Originally posted by Petri.Kekkonen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m54 koneet
Collapse
X
-
Mulla 330iA Touringin keskikulutus on 100 tkm:n ajalta 10,1 l. Kyllä kulutuksen saa maantiellä menemään aika lähelle kahdeksaakin (oisko 8,2 l tällä hetkellä all time low melkein puhdasta maantieajoa sisältävälle tankilliselle), mutta se vaatii jo aikamoista homostelua.E91 325d (04/2008)
Ex: E46 330iAT (10/2000)
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMulla on tää vajaakokoinen 2.5l mottino jos tehoja haluu ni m3 ja jos pientä kulutusta nii joku litranen nipponi... kuhan vaa tiedustelin.. Eli ei ainakaan oo huonompaan suuntaan mennyt m54 koneet??
F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Kantatie 51 menty tällä 330i Touring manuaalilla ~7L, tosin matkaa 47km johon mahtuu 50kmh, 60kmh, 80kmh ja 100kmh nopudet mukaan. Vakkarilla kokoajan ja ei ylämäkiä. Ajotyyli todella homostelua ja pirkkomaista.
Normaalissa seka-ajossa joka koostuu Kehä-3 ja Hämeenlinnan motarista + taajamaat niin 8.8-9.2L/100km, ajotyyli ei todellakaan homostelua.
Öljyä menee enemmän kun edellisessä E46 328i.
Hieno kone, vaikka jokseenkin tylsä, luonne mallia kuminauha, ei tule mitään tehopiikkiä missään vaiheessa ja vetoja piisaa punarajalle asti.
Vääntää alakierroksilla hyvin, kuten myös ylärekisterissä, kiva matka-auto kun ohitukset hoituu näppärästi ilma että tarvitsee vatkata laatikosta puolet alaspäin.
Kone vaan vaatii vähän uusia osia, varsinkin Vanos O-renkaat, separaattori+putket (mieluiten Cold Country=eristetyt), mahdollisesti myös DISAn ja IMM jälkeiset molemmat haitariputket jotka menevät siis kaasuläpälle.
En tiedä miten paljon nämä M54B30 syö puolia, mutta omasta meni tossa keväällä yksi pimeäksi, no se nyt on helppo vaihtaa ja hinta ei ollut suolainen (~40€/kpl).
Comment
-
-
No tuli sitten hommattua toi 2.2L koneella oleva e46 coupe. ihan tyytyväinen ollu aika harva perä vaa, mutta eipä tuu paljon moottoritiellä ajeltuu.Aika tasanen moottori ja kulutus pyörinyt siinä 9-9.5 paikkeilla sekalaista ajoa ja lyhyitä matkoja. Obc näyttää pari desiä vähemmän... Tänään lahti-hki-tre-lahti Obc mukaan 7.5 litraa.ja n:450km. pitää huomenna laskee todellinen kulutus ku käy ottaa tankin taas täytee..
Nii tottakai se ois pitäny 3L ostaamut kyllä sain tingattuu tän ihan 4mukisen hintoihin ja suomiauto 2 omistajaa ollu, huollot kaikki laakkosella,hyvät varusteet.Tosiaan jos oisin voimaa enemmän halunnu ni vanhemman M oisin ostanu..
Ihan käypä käyttöauto eikä ihan jalkoihin jää kumminkaa..
E:vähän tylsää
Ja kyllä on aika tosi, että monesta tuonti baijerista on mittarista satku pari otettu pois, mitä noita tossa nyt on tullu ajeltua ja nähtyä...F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by Juice View PostHarva perä (= vääntö kadoksissa) ?
Aikoinaan 328 tu coupe 9-10L, 330ci 10-11L, 523 tu farkku 10L. Kaikki pätkäajoa hki - kehä I-III. Järkeä ostaa pikkukutoska, kun kulutus sama, jää vain eimene vitutus päälle. Ja eikun teinispoilerikauppaan uhoamaan...
Mittarista poes ? Olet tainnut montakin tuoda ? Kuten esim. 328 99 omatuonti, 109tkm - alustaltaankin kuin tehtaalta - montako "suomiautoa" on siinä kunnossa niillä kilsoilla ?
E: toki onhan niitä hyviäkin tuonti autojaF30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by Juice View PostOk, maksoit mitä maksoit. Jos tunsit pääseväsi halvalla niin hyvä niin. Joku tuntee pääsevänsä halvalla kun ottaa vaimon ..
E: nii ja sit vaa sisustaa (uudesta autosta) kiinni ja eikun myyntiin. pohjat tottakai hyvässä kunnossa jos etelästä tuotuF30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by Juice View PostTäytyy kyllä ihmetellä, keiden tuojien kanssa olet ollut tekemisissä. Toki kaikenlaista paskaa on tarjolla aina. Kyllä tottunut silmä havaitsee muka kolarivapaat ja paljon ajetut, tosin ei päde moneen tuojaan... tuovat minkälaisen paskan tahansa, jos sopii aikatauluunsa, kuten itse olen saanut kokea. Itse hakemalla se paras, aina. piste.F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Mulla M54B22 ja olen ollut tyytyväinen ainakin tähän asti.
Kelien kylmettyä (alle +10) on alkanut nihkeästi lähteä käytiin. 2-3 kertaa hörähtää käyntiin ja sammuu heti? Sitten alkaa pysymään jotenkin käynnissä kierrosten ollessa n. 800. Olisko joku anturi antautunut?E39 520iA touring, -01 Schwarz II
Ex-,E36 316 touring, -97 Alpinweiss II
Comment
-
-
Originally posted by Wages View PostMulla M54B22 ja olen ollut tyytyväinen ainakin tähän asti.
Kelien kylmettyä (alle +10) on alkanut nihkeästi lähteä käytiin. 2-3 kertaa hörähtää käyntiin ja sammuu heti? Sitten alkaa pysymään jotenkin käynnissä kierrosten ollessa n. 800. Olisko joku anturi antautunut?
Comment
-
-
Lainataan tällaista ketjua, kun muihin olemassaoleviin M54-aiheisiin ei oikein sovi.
M54B30 kattilana, ja tilanne/ominaisuus/ongelma on seuraava: Ajettaessa enemmän kuin puoli tuntia, syttyy *sammutuksen jälkeen* öljymäärän merkkivalo. Välittömästi sammutuksen jälkeen öljymäärää tarkistettaessa aine yltää hädin tuskin mittatikun alamerkkiin asti, joskin parissa minuutissa valuu ylämerkkiin takaisin. Ajossa ei näytä merkkivaloa. Eli öljyä ei kulu ja tuntuisi anturikin tuon perusteella toimivan. (Toimivan jotenkin, toimiiko oikein, en osaa sanoa)
Rupesin tuossa kelailemaan, että voisiko öljyn paluussa olla jotain häikkää? Kannattaisikohan huuhtaista järjestelmä jollain forten kamalla seuraavassa öljynvaihdossa? Valon näyttäytyminen ei sinänsä häiritse, mutta jos tilanne pahenisi, ja pidemmällä ajolla öljypohjassa rupeaisi litkun määrä käymään vähiin, niin saattaisi pian harmittaa. Siksi tällaisia kyselen.
Onko kellään vastaavia kokemuksia tai näkemyksiä?
Lisätietoja:
- Ajokilometrit 143k (sakemannien "huoltokirjalla". Luotettavuus on tietty mikä on, mutta kunnon puolesta vois olla suunnilleen oikein.)
- Öljynä tällä hetkellä Castrolin suosittelema 5W30. Ei tietoa, mitä on ollut aikaisemmin. Aiemmilla öljyillä kulutti tavaraa jonkin verran, nyt ei enää.
- Vanossiremppa tekemättä, jos se on tässä asiassa mitenkään kiinnostavaa. Beisanin kilkkeet ym. tilauksessa.Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden
Comment
-
-
Originally posted by Justabanana View PostLainataan tällaista ketjua, kun muihin olemassaoleviin M54-aiheisiin ei oikein sovi.
M54B30 kattilana, ja tilanne/ominaisuus/ongelma on seuraava: Ajettaessa enemmän kuin puoli tuntia, syttyy *sammutuksen jälkeen* öljymäärän merkkivalo. Välittömästi sammutuksen jälkeen öljymäärää tarkistettaessa aine yltää hädin tuskin mittatikun alamerkkiin asti, joskin parissa minuutissa valuu ylämerkkiin takaisin. Ajossa ei näytä merkkivaloa. Eli öljyä ei kulu ja tuntuisi anturikin tuon perusteella toimivan. (Toimivan jotenkin, toimiiko oikein, en osaa sanoa)
Rupesin tuossa kelailemaan, että voisiko öljyn paluussa olla jotain häikkää? Kannattaisikohan huuhtaista järjestelmä jollain forten kamalla seuraavassa öljynvaihdossa? Valon näyttäytyminen ei sinänsä häiritse, mutta jos tilanne pahenisi, ja pidemmällä ajolla öljypohjassa rupeaisi litkun määrä käymään vähiin, niin saattaisi pian harmittaa. Siksi tällaisia kyselen.
Onko kellään vastaavia kokemuksia tai näkemyksiä?
Lisätietoja:
- Ajokilometrit 143k (sakemannien "huoltokirjalla". Luotettavuus on tietty mikä on, mutta kunnon puolesta vois olla suunnilleen oikein.)
- Öljynä tällä hetkellä Castrolin suosittelema 5W30. Ei tietoa, mitä on ollut aikaisemmin. Aiemmilla öljyillä kulutti tavaraa jonkin verran, nyt ei enää.
- Vanossiremppa tekemättä, jos se on tässä asiassa mitenkään kiinnostavaa. Beisanin kilkkeet ym. tilauksessa.
Itsellä teki tuota ajon jälkeen valon palamista kevättalvella pari kk, ja sitten meni anturi rikki jolloin paloi aina startin jälkeen jonkun 30s. Juurikin kevättalvella öljyt ajon jälkeen lähellä minimiä, hetken odottelun jälkeen nousi puolväli - maksimiin välille. VOisin heittää arvausta että kohta anturi sanoo poks, tason heittelyyn en osaa sanoa mitään.Tesla Model 3 Performance -21
MB Sprinter -23
Comment
-
Comment