Autona on 323 m52 koneella ja ongelmana on nyt noin 2000 km ollut öljyn syönti. (n 1l/1000km) Aiemminkin söi noin 1l/5000km mutta nyt siis enemmän. Heti ensimmäiseksi vaihdoin separaattorin ja putket ei myöskään ole tukossa. Öljymerkkien vaihtokaan ei ole auttanut.
Nyt sitten lähdin avaamaan konetta ja olen siinä vaiheessa että venttiilikoppa ja imusarja on irti. Jäin nyt ihmettelemään imusarjan öljyisyyttä. Jonkin verranhan sinne kai normaalistikkin öljyä menee huohotusilmasta, mutta kun tuossa on tuo separaattorikin niin ei kai sitä kovin paljon siellä pitäisi olla? Venttiilitkin imupuolella oli öljyssä.
Epäilin öljyn syönnin johtuvan venttiilin ohjureista/kumeista tai kannentiivisteestä, mutta kun tuo imusarja oli niin öljyinen niin mietin vain voisiko siinä sittenkin olla joku huohotusongelma, vaikka separaattorinkin vaihdoin? Vai voisiko esim imupuolen venttiilin ohjurit tai kumit vuotaessaan öljytä koko imusarjan?
Muuta asiaan liittyvää: Savuttaa etenkin moottorijarrutuksen jälkeen, muuten aika vähän. Puristukset 10,5 ja ohivuoto 10-14 muissa sylintereissä paitsi 4. jossa 9,5bar ja 22%
Nyt sitten lähdin avaamaan konetta ja olen siinä vaiheessa että venttiilikoppa ja imusarja on irti. Jäin nyt ihmettelemään imusarjan öljyisyyttä. Jonkin verranhan sinne kai normaalistikkin öljyä menee huohotusilmasta, mutta kun tuossa on tuo separaattorikin niin ei kai sitä kovin paljon siellä pitäisi olla? Venttiilitkin imupuolella oli öljyssä.
Epäilin öljyn syönnin johtuvan venttiilin ohjureista/kumeista tai kannentiivisteestä, mutta kun tuo imusarja oli niin öljyinen niin mietin vain voisiko siinä sittenkin olla joku huohotusongelma, vaikka separaattorinkin vaihdoin? Vai voisiko esim imupuolen venttiilin ohjurit tai kumit vuotaessaan öljytä koko imusarjan?
Muuta asiaan liittyvää: Savuttaa etenkin moottorijarrutuksen jälkeen, muuten aika vähän. Puristukset 10,5 ja ohivuoto 10-14 muissa sylintereissä paitsi 4. jossa 9,5bar ja 22%
Comment