 ensin ja vaihdettu sen jälkeen 5w-50 rally formulaan. Öljynvaihdot tehty noin 15tkm välein.

                  Onko öljymerkki tai laatu väärä?

                  Öljypohja hikoilee ainakin mutta voisiko se muka noin paljon kuluttaa ?
                  Auttaisko jos laittais castrollin edget mitä castrol suosittelee tälle koneelle.?

                  Olen lukenut että öljyn syöntiä on aiheuttanut myös pakoventtiilien ohjuritappien kuluminen mutta kuulostaa silti vähä epätödennäköiseltä kun vie sen 1litran 2000km.

                  Millä te muut olette saaneet öljynkulutuksen pienentymään. Öljypohjan tiivisteenki vaihdossa tarvii ottaa etukelkka alas.
                  Last edited by Janne-90; 11-11-2010, 17:30.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Voi olla pakovenan ohjurit (ja sitäkautta venavarren kumit), mutta voi olla olemattakin. Ekana kannattais laittaa se ulospäin vuoto kuntoon, niistä voi hävitä yllättävän paljonkin jos on sopivassa paikassa.

                    Öljynvaihdosta et apua saa.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • hohtava
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2009
                      • 86
                      • lappeenranta

                      #25
                      omassa m52b28 ei kestänyt mobil rally formulat sisällä ja vaihdoin
                      öljyt valvoline 10w40 +100000km ajettuihin autoihin tarkoitettuun öljyyn.
                      nyt kestää öljyt sisällä..
                      tikusta katsottuna n.6000km matkalla kulunut n.2d...
                      e39
                      e28

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎