ei oo minkäänlaista kokemusta noista m54 koneista varsinkaan siitä 320. 2,2 litrasesta. Onko minkälainen vehe tommonen 320. 2,2L. kestävyys,kulutus ym?? e46 kopassa
m54 koneet
Collapse
X
-
Hieno 6-moottori, joten ei syyttä bemarin tavaramerkki. Minulla on 3-litrainen automaatti E39 kopassa. Kulutus on kehäkolmosta edestakaisin ajellessa 8.5-9 l sadalla, matka-ajossa alle 8 l. Öljyä kuluu noin 0.5l/10000 km. Luultavasti nuo pienemmät eivät ole oleellisesti pieniruokaisempia, joten katselisin kyllä 3-litraista.
-
e46 touringissa 2,2 vie parhaimmillaan jonku 7,2 maantiellä. Moottoritienopeudessa (120 ylöspäin ) kulutus nousee melkolailla kun ei o kutosvaihdetta. Jos mitenkään rahkeet riittää niin hanki m54b30 ni saat jatkoksi 6 lovisen manuaalin. Sen se kattila tarvii .
Käsittääkseni b30 ei vie hirveästi enempää polttoainetta , kyllähän sillä voi vastapainoksi vetää älyttömän pienillä kierroksilla.
Kun viittii vaihtaa huohottimia ja haitariletkuja ja kaadella vähä lisää öljyä vielä niin kestää rankaisua kyllä.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Hetkinen, onko E46:een muka saanut M54B30 yhteyteen 6-lovisen manuaalin? :thinkOriginally posted by petrolhead View PostJos mitenkään rahkeet riittää niin hanki m54b30 ni saat jatkoksi 6 lovisen manuaalin.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
Muistaakseni -03 tuli 6-vaihteinen aski.Originally posted by 174000 View PostHetkinen, onko E46:een muka saanut M54B30 yhteyteen 6-lovisen manuaalin? :think
edit: Tarkistettu ja 3/03 ehdottelee realoem tuota vaihteistomuutosta 6 vaihteiseksi. Myös SMG vaihtoehdossa sama ajankohta. )F31 320d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Tumppa View PostMuistaakseni -03 tuli 6-vaihteinen aski.
edit: Tarkistettu ja 3/03 ehdottelee realoem tuota vaihteistomuutosta 6 vaihteiseksi. Myös SMG vaihtoehdossa sama ajankohta. )Ok, nämä oli uutta tietoa. Harmi, ettei loppupään e39:in tälläistä tullut.Originally posted by walde View PostOn saanut myös M54b25 yhteyteen, ainakin e46 compacteihin.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
No mutta b30 olis oma ehdoton valinta nyt enivei , laatikosta riippumatta. Hintaeroa tuskin ylitsepääsemättömästi , kulutuksessa ei kauheaa eroa (ja jos miettii kulutusta ostaa nelimukisen diiselin).2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Sulla on kyllä melkosen kevyt kaasujalka. Itellä ei mene ikinä alle kaheksan litran. Maantiekulutuskin on yleensä noin 9. Olen tosin just rempannu vanoksen ja disa -venttiilin, sekä vaihtanu tulpat. Saa nähä laskeeko kulutus.Originally posted by Macinaggio View PostHieno 6-moottori, joten ei syyttä bemarin tavaramerkki. Minulla on 3-litrainen automaatti E39 kopassa. Kulutus on kehäkolmosta edestakaisin ajellessa 8.5-9 l sadalla, matka-ajossa alle 8 l. Öljyä kuluu noin 0.5l/10000 km. Luultavasti nuo pienemmät eivät ole oleellisesti pieniruokaisempia, joten katselisin kyllä 3-litraista.
Comment
-
Mulla on tää vajaakokoinen 2.5l motti ja nyt kun on taas nokkien asentoanturit kunnossa niin 9,6l kulutuksella ajelen 5 km työmatkaa ja muuta usein alle 10 km pätkää taajamassa (40-60 km/h rajoituksilla). Maantiellä menee alle 8 litran jos nopeus ei ole reilusti yli sallitun.Originally posted by TKGL View PostMaantiekulutuskin on yleensä noin 9. Olen tosin just rempannu vanoksen ja disa -venttiilin, sekä vaihtanu tulpat. Saa nähä laskeeko kulutus.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Tietysti puhtaassa kaupunkiajossa kulutuslukemat ovat sitä korkeampia mitä isompi moottori on kyseessä. Minulla on ollut lukemat ehkä 10-12 l/100km, mutta aina on tullut sekaan niin paljon taajama- ja maantieajoa ja ajomatkat ovat yleensä useita kymmeniä kilometrejä, että tankkausvälin keskikulutus on jäänyt 9:n pintaan, ja ajotietokoneella ja laskemalla sama tulos. Matka-ajossa nopeudella ei ole juurikaan merkitystä kulutukseen, kunhan pystyy pitämään nopeuden tasaisena.Originally posted by TKGL View PostSulla on kyllä melkosen kevyt kaasujalka. Itellä ei mene ikinä alle kaheksan litran. Maantiekulutuskin on yleensä noin 9. Olen tosin just rempannu vanoksen ja disa -venttiilin, sekä vaihtanu tulpat. Saa nähä laskeeko kulutus.
Comment
-
M54B25 vetää bensaa seka-ajossa myös kympin pintaan, eli kolmelitrainen tuntuisi senkin perustella paremmalta valinnalta. Tosin kyllähän tuollakin jotenkin ehtii. Tienpäällä menee helposti alle 8l/100km. Öljyä menee tällä hetkellä jostain syystä noin 1l / 10tkm.[130i E81 M-Sport Limited Edition 2007]
Comment
-
Eli ei juuri mitään.Originally posted by bulk View PostM54B25 vetää bensaa seka-ajossa myös kympin pintaan, eli kolmelitrainen tuntuisi senkin perustella paremmalta valinnalta. Tosin kyllähän tuollakin jotenkin ehtii. Tienpäällä menee helposti alle 8l/100km. Öljyä menee tällä hetkellä jostain syystä noin 1l / 10tkm.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Mulla ainakin nopeus vaikuttaa reilusti, vaikka ajaa vakkari päällä. Samaa mieltä on käsittääkseni TM:n tekemät tyypilliset tasaisen nopeuden kulutusmittausetkin. Maantienopeuksissa kun ilmanvastus on suurin ajovastus ja se nousee nopeuden mukana jyrkästi.Originally posted by Macinaggio View PostMatka-ajossa nopeudella ei ole juurikaan merkitystä kulutukseen, kunhan pystyy pitämään nopeuden tasaisena.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
Comment