Announcement

Collapse
No announcement yet.

m54 koneet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HC91
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 999
    • 29100/310053

    #16
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Maantienopeuksissa kun ilmanvastus on suurin ajovastus ja se nousee nopeuden mukana jyrkästi.
    Varsinkin E39-korissa eroa on reilusti sedanin eduksi, farkku alkaa hörsiä soppaa 90km/h jälkeen selvästi 4-ovista enemmän.
    92' ///M5 3.8 individual
    09' 320d xDrive
    16' NIU N1 Sport
    19' NIU U+ Sport

    Comment

    • unskelotti
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 92
      • Espoo

      #17
      Mulla 330iA Touringin keskikulutus on 100 tkm:n ajalta 10,1 l. Kyllä kulutuksen saa maantiellä menemään aika lähelle kahdeksaakin (oisko 8,2 l tällä hetkellä all time low melkein puhdasta maantieajoa sisältävälle tankilliselle), mutta se vaatii jo aikamoista homostelua.
      E91 325d (04/2008)
      Ex: E46 330iAT (10/2000)

      Comment

      • riuska
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1160
        • Lahti

        #18
        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Mulla on tää vajaakokoinen 2.5l motti
        vajaa kokonen no jos tehoja haluu ni m3 ja jos pientä kulutusta nii joku litranen nipponi... kuhan vaa tiedustelin.. Eli ei ainakaan oo huonompaan suuntaan mennyt m54 koneet??
        F30 320d
        F30 320i
        E46 320i
        E36 325i
        E30 316

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          #19
          Kantatie 51 menty tällä 330i Touring manuaalilla ~7L, tosin matkaa 47km johon mahtuu 50kmh, 60kmh, 80kmh ja 100kmh nopudet mukaan. Vakkarilla kokoajan ja ei ylämäkiä. Ajotyyli todella homostelua ja pirkkomaista.
          Normaalissa seka-ajossa joka koostuu Kehä-3 ja Hämeenlinnan motarista + taajamaat niin 8.8-9.2L/100km, ajotyyli ei todellakaan homostelua.

          Öljyä menee enemmän kun edellisessä E46 328i.

          Hieno kone, vaikka jokseenkin tylsä, luonne mallia kuminauha, ei tule mitään tehopiikkiä missään vaiheessa ja vetoja piisaa punarajalle asti.
          Vääntää alakierroksilla hyvin, kuten myös ylärekisterissä, kiva matka-auto kun ohitukset hoituu näppärästi ilma että tarvitsee vatkata laatikosta puolet alaspäin.

          Kone vaan vaatii vähän uusia osia, varsinkin Vanos O-renkaat, separaattori+putket (mieluiten Cold Country=eristetyt), mahdollisesti myös DISAn ja IMM jälkeiset molemmat haitariputket jotka menevät siis kaasuläpälle.
          En tiedä miten paljon nämä M54B30 syö puolia, mutta omasta meni tossa keväällä yksi pimeäksi, no se nyt on helppo vaihtaa ja hinta ei ollut suolainen (~40€/kpl).
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • riuska
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1160
            • Lahti

            #20
            No tuli sitten hommattua toi 2.2L koneella oleva e46 coupe. ihan tyytyväinen ollu aika harva perä vaa, mutta eipä tuu paljon moottoritiellä ajeltuu.Aika tasanen moottori ja kulutus pyörinyt siinä 9-9.5 paikkeilla sekalaista ajoa ja lyhyitä matkoja. Obc näyttää pari desiä vähemmän... Tänään lahti-hki-tre-lahti Obc mukaan 7.5 litraa.ja n:450km. pitää huomenna laskee todellinen kulutus ku käy ottaa tankin taas täytee..
            Nii tottakai se ois pitäny 3L ostaa mut kyllä sain tingattuu tän ihan 4mukisen hintoihin ja suomiauto 2 omistajaa ollu, huollot kaikki laakkosella,hyvät varusteet.Tosiaan jos oisin voimaa enemmän halunnu ni vanhemman M oisin ostanu..
            Ihan käypä käyttöauto eikä ihan jalkoihin jää kumminkaa..

            E:vähän tylsää
            Ja kyllä on aika tosi, että monesta tuonti baijerista on mittarista satku pari otettu pois, mitä noita tossa nyt on tullu ajeltua ja nähtyä...
            Last edited by riuska; 18-09-2010, 00:42. Reason: ajankuluksi kirjoittelua..
            F30 320d
            F30 320i
            E46 320i
            E36 325i
            E30 316

            Comment

            • Juice
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 820

              #21
              ........................................
              Last edited by Juice; 17-03-2012, 17:02.

              Comment

              • riuska
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1160
                • Lahti

                #22
                Originally posted by Juice View Post
                Harva perä (= vääntö kadoksissa) ?

                Aikoinaan 328 tu coupe 9-10L, 330ci 10-11L, 523 tu farkku 10L. Kaikki pätkäajoa hki - kehä I-III. Järkeä ostaa pikkukutoska, kun kulutus sama, jää vain eimene vitutus päälle. Ja eikun teinispoilerikauppaan uhoamaan...

                Mittarista poes ? Olet tainnut montakin tuoda ? Kuten esim. 328 99 omatuonti, 109tkm - alustaltaankin kuin tehtaalta - montako "suomiautoa" on siinä kunnossa niillä kilsoilla ?
                Enpä oo ite tuonnu, mutta sivusta seurannu.. joo kyllähän ne alustaltaan on jos etelästä tuotu. no esim oma. virheeton bmw oma alkuperänen akku vm2001. samoin kaikki nivelet. joo kulutun melkein sama MUTTA jos maksan autosta monta tonnia vähemmän kuin halvimmat 328 tai 330 cuopet nettiautossa ni sillä on väliä
                E: toki onhan niitä hyviäkin tuonti autoja
                F30 320d
                F30 320i
                E46 320i
                E36 325i
                E30 316

                Comment

                • Juice
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 820

                  #23
                  ........................................
                  Last edited by Juice; 17-03-2012, 16:11.

                  Comment

                  • riuska
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1160
                    • Lahti

                    #24
                    Originally posted by Juice View Post
                    Ok, maksoit mitä maksoit. Jos tunsit pääseväsi halvalla niin hyvä niin. Joku tuntee pääsevänsä halvalla kun ottaa vaimon ..
                    en tuntenut kun pääsin joka päivä kumminki melkein noitten autojen kanssa tekemisissä ni on kyllä välillä hirvittänyt kattoa jotain ilman historiaa vaikka 330 -01 aj:100tkm. ja sisusta ku 500tkm aj. samoin niveliä vaihettu orkkis alapallot kestää kyl sen 200tkm yms..
                    E: nii ja sit vaa sisustaa (uudesta autosta) kiinni ja eikun myyntiin. pohjat tottakai hyvässä kunnossa jos etelästä tuotu
                    F30 320d
                    F30 320i
                    E46 320i
                    E36 325i
                    E30 316

                    Comment

                    • Juice
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 820

                      #25
                      _________________________
                      Last edited by Juice; 17-03-2012, 14:12.

                      Comment

                      • riuska
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1160
                        • Lahti

                        #26
                        Originally posted by Juice View Post
                        Täytyy kyllä ihmetellä, keiden tuojien kanssa olet ollut tekemisissä. Toki kaikenlaista paskaa on tarjolla aina. Kyllä tottunut silmä havaitsee muka kolarivapaat ja paljon ajetut, tosin ei päde moneen tuojaan... tuovat minkälaisen paskan tahansa, jos sopii aikatauluunsa, kuten itse olen saanut kokea. Itse hakemalla se paras, aina. piste.
                        joo. tottakai itse hakemalla aina paras. Joo on kyllä aika paskoja nähny. en ees ymmärrä miten on kehannu tuoda tai no onhan ne voinu olla sillonku tuotu muutama vuosi takaperin ihan ok. kunnossa. esim:"etelä" euroopassa ei suolaa. pitkät työmatkat paljon matka ajoa. ni ei sitä välttämättä huomaa onko 150tkm vai 250tkm
                        F30 320d
                        F30 320i
                        E46 320i
                        E36 325i
                        E30 316

                        Comment

                        • Wages
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 41
                          • Raasepori

                          #27
                          Mulla M54B22 ja olen ollut tyytyväinen ainakin tähän asti.
                          Kelien kylmettyä (alle +10) on alkanut nihkeästi lähteä käytiin. 2-3 kertaa hörähtää käyntiin ja sammuu heti? Sitten alkaa pysymään jotenkin käynnissä kierrosten ollessa n. 800. Olisko joku anturi antautunut?
                          E39 520iA touring, -01 Schwarz II
                          Ex-,E36 316 touring, -97 Alpinweiss II

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Originally posted by Wages View Post
                            Mulla M54B22 ja olen ollut tyytyväinen ainakin tähän asti.
                            Kelien kylmettyä (alle +10) on alkanut nihkeästi lähteä käytiin. 2-3 kertaa hörähtää käyntiin ja sammuu heti? Sitten alkaa pysymään jotenkin käynnissä kierrosten ollessa n. 800. Olisko joku anturi antautunut?
                            On. Nokan asentotunnistin.

                            Comment

                            • Justabanana
                              BTCF Member
                              • Jul 2008
                              • 835
                              • Käpylä

                              #29
                              Lainataan tällaista ketjua, kun muihin olemassaoleviin M54-aiheisiin ei oikein sovi.

                              M54B30 kattilana, ja tilanne/ominaisuus/ongelma on seuraava: Ajettaessa enemmän kuin puoli tuntia, syttyy *sammutuksen jälkeen* öljymäärän merkkivalo. Välittömästi sammutuksen jälkeen öljymäärää tarkistettaessa aine yltää hädin tuskin mittatikun alamerkkiin asti, joskin parissa minuutissa valuu ylämerkkiin takaisin. Ajossa ei näytä merkkivaloa. Eli öljyä ei kulu ja tuntuisi anturikin tuon perusteella toimivan. (Toimivan jotenkin, toimiiko oikein, en osaa sanoa )

                              Rupesin tuossa kelailemaan, että voisiko öljyn paluussa olla jotain häikkää? Kannattaisikohan huuhtaista järjestelmä jollain forten kamalla seuraavassa öljynvaihdossa? Valon näyttäytyminen ei sinänsä häiritse, mutta jos tilanne pahenisi, ja pidemmällä ajolla öljypohjassa rupeaisi litkun määrä käymään vähiin, niin saattaisi pian harmittaa. Siksi tällaisia kyselen.

                              Onko kellään vastaavia kokemuksia tai näkemyksiä?

                              Lisätietoja:
                              - Ajokilometrit 143k (sakemannien "huoltokirjalla". Luotettavuus on tietty mikä on, mutta kunnon puolesta vois olla suunnilleen oikein.)
                              - Öljynä tällä hetkellä Castrolin suosittelema 5W30. Ei tietoa, mitä on ollut aikaisemmin. Aiemmilla öljyillä kulutti tavaraa jonkin verran, nyt ei enää.
                              - Vanossiremppa tekemättä, jos se on tässä asiassa mitenkään kiinnostavaa. Beisanin kilkkeet ym. tilauksessa.
                              Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
                              Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden

                              Comment

                              • Mikozu
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2008
                                • 256
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by Justabanana View Post
                                Lainataan tällaista ketjua, kun muihin olemassaoleviin M54-aiheisiin ei oikein sovi.

                                M54B30 kattilana, ja tilanne/ominaisuus/ongelma on seuraava: Ajettaessa enemmän kuin puoli tuntia, syttyy *sammutuksen jälkeen* öljymäärän merkkivalo. Välittömästi sammutuksen jälkeen öljymäärää tarkistettaessa aine yltää hädin tuskin mittatikun alamerkkiin asti, joskin parissa minuutissa valuu ylämerkkiin takaisin. Ajossa ei näytä merkkivaloa. Eli öljyä ei kulu ja tuntuisi anturikin tuon perusteella toimivan. (Toimivan jotenkin, toimiiko oikein, en osaa sanoa )

                                Rupesin tuossa kelailemaan, että voisiko öljyn paluussa olla jotain häikkää? Kannattaisikohan huuhtaista järjestelmä jollain forten kamalla seuraavassa öljynvaihdossa? Valon näyttäytyminen ei sinänsä häiritse, mutta jos tilanne pahenisi, ja pidemmällä ajolla öljypohjassa rupeaisi litkun määrä käymään vähiin, niin saattaisi pian harmittaa. Siksi tällaisia kyselen.

                                Onko kellään vastaavia kokemuksia tai näkemyksiä?

                                Lisätietoja:
                                - Ajokilometrit 143k (sakemannien "huoltokirjalla". Luotettavuus on tietty mikä on, mutta kunnon puolesta vois olla suunnilleen oikein.)
                                - Öljynä tällä hetkellä Castrolin suosittelema 5W30. Ei tietoa, mitä on ollut aikaisemmin. Aiemmilla öljyillä kulutti tavaraa jonkin verran, nyt ei enää.
                                - Vanossiremppa tekemättä, jos se on tässä asiassa mitenkään kiinnostavaa. Beisanin kilkkeet ym. tilauksessa.

                                Itsellä teki tuota ajon jälkeen valon palamista kevättalvella pari kk, ja sitten meni anturi rikki jolloin paloi aina startin jälkeen jonkun 30s. Juurikin kevättalvella öljyt ajon jälkeen lähellä minimiä, hetken odottelun jälkeen nousi puolväli - maksimiin välille. VOisin heittää arvausta että kohta anturi sanoo poks, tason heittelyyn en osaa sanoa mitään.
                                Tesla Model 3 Performance -21
                                MB Sprinter -23

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎