Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tds syöttöpumppu vuotaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alijou
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 94
    • Lohja

    525tds syöttöpumppu vuotaa

    Haulla en kunnollista vastausta löytänyt, mutta

    Bemmi vuotaa syöttöpumpusta kylmällä koneella ihan kohtuullisen verran voimaeliksiiriä maahan.
    Liitteenä kuva että mistä sitä tulee.

    Mistäköhän mahtaa löytää tiivisteen tuohon, käsitin että ei hirveesti ainakaan bmw-myyntipuljut tarjoile osia noihin pumppuihin.

    Ja vehjehän on 96 525tdsa..
    Attached Files
  • Salonius
    Newbiemmer
    • Dec 2008
    • 14
    • Kanta-Häme, Finland

    #2
    Ei ihan suoranaista kokemusta ole mistä tiivistettä, dieselhuollosta (Boschin pumppu taitaa olla) kannattaa toki kysyä, ja mallin kanssa vaikka jostain tiivisteitä myyvästä liikkeestä (jos vaikka on o- tai muu rengas tiivisteenä.
    Joskus aikanaan metsästin vastaavaan pumppuun tuon sähköliittimen tiivistettä, sitä ei löytynyt Boschiltakaan vaan pumppu olisi pitänyt vaihtaa. Auto lähti piakkoin vaihtoon, liittimen tiiviste piti moottoritiivistesilikoonilla avustettuna useamman kuukauden. Saattaa pitää edelleen, ei ole perästä kuulunut (se oli -97, eli ei varmaan sama auto )
    Tuon k.o osan (mikähän mahtaa olla) tiivistehän saattaisi olla myyntitavaraa, sähköliittimen ei siksi koska sitä ei kuulemma availla kun johto on ns. kiinteä pumpussa. Ainakin tuoreemman 525D:n railipumpun säätimeen sai tiivisteet Hämeen Dieselistä (HML) hyllystä. Löytyi jopa BMWn osanumerolla Boschin tiedostoista pumppu ja siihen edelleen tiivisteet. Marmoritiski kertoili että vain säädintä myydään koko pakettina.

    Toivottavasti tästä jotain apua...
    E39 525D -02

    ex. E39 525TDSA -97
    SIERRA-92, SIERRA-93,usempia Taunuksia.

    "FORDIT TULIVAT SAKSASTA, BMWt TULEVAT EDELLEEN..."

    Comment

    • Alijou
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 94
      • Lohja

      #3
      Semmosta vielä, että tyhjäkäynti seilaa välillä, mahtaiskohan viitata syöttöpumppuun? Liekkö sitten koko vehkeen vaihto edessä...

      Comment

      • Erik Viuhkola
        Newbiemmer
        • Aug 2010
        • 2
        • Rauma

        #4
        m3 tekniikka

        Löytyiskö täältä jostain M3 tekniikkaa bmw 325:seen? Tai mistä sellaisia voisi löytää käytettynä?

        Comment

        • Jaska-
          Newbiemmer
          • Aug 2009
          • 27
          • Kalajokilaakso

          #5
          Originally posted by Alijou View Post
          Haulla en kunnollista vastausta löytänyt, mutta

          Bemmi vuotaa syöttöpumpusta kylmällä koneella ihan kohtuullisen verran voimaeliksiiriä maahan.
          Liitteenä kuva että mistä sitä tulee.

          Mistäköhän mahtaa löytää tiivisteen tuohon, käsitin että ei hirveesti ainakaan bmw-myyntipuljut tarjoile osia noihin pumppuihin.

          Ja vehjehän on 96 525tdsa..
          Vilkase siitä pumpun kyljestä pumpun numero, 10-numeroinen sarja tyyliä "x xxx xxx xxx" stanssattuna... Sitte katot lähimmän bosch car service liikkeen tuolta http://www.boschcarservice.fi/index.shtml ja aivan yläreunasta "Jälleenmyyjät" ja soitat sinne tai meet käymään niin tuon pumpun sarjanumeron avulla löytyy just oikeat tiivisteet

          Ja sitte ku alat tuon luukun tiivistettä vaihtaan niin _ole tarkkana_ koska sen takana on jousi ja jousen kummassaki päässä on rikka ja ainaki just sen takimmaisen rikan paksuus voi olla mitä vaan 0,2 mm ja 2,6 mm väliltä ja sen pitää olla sitte just oikean vahvunen, vaikuttaa mekaaniseen ennakon syöttöön.

          Itellä tippu just tuo rikka jonnekki moottoritilan syövereihin tiiviisteen vaihto-operaatioyrityksen yhteydessä ja sittehän se pitiki kärrätä osaavamman ihmisen laitettavaksi...

          Vähän kuulostas siltä että pumpun säädöt ei oo kohillaan, mites tämä starttaa puolilämpinä/lämpimänä, joutuuko kauan sahaan käyntiin?
          e34 525 tdsA - jo 100 000 km yhteistä taivalta takana

          Comment

          • Alijou
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 94
            • Lohja

            #6
            Originally posted by Jaska- View Post
            Vilkase siitä pumpun kyljestä pumpun numero, 10-numeroinen sarja tyyliä "x xxx xxx xxx" stanssattuna... Sitte katot lähimmän bosch car service liikkeen tuolta http://www.boschcarservice.fi/index.shtml ja aivan yläreunasta "Jälleenmyyjät" ja soitat sinne tai meet käymään niin tuon pumpun sarjanumeron avulla löytyy just oikeat tiivisteet

            Ja sitte ku alat tuon luukun tiivistettä vaihtaan niin _ole tarkkana_ koska sen takana on jousi ja jousen kummassaki päässä on rikka ja ainaki just sen takimmaisen rikan paksuus voi olla mitä vaan 0,2 mm ja 2,6 mm väliltä ja sen pitää olla sitte just oikean vahvunen, vaikuttaa mekaaniseen ennakon syöttöön.

            Itellä tippu just tuo rikka jonnekki moottoritilan syövereihin tiiviisteen vaihto-operaatioyrityksen yhteydessä ja sittehän se pitiki kärrätä osaavamman ihmisen laitettavaksi...

            Vähän kuulostas siltä että pumpun säädöt ei oo kohillaan, mites tämä starttaa puolilämpinä/lämpimänä, joutuuko kauan sahaan käyntiin?
            Joo-o, pitää muistaa noi.

            Kyllä saa lämpimänä sahata joskus muutaman sekunnin, välillä lähtee hyvin ja kylmänä lähtee yleensä mallikkaasti käymään.

            Comment

            • Jaska-
              Newbiemmer
              • Aug 2009
              • 27
              • Kalajokilaakso

              #7
              Originally posted by Alijou View Post
              Joo-o, pitää muistaa noi.

              Kyllä saa lämpimänä sahata joskus muutaman sekunnin, välillä lähtee hyvin ja kylmänä lähtee yleensä mallikkaasti käymään.
              Hyvin tutun kuulosia oireita Kyllä siinä sillon on säädöt pielessä, itellä ei kylläkään tyhjäkäynti seilannu mutta just noin se käyttäyty että kylmänä ja aivan lämpimänä lähti heti käyntiin ja sitte ku vähä kerkes jäähtyä niin kyllä sai sahata...

              Pumpun säätämisestä en osaa sen enempää sanoa, teetin sen homman suosiolla enemmän asiaan perehtyneellä ihmisellä. On tarkkaa puuhaa mutta ilman muuta oli kannattava operaatio, kone piristy heti kerralla ja tosiaan nyt hörähtää käyntiinki olipa sitte minkä lämpönen kone tahansa.
              e34 525 tdsA - jo 100 000 km yhteistä taivalta takana

              Comment

              • Toivonii
                Newbiemmer
                • Mar 2013
                • 21
                • Ruukki

                #8
                Originally posted by Jaska- View Post
                Hyvin tutun kuulosia oireita Kyllä siinä sillon on säädöt pielessä, itellä ei kylläkään tyhjäkäynti seilannu mutta just noin se käyttäyty että kylmänä ja aivan lämpimänä lähti heti käyntiin ja sitte ku vähä kerkes jäähtyä niin kyllä sai sahata...

                Pumpun säätämisestä en osaa sen enempää sanoa, teetin sen homman suosiolla enemmän asiaan perehtyneellä ihmisellä. On tarkkaa puuhaa mutta ilman muuta oli kannattava operaatio, kone piristy heti kerralla ja tosiaan nyt hörähtää käyntiinki olipa sitte minkä lämpönen kone tahansa.

                kenellä jaska käytit säädätyksellä? samat oireet meinaa olla ja on kantta koputeltu vähä vaikka mihin suuntaan.. ja nyt sitte jostaki vuotaa ainettaki pihalle
                E36 325 Tds Touring m-sport

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎