Tervehdys arvon B-tietäjille.
Kesän alkaessa kaivoin tuon kyseisen vanhan liiton e36 (s50b30) m3:sen tallista katsastusta silmällä pitäen ja kuvittelin että vehkeen saisi suhteellisen vähällä työllä kesäksi ajoon mutta toisin kävi. Meni iskunvaimenninta ja raidetangon päätä vaihtoon, lisäksi sokerina pohjalla olivat nuo päästöt mitä ei olla tähän mennessä vielä mitenkään saatu aisoihin. Yksi imuvuoto löytyi mutta se oli todella pieni ja korjaamisella ei ollut juurikaan mitään vaikutusta yhtään mihinkään.
Ongelmana on tyhjäkäynnillä liian korkea hc arvo, muut arvot menevät rajoihin.
Hieman oireita ja kuvausta :
Kylmänä käy todella irstaasti rikkaalla, bensa haisee niin että monella imppaajallakin menisi pannu sekaisin. Tämä lienee vahingoittanut jo kattejakin.
Kaikki arvot kierroksilla menee rajoihin ja tyhjäkäynnilläkin oikein hehkutetulla koneella hc on saatu alimmillaan 120, mutta putkiston jäähtyessä se taas hiipii ylöspäin.
Röpöttää jonkin verran tyhjäkäynnillä sekä aika ajoin kierroksilla.
Kulutus ei kuitenkaan mittarin mukaan ole karannut mitenkään pilviin.
Tehot omasta mielestä ovat suurinpiirtein tallella.
Vikakooditkaan eivät ilmoittaneet muuta kun pimeän lambdan, molemmat vaihdettiin: ei vaikutusta. Päästömittari kyllä näytti että lambda-arvo on ok eli ilmeisesti se toinen ehjä lambda on sitten hoitanut seoksen säädön?
Tyhjäkäynti ei aaltoile mutta tyhjäkäynnille asettumiseen menee jonkin aikaa.
Tulpat, ilmansuodatin, öjlyt ynnämuut perushuoltoon kuuluvat on vaihdettu.
Venttiilivälykset, ohivuodot ja palaneet pakoventtiilit sekä muut kalliit mekaaniset viat on pois suljettu mittaamalla.
Edellisen katsastuksen päästöistä ei ole tietoa koska tämä oli auton ensimmäinen katsastus minun omistuksessani enkä löytänyt autosta vanhoja katsastuslappuja, leimassa se kyllä oli kun sen ostin.
Olisikohan kyseessä vaan yksinkertaisesti rikkinäinen puola? Milläköhän tämän saisi tarkistettua?
Tässä rupeaa avuttomuuden tunne olemaan melko korkea ja kun ei tuota mutterikasaa oikein raaskisi viedä minnekkään pajalle kovalla hinnalla "laitettavaksi".Threadeja on kahlattu tässä läpi useammankin illan mutta eipä ole ainakaan omaan silmään sattunut sielunveljeä kenellä olisi juuri samat ongelmat. Jos joku sattuu löytämään niin kiitollinen olen siitäkin.
Iso käsi ja kiitokset vastaamaan vaivautuneille ja kivaa heinäkuuta, tämä kesä meni omalta kohdalta kohtuullisen pipariksi
Kesän alkaessa kaivoin tuon kyseisen vanhan liiton e36 (s50b30) m3:sen tallista katsastusta silmällä pitäen ja kuvittelin että vehkeen saisi suhteellisen vähällä työllä kesäksi ajoon mutta toisin kävi. Meni iskunvaimenninta ja raidetangon päätä vaihtoon, lisäksi sokerina pohjalla olivat nuo päästöt mitä ei olla tähän mennessä vielä mitenkään saatu aisoihin. Yksi imuvuoto löytyi mutta se oli todella pieni ja korjaamisella ei ollut juurikaan mitään vaikutusta yhtään mihinkään.
Ongelmana on tyhjäkäynnillä liian korkea hc arvo, muut arvot menevät rajoihin.
Hieman oireita ja kuvausta :
Kylmänä käy todella irstaasti rikkaalla, bensa haisee niin että monella imppaajallakin menisi pannu sekaisin. Tämä lienee vahingoittanut jo kattejakin.
Kaikki arvot kierroksilla menee rajoihin ja tyhjäkäynnilläkin oikein hehkutetulla koneella hc on saatu alimmillaan 120, mutta putkiston jäähtyessä se taas hiipii ylöspäin.
Röpöttää jonkin verran tyhjäkäynnillä sekä aika ajoin kierroksilla.
Kulutus ei kuitenkaan mittarin mukaan ole karannut mitenkään pilviin.
Tehot omasta mielestä ovat suurinpiirtein tallella.
Vikakooditkaan eivät ilmoittaneet muuta kun pimeän lambdan, molemmat vaihdettiin: ei vaikutusta. Päästömittari kyllä näytti että lambda-arvo on ok eli ilmeisesti se toinen ehjä lambda on sitten hoitanut seoksen säädön?
Tyhjäkäynti ei aaltoile mutta tyhjäkäynnille asettumiseen menee jonkin aikaa.
Tulpat, ilmansuodatin, öjlyt ynnämuut perushuoltoon kuuluvat on vaihdettu.
Venttiilivälykset, ohivuodot ja palaneet pakoventtiilit sekä muut kalliit mekaaniset viat on pois suljettu mittaamalla.
Edellisen katsastuksen päästöistä ei ole tietoa koska tämä oli auton ensimmäinen katsastus minun omistuksessani enkä löytänyt autosta vanhoja katsastuslappuja, leimassa se kyllä oli kun sen ostin.
Olisikohan kyseessä vaan yksinkertaisesti rikkinäinen puola? Milläköhän tämän saisi tarkistettua?
Tässä rupeaa avuttomuuden tunne olemaan melko korkea ja kun ei tuota mutterikasaa oikein raaskisi viedä minnekkään pajalle kovalla hinnalla "laitettavaksi".Threadeja on kahlattu tässä läpi useammankin illan mutta eipä ole ainakaan omaan silmään sattunut sielunveljeä kenellä olisi juuri samat ongelmat. Jos joku sattuu löytämään niin kiitollinen olen siitäkin.
Iso käsi ja kiitokset vastaamaan vaivautuneille ja kivaa heinäkuuta, tämä kesä meni omalta kohdalta kohtuullisen pipariksi
Comment