Announcement

Collapse
No announcement yet.

Matikka 3 '93 ja päästöongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eu-Niko
    Newbiemmer
    • Aug 2008
    • 12
    • Porvoo

    Matikka 3 '93 ja päästöongelmat

    Tervehdys arvon B-tietäjille.

    Kesän alkaessa kaivoin tuon kyseisen vanhan liiton e36 (s50b30) m3:sen tallista katsastusta silmällä pitäen ja kuvittelin että vehkeen saisi suhteellisen vähällä työllä kesäksi ajoon mutta toisin kävi. Meni iskunvaimenninta ja raidetangon päätä vaihtoon, lisäksi sokerina pohjalla olivat nuo päästöt mitä ei olla tähän mennessä vielä mitenkään saatu aisoihin. Yksi imuvuoto löytyi mutta se oli todella pieni ja korjaamisella ei ollut juurikaan mitään vaikutusta yhtään mihinkään.

    Ongelmana on tyhjäkäynnillä liian korkea hc arvo, muut arvot menevät rajoihin.

    Hieman oireita ja kuvausta :

    Kylmänä käy todella irstaasti rikkaalla, bensa haisee niin että monella imppaajallakin menisi pannu sekaisin. Tämä lienee vahingoittanut jo kattejakin.
    Kaikki arvot kierroksilla menee rajoihin ja tyhjäkäynnilläkin oikein hehkutetulla koneella hc on saatu alimmillaan 120, mutta putkiston jäähtyessä se taas hiipii ylöspäin.
    Röpöttää jonkin verran tyhjäkäynnillä sekä aika ajoin kierroksilla.
    Kulutus ei kuitenkaan mittarin mukaan ole karannut mitenkään pilviin.
    Tehot omasta mielestä ovat suurinpiirtein tallella.
    Vikakooditkaan eivät ilmoittaneet muuta kun pimeän lambdan, molemmat vaihdettiin: ei vaikutusta. Päästömittari kyllä näytti että lambda-arvo on ok eli ilmeisesti se toinen ehjä lambda on sitten hoitanut seoksen säädön?
    Tyhjäkäynti ei aaltoile mutta tyhjäkäynnille asettumiseen menee jonkin aikaa.
    Tulpat, ilmansuodatin, öjlyt ynnämuut perushuoltoon kuuluvat on vaihdettu.
    Venttiilivälykset, ohivuodot ja palaneet pakoventtiilit sekä muut kalliit mekaaniset viat on pois suljettu mittaamalla.
    Edellisen katsastuksen päästöistä ei ole tietoa koska tämä oli auton ensimmäinen katsastus minun omistuksessani enkä löytänyt autosta vanhoja katsastuslappuja, leimassa se kyllä oli kun sen ostin.

    Olisikohan kyseessä vaan yksinkertaisesti rikkinäinen puola? Milläköhän tämän saisi tarkistettua?

    Tässä rupeaa avuttomuuden tunne olemaan melko korkea ja kun ei tuota mutterikasaa oikein raaskisi viedä minnekkään pajalle kovalla hinnalla "laitettavaksi".Threadeja on kahlattu tässä läpi useammankin illan mutta eipä ole ainakaan omaan silmään sattunut sielunveljeä kenellä olisi juuri samat ongelmat. Jos joku sattuu löytämään niin kiitollinen olen siitäkin.

    Iso käsi ja kiitokset vastaamaan vaivautuneille ja kivaa heinäkuuta, tämä kesä meni omalta kohdalta kohtuullisen pipariksi
    sigpic
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    #2
    Originally posted by Eu-Niko View Post
    Tervehdys arvon B-tietäjille.

    Kesän alkaessa kaivoin tuon kyseisen vanhan liiton e36 (s50b30) m3:sen tallista katsastusta silmällä pitäen ja kuvittelin että vehkeen saisi suhteellisen vähällä työllä kesäksi ajoon mutta toisin kävi. Meni iskunvaimenninta ja raidetangon päätä vaihtoon, lisäksi sokerina pohjalla olivat nuo päästöt mitä ei olla tähän mennessä vielä mitenkään saatu aisoihin. Yksi imuvuoto löytyi mutta se oli todella pieni ja korjaamisella ei ollut juurikaan mitään vaikutusta yhtään mihinkään.

    Ongelmana on tyhjäkäynnillä liian korkea hc arvo, muut arvot menevät rajoihin.

    Hieman oireita ja kuvausta :

    Kylmänä käy todella irstaasti rikkaalla, bensa haisee niin että monella imppaajallakin menisi pannu sekaisin. Tämä lienee vahingoittanut jo kattejakin.
    Kaikki arvot kierroksilla menee rajoihin ja tyhjäkäynnilläkin oikein hehkutetulla koneella hc on saatu alimmillaan 120, mutta putkiston jäähtyessä se taas hiipii ylöspäin.
    Röpöttää jonkin verran tyhjäkäynnillä sekä aika ajoin kierroksilla.
    Kulutus ei kuitenkaan mittarin mukaan ole karannut mitenkään pilviin.
    Tehot omasta mielestä ovat suurinpiirtein tallella.
    Vikakooditkaan eivät ilmoittaneet muuta kun pimeän lambdan, molemmat vaihdettiin: ei vaikutusta. Päästömittari kyllä näytti että lambda-arvo on ok eli ilmeisesti se toinen ehjä lambda on sitten hoitanut seoksen säädön?
    Tyhjäkäynti ei aaltoile mutta tyhjäkäynnille asettumiseen menee jonkin aikaa.
    Tulpat, ilmansuodatin, öjlyt ynnämuut perushuoltoon kuuluvat on vaihdettu.
    Venttiilivälykset, ohivuodot ja palaneet pakoventtiilit sekä muut kalliit mekaaniset viat on pois suljettu mittaamalla.
    Edellisen katsastuksen päästöistä ei ole tietoa koska tämä oli auton ensimmäinen katsastus minun omistuksessani enkä löytänyt autosta vanhoja katsastuslappuja, leimassa se kyllä oli kun sen ostin.

    Olisikohan kyseessä vaan yksinkertaisesti rikkinäinen puola? Milläköhän tämän saisi tarkistettua?

    Tässä rupeaa avuttomuuden tunne olemaan melko korkea ja kun ei tuota mutterikasaa oikein raaskisi viedä minnekkään pajalle kovalla hinnalla "laitettavaksi".Threadeja on kahlattu tässä läpi useammankin illan mutta eipä ole ainakaan omaan silmään sattunut sielunveljeä kenellä olisi juuri samat ongelmat. Jos joku sattuu löytämään niin kiitollinen olen siitäkin.

    Iso käsi ja kiitokset vastaamaan vaivautuneille ja kivaa heinäkuuta, tämä kesä meni omalta kohdalta kohtuullisen pipariksi
    Veikkaan tuota puolaa. Tyyppivikana näissä on se, että venakopan tiiviste vuotaa hiukan öljyä sinne tulppien koloihin, ja puolat lyö sitten läpi jonkin verran sen öljyn takia, varsinkin pienemmillä kiekoilla. Itse vaihdoin samanlaiseen myllyyn venakopan tiivisteen ja kaikki puolat + tulpat, loppui pätkimiset yms. kokonaan.

    Toinen juttu on se, että bemarit yleensäkin vaativat katit/lambdat melko lämpimiksi, jotta tyhjäkäynnin HC menee läpi ihan ehjälläkin koneella. Eli vedä juuri ennen konttorille menoa jonkun aikaa kunnolla reippaasti. Siltikin kiekkoja saattaa joutua nostamaan vaikkapa 5-10 minuutiksi jopa sinne yli 4000rpm konttorillakin, jotta HC tippuu tarpeeksi myös tyhjäkäynnillä. Useimmat katsastusinssit tuon tietävätkin, ja huudattavat sitten mottia tarvittavan määrän.
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

    Comment

    • Eu-Niko
      Newbiemmer
      • Aug 2008
      • 12
      • Porvoo

      #3
      Tuo venttiilikopan tiiviste kyllä vaihtui uuten silloin kun nuo välykset tarkistettiin. Voisihan sitä varmuuden välttämiseksi nyt vielä tarkistaa nuo tulppien kolot ja öljypitoisuuden..

      Pystyykö noiden puolien toimintaa jotenkin vastusmittaamalla tai muulla tavalla järkevästi selvittämään jos ovat kerran saattaneet ottaa turpiinsa pienestä öljykylvystä vai onko järkevämpää suosiolla vaihtaa uudet?
      Last edited by Eu-Niko; 19-07-2010, 15:29.
      sigpic

      Comment

      • Tylyttäjä
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 1412

        #4
        Originally posted by Eu-Niko View Post
        Tuo venttiilikopan tiiviste kyllä vaihtui uuten silloin kun nuo välykset tarkistettiin. Voisihan sitä varmuuden välttämiseksi nyt vielä tarkistaa nuo tulppien kolot ja öljypitoisuuden..

        Pystyykö noiden puolien toimintaa jotenkin vastusmittaamalla tai muulla tavalla järkevästi selvittämään jos ovat kerran saattaneet ottaa turpiinsa pienestä öljykylvystä vai onko järkevämpää suosiolla vaihtaa uudet?
        Joo niin mullekin vaihdettiin tiiviste kerran, mutta piti vaihtaa vielä uudestaan, kun ei mennyt ihan nappiin. Öljyä siellä oli edelleen, vaikka asentaja väitti, ettei ole. Vedä paineilmaa sinne koloihin niin näet tuleeko sieltä öljyä.. Toki näkee ihan katsomallakin.

        Kyllähän noita puolia pystyy jotenkin mittailemaan, mutta kaikki häikät ei välttämättä mittareilla näy (esim. mulla ei enää näkynyt häikkää, mutta pätki silti välillä). Itse yritin aluksi selvitä pienellä budjetilla tuosta, mutta kun ei edelleenkään pelannut täysin moitteetta, niin pistin kaikki kerralla uusiksi. Onhan se uusi puola aina kuitenkin parempi kuin esim. 10 tai 15 vuotta vanha. Varsinkin jos on öljykylvyn saanut. Kannattaa samalla pistää ne puoliin tulevat suojakumit uusiksi, uusi kumi varmaan eristää paremmin kuin vanha..
        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

        EX: BMW E39 M5
        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

        Suzuki GSX-R 1070 K5
        Performance Mods: Lot
        Performance: 200mph/322kph@1mile
        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

        Comment

        • MarttiKK
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 1637

          #5
          Oletko varmistanut, että ei ole imuvuotoja. Saattaa röpötellä juuri sen takia ja käy rikkaalla. Brake cleaneria sumuttelet imuputkiin ja kuuntelet muuttuuko käyntiääni. Jos muuttuu, niin vuotokohta löytyi.

          Kerro jos löydät syyn käyntihäiriöön

          Comment

          • Eu-Niko
            Newbiemmer
            • Aug 2008
            • 12
            • Porvoo

            #6
            Töttöröö! Vehjes teki niin sanotusti tekovitut, seuraavassa hieman avautumista ja selostusta:

            Puolat vaihtui, tulppien koloissa ei ollut öljyä ja käynti uusillakin puolilla on röpöttävää. Imuvuodot tarkistettiin uudelleen eikä käytöksessä havaittu muutosta eli tuskin enään on kyse imuvuodosta. Seuraava havainto tosi tuli tehtyä, ilmamäärämittarilta kun ruuvasi töpsölin irti niin laitos kävi puolisen minuuttia ilman röpöttämistä mutta hetken kuluttua käynti muuttui takaisin perinteiseksi röpöttämiseksi.

            Voikohan tästä vetää jotain johtopäätöksiä että vika olisi elektroninen ja imupuolella?

            Onko tuossa muuten mappi vai maffi vai mikä mittari siellä on kyseessä, olen näistä ihan ulkona.

            Pitää varmaan vielä nyt varmuuden vuoksi tsekata tuo nokka-akselin asentotunnistin, siitä näköjään löytyikin topicci täältä :http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=17084 Kumma kun ei ole ennen osunut öögoniin.
            Kaveri tiesi myös kertoa että calibransa harrasti samanlaista röpöttämistä. Säädettävistä nokista johtuen jako aavistuksen pielessä..

            Hauskaa illanjatkoa ja kiitollisena otetaan taas vinkkiä vastaan jos jollain on jotain tiedonjyviä jaella.
            sigpic

            Comment

            • MarttiKK
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 1637

              #7
              Arvailua:jos pääset lukemaan live-dataa, niin tarkista muuttuko ajoitus eri kierroksilla. Jos ei, niin vanos jumittaa.

              Onko autossa virilastu?

              Onko mitattu bensanpaine?

              Comment

              • Tylyttäjä
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 1412

                #8
                Originally posted by Eu-Niko View Post
                Töttöröö! Vehjes teki niin sanotusti tekovitut, seuraavassa hieman avautumista ja selostusta:

                Puolat vaihtui, tulppien koloissa ei ollut öljyä ja käynti uusillakin puolilla on röpöttävää. Imuvuodot tarkistettiin uudelleen eikä käytöksessä havaittu muutosta eli tuskin enään on kyse imuvuodosta. Seuraava havainto tosi tuli tehtyä, ilmamäärämittarilta kun ruuvasi töpsölin irti niin laitos kävi puolisen minuuttia ilman röpöttämistä mutta hetken kuluttua käynti muuttui takaisin perinteiseksi röpöttämiseksi.

                Voikohan tästä vetää jotain johtopäätöksiä että vika olisi elektroninen ja imupuolella?

                Onko tuossa muuten mappi vai maffi vai mikä mittari siellä on kyseessä, olen näistä ihan ulkona.

                Pitää varmaan vielä nyt varmuuden vuoksi tsekata tuo nokka-akselin asentotunnistin, siitä näköjään löytyikin topicci täältä :http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=17084 Kumma kun ei ole ennen osunut öögoniin.
                Kaveri tiesi myös kertoa että calibransa harrasti samanlaista röpöttämistä. Säädettävistä nokista johtuen jako aavistuksen pielessä..

                Hauskaa illanjatkoa ja kiitollisena otetaan taas vinkkiä vastaan jos jollain on jotain tiedonjyviä jaella.

                Tsekkaa myös kaasunasennontunnistin; se on "kulutusosa". Rallijätkät kuulemma vaihtelevat tuota kovinkin usein. Itsekin vaihdoin sen ihan varmuuden vuoksi. Tosin en usko, että se aiheuttaa tuollaista röpötystä ja päästöjen nousua..
                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                EX: BMW E39 M5
                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                Suzuki GSX-R 1070 K5
                Performance Mods: Lot
                Performance: 200mph/322kph@1mile
                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                Comment

                • Eu-Niko
                  Newbiemmer
                  • Aug 2008
                  • 12
                  • Porvoo

                  #9
                  Uippadui, vehjeshän meni kuin menikin päästöistä sitten lopulta läpi mutta vaati melkoista lämmittämistä. En tiedä onko monen minuutin huudatus täysin normaali toimenpide mutta ilmeisesti se sitten vaikutti positiivisesti päästöihin.

                  Katsastuksessakin käytiin mutta insinööri rupesi valittamaan peileissä olevista sivuvilkuista, on kuulemma heijastuskuvio liian iso, joku saattaa luulla sivusta katsottaessa bemariani kuorma-autoksi jos vilkku on päällä. Vaihtoon menevät myös rei-itetyt etulevyt kun nuo kolot ovat ruvenneet pikkuisen halkeamaan. Inssi tosin ei ollut varma siitäkään että onko ne halkeamia vai pelkkää likaa. Tiedän että ne on halki mutta kuitenkin aika epävarmaa katsastusta mielestäni.

                  Pari kallista pikku juttua kun vielä hoitaa niin eiköhän tuonkin vehkeen sitten vielä elokuun ajaksi saa teille.

                  Kiitoksia kovasti kaikille auttaneille vaikka eipä tuossa nyt sitten kuitenkaan mitään varsinaista "vikaa" tainnut olla.
                  sigpic

                  Comment

                  • Tylyttäjä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 1412

                    #10
                    Originally posted by Eu-Niko View Post
                    Uippadui, vehjeshän meni kuin menikin päästöistä sitten lopulta läpi mutta vaati melkoista lämmittämistä. En tiedä onko monen minuutin huudatus täysin normaali toimenpide mutta ilmeisesti se sitten vaikutti positiivisesti päästöihin.

                    Katsastuksessakin käytiin mutta insinööri rupesi valittamaan peileissä olevista sivuvilkuista, on kuulemma heijastuskuvio liian iso, joku saattaa luulla sivusta katsottaessa bemariani kuorma-autoksi jos vilkku on päällä. Vaihtoon menevät myös rei-itetyt etulevyt kun nuo kolot ovat ruvenneet pikkuisen halkeamaan. Inssi tosin ei ollut varma siitäkään että onko ne halkeamia vai pelkkää likaa. Tiedän että ne on halki mutta kuitenkin aika epävarmaa katsastusta mielestäni.

                    Pari kallista pikku juttua kun vielä hoitaa niin eiköhän tuonkin vehkeen sitten vielä elokuun ajaksi saa teille.

                    Kiitoksia kovasti kaikille auttaneille vaikka eipä tuossa nyt sitten kuitenkaan mitään varsinaista "vikaa" tainnut olla.
                    Tai sitten ne puolat kuitekin auttoivat sen verran, jos kerran vaihdoit ne? Tuo on täysin normaalia, että bemareita täytyy huudattaa ennen päästömittausta. Enemmän tai vähemmän.. Kummassakin ämmäläisessäni on ollut näin (ex E36 M3 ja nykyinen E39 M5), vaikka ovat täysin kunnossa..
                    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                    EX: BMW E39 M5
                    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                    Suzuki GSX-R 1070 K5
                    Performance Mods: Lot
                    Performance: 200mph/322kph@1mile
                    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                    Comment

                    • Wibu
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2011
                      • 62
                      • Pälkäne

                      #11
                      vian hakemista

                      Voiko tällänen vika johtua siitä että ei entinen omistaja ei ole kuuden vuoden aikana mitä auto on ollut suomessa ei ole säätäny kertaakaan venttiileitä. Ittellä auto ollut nyt noin puol vuotta ja alkanu nyt seuraavaa. Käy tyhjäkäyntiä aaltoilevasti ja jotenkin todella raskaasti. Bensaa viä helvetisti enemmän mitä ennen. Alhaalla ei oikein tunnu olevan vääntöjä, lähtee vasta siinä 4000rpm kodalla vetään kunnolla. Sitten vielä 2000-3000rpm kohdalla röpöttää ja pätkii. Ei kylläkään pätki enään, kun vaihdoin vnc-boksin. Kun katoin tulpat 3 ihan mustia ja 3 terveen näköstä. Sitten mitä muuta on tehty. Tulpat, lamdat vaihdettu. Imuvuotojakaan ei löytyny.
                      Rupee meneen pikku hiljaa toivo, kun mikään ei tahdo auttaa. Jos jollain olis jotain tietoo mikä mahtais olla olisin enemmän kun kiitollinen!

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8257
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by Wibu View Post
                        Voiko tällänen vika johtua siitä että ei entinen omistaja ei ole kuuden vuoden aikana mitä auto on ollut suomessa ei ole säätäny kertaakaan venttiileitä. Ittellä auto ollut nyt noin puol vuotta ja alkanu nyt seuraavaa. Käy tyhjäkäyntiä aaltoilevasti ja jotenkin todella raskaasti. Bensaa viä helvetisti enemmän mitä ennen. Alhaalla ei oikein tunnu olevan vääntöjä, lähtee vasta siinä 4000rpm kodalla vetään kunnolla. Sitten vielä 2000-3000rpm kohdalla röpöttää ja pätkii. Ei kylläkään pätki enään, kun vaihdoin vnc-boksin. Kun katoin tulpat 3 ihan mustia ja 3 terveen näköstä. Sitten mitä muuta on tehty. Tulpat, lamdat vaihdettu. Imuvuotojakaan ei löytyny.
                        Rupee meneen pikku hiljaa toivo, kun mikään ei tahdo auttaa. Jos jollain olis jotain tietoo mikä mahtais olla olisin enemmän kun kiitollinen!
                        no tota, jos e36 kyseessä niin venttiilejä ei kyllä noin vaan säädetä. vikakoodit varmaan luettu jo?
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #13
                          Originally posted by peto2 View Post
                          no tota, jos e36 kyseessä niin venttiilejä ei kyllä noin vaan säädetä. vikakoodit varmaan luettu jo?
                          Kyllähän ne S-moottorista pitää säännöllisesti tarkastaa ja säätää tarvittaessa. Kysyjän autossa taitaa olla S50B30 kun vnc-boksin vaihdosta puhutaan.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8257
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            Originally posted by JJT View Post
                            Kyllähän ne S-moottorista pitää säännöllisesti tarkastaa ja säätää tarvittaessa. Kysyjän autossa taitaa olla S50B30 kun vnc-boksin vaihdosta puhutaan.
                            nojuu S50 poikkeus.. eipä noista ämmistä ole kokemusta niin pidän pääni kii
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Wibu
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2011
                              • 62
                              • Pälkäne

                              #15
                              juu se jäikin tosiaan laittamatta, s50b30 konehan tossa on. onko jollain sitten jotain muuta idea mistä toi vois johtua? vikakoodit on otettu ja näytti lamdaa mikä on vaihettu sen jälkeen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎