Announcement

Collapse
No announcement yet.

vm2008.535td ohjelmointi/koneen helppo parannus.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muuju
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 30
    • lahti

    vm2008.535td ohjelmointi/koneen helppo parannus.

    haluisin tietää miten saisin ruutia/tai paranneltua hengitysä!!esim putkistolla ym..
  • Mikaatm
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 559
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by muuju View Post
    haluisin tietää miten saisin ruutia/tai paranneltua hengitysä!!esim putkistolla ym..
    Karalan ohjelman moottoriin saat ainakin www.samppasport.fi
    450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

    Comment

    • juzu3
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 237

      #3
      Ohjelmoinnilla ainakin saat tuohon koneeseen hyvin tehoja! N.320hv ja 650nm turvallisesti. Otaha vaikka privalla yhteyttä jos kiinnostaa.
      VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
      MB Vito 116cdi 4x4 special
      BMW E92 320d
      Kawasaki Z750
      EX:
      E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7518
        • Jyväshyvä

        #4
        Mulla vastaavassa Karalan softa, tehot 326/700Nm.

        Laatikko on mitoitetu tuon 700 Nm mukaan, enemmänkin saisi jos haluaisi.

        Seuraava askel olisi sitten DPF:n poisto.
        DPF ja katti ovat samassa pöntössä, kattia ei kannata poistaa tai auto rupeaa haisemaan 70 luvun dsl meseltä...

        Jos sen dpf:n poistaa, tehoa saa n. 360 Hp.

        Seuraava steppi sitten jo maksaamin hivenen enemmän,
        em. toimenpiteistä selviää 3 numeroisella summalla jos vähänkin näkee vaivaa...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Matson^
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2113
          • Seinäjoki

          #5
          Juurikin näin, joku kunnon softa sisään ja jos "mikään ei riitä" niin dpf putkesta pois ja uusi täystuho softa sisään
          Muutenhan pakoputki virittelyt yms ei näissä tuo muutakuin meteliä.

          Mutta mikäs se seuraava steppi on
          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
          | Nissan Navara TREK-1 |
          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7518
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by Matson^ View Post
            Mutta mikäs se seuraava steppi on
            En tiedä tarkaalleen. Huhupuheiden mukaan n. 400 hp on ko. koneesta enimmillään otettu, en tiedä mitä muuta muutosta koneeseen on tehty.
            Isompia suuttimia ei taida saada, liekkö kärkiä vaihdeltu.
            Ahtopaineethan on vakionakin jo aika kovat, en tiedä mihin asti turbot riittää,
            ja niiden päivitys ei ole aivan helppo juttu, paljon vaikeampi kuin muissa malleissa...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Matson^
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2008
              • 2113
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by MajorDrake View Post
              En tiedä tarkaalleen. Huhupuheiden mukaan n. 400 hp on ko. koneesta enimmillään otettu, en tiedä mitä muuta muutosta koneeseen on tehty.
              Isompia suuttimia ei taida saada, liekkö kärkiä vaihdeltu.
              Ahtopaineethan on vakionakin jo aika kovat, en tiedä mihin asti turbot "riittää",
              ja niiden päivitys ei ole aivan helppo juttu, paljon vaikeampi kuin muissa malleissa...
              Suurin ongelma näissä on juuri pakopaineen holtiton kasvaminen täydellä kuormalla&suurilla kierroksilla (+180kmh nopeudet) ja kun pakokaasut tukitaan väkisin ahtimien läpi (hukkaportti ei ehdi hoitamaan kasvanutta pakokaasujen määrä) nousee ahtopaine korkeaksi ja auto menee vikatilaan -> ~120hv enää käytössä seuraavaan uudelleen käynnistämiseen asti.

              Ahtopaineen katon siirtäminen edes 2.5 kiloon ei riitä (ahtimet jo todella lujalla), eikä hukkaportin avartaminen. Enää on kokeilematta pakopesän jyrsiminen sekä pakosiiven leikkaaminen. Itsellä on nyt kaikki irti ja ahtopaineen rajaa nostettu reilusti .. ratkaisua miettiessä & odotellessa.. :think
              Oikeaa konetehoa ei ole tiedossa, sillä laatikossa on jokin väännönrajoitin käytössä 1-4 vaihteilla 725nm tienoilla jota karalakaan ei osannut ohittaa.. 5. vaihteella pitäisi päästä penkittämään niin saisi "kaiken paperille".. karalan penkissä kun ei uskaltanut niin kovia nopeuksia ajaa

              edit. puhti loppuu kuulemma ensimmäisenä siirtopumpusta, mutta eipä siitäkään paljo ole iloa jos ei nytkään saa kaikkea tehoa käyttöön.
              edit2. tosiaanhan ahtimen/ahtimien vaihto ja/tai jopa erillinen hukkaportti olisi paras lääke, mutta saa kyllä joku rahakkaampi toimia koekaniinina
              Last edited by Matson^; 13-08-2010, 15:07.
              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
              | Nissan Navara TREK-1 |
              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #8
                Kysy tosta tekulta uskaltaako vetäistä 5:lla. Muutenki olis mielenkiintoista nähä millainen ero teholukemissa tulee ku on eri dyno.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by Thuppu View Post
                  Kysy tosta tekulta uskaltaako vetäistä 5:lla. Muutenki olis mielenkiintoista nähä millainen ero teholukemissa tulee ku on eri dyno.
                  Samaa miettiny, että ois jännä nähdä mitä joku muu penkki antaa tai mitä tuo vehje muuten työntää ulos sillä vitosella

                  Karalan penkki on varmaan aika todenmukainen, vakiona tehot muutaman hevosen enemmän kuin ilmoitettu ja vääntö muutaman newtonin pienempi.. harrisen penkissä voisi saada parhaan mielen :think

                  ps. sigusta päätellen audiinkin on saatu uutta virtaa!
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by Matson^ View Post
                    ...harrisen penkissä voisi saada parhaan mielen :think

                    ps. sigusta päätellen audiinkin on saatu uutta virtaa!
                    Samaa itekin kuullu.

                    Joo, tavoitteesta jäätiin mut meneehän se talven noinkin.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎