Originally posted by Esko
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20B25 yläkerta uusiksi ja v...iksi ?
Collapse
X
-
Originally posted by peinoooNo laitoin nytten kaikkiin välykseksi 0,25. Mutta kahdesta epäkeskosta meni kierteet. Saakohan mistä uusia pultteja/muttereita.
Todennäköisesti meni muttereista kierteet. Mitenkähän ne saisi lähtemään pois kun mutteri pyörii vaan tyhjää??
Mulla kävi sama kerran, silloin oli pakko saada auto ajamalla pois ja piti patentoida. Työkalupakista löytyi sopivan pieni ruuvi ja mutteri, tein siihen ruuvin kantaan rälläkällä pienen viillon jotta se sopi paremmin keinuvipuun. Sai välykset pysymään, muutenhan se ei oikein ole hyvä. Hyvin viritys toimi, se oli siellä vielä paikallaan kun auto oli käynyt venttiilivälyksien säädössäkin...
t.Ville
Comment
-
-
Originally posted by KyytsisOnneksi olkoon. Niitä pultteja saa paikallisen bemariliikkeen tiskiltä, ei maksa paljoa. Vanhojen irrotukseen joudut käyttämään rautasahaa tms. väkivaltavempainta, mutterin murskaaja voisi toimia.
Mulla kävi sama kerran, silloin oli pakko saada auto ajamalla pois ja piti patentoida. Työkalupakista löytyi sopivan pieni ruuvi ja mutteri, tein siihen ruuvin kantaan rälläkällä pienen viillon jotta se sopi paremmin keinuvipuun. Sai välykset pysymään, muutenhan se ei oikein ole hyvä. Hyvin viritys toimi, se oli siellä vielä paikallaan kun auto oli käynyt venttiilivälyksien säädössäkin...
t.Ville
Comment
-
-
Originally posted by Jarspilähtee. yks keino on kans kangottaa ruuvarilla sitä mutteria ja samalla yrittää avata sitä.
Comment
-
-
Nyt alkaa ottamaan päähän kun ei nuo mutterit lähde pois tuosta kaverin autosta. Ollaan yritetty puristaa pihdeillä ja kammettu meisselillä ja vaikka mitä muuta mutta ei lähde!
Ja sellainenkin huomattiin, että se keinu on jumiutunut siihen akselille. Tai ei se aivan jumissa ole, mutta aika jäykästi kääntyy siinä, eikä liiku sivusuunnassa kuten muut keinut.
edit: ei meinaa onnistua tämä kirjoittaminenkaan.....Last edited by ropo; 11-12-2005, 13:37.Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
-
-
Originally posted by TheLoialIhmeellinen tuo ekan viestin vikadiagnoosi, kun kerta ohjurit on todettu väljiksi ja todennäköisesti edes kantta ei ole purettu pois saatikka venttiilinjousta...
Koko yläkerta siis uusittiin, samoin jakohihna, sen alaratas ja kiristäjä, ja kone pantiin nippuun.Die beste fahrt mit hosen an, BMW
Comment
-
-
Voi V...u nyt sain mutterit pois mutta kun rupesin uutta mutteria laittamaan niin se putosi nelosen pakoventtiilin kohdalla kannessa olevaan öljyreikään!
Meneekö nämä reijät öljypohjaan saakka? Se mutteri ei varmaan öljypohjassa haittaa mitään, mutta meneekö se öljypohjaan tuosta reijästä? Yritin tonkia sitä magneetilla, mutta ei tarttunut.
Comment
-
-
Originally posted by HeguliKoko yläkerta siis uusittiin, samoin jakohihna, sen alaratas ja kiristäjä, ja kone pantiin nippuun.
sitähän en kiistä etteikö näin voisi olla M20 koneen kannessa. niissähän se on enemmän kun yleistä.
Comment
-
-
Originally posted by Jubuet nyt tainnut tajuta TheLoial:n pointtia asiasta. jos kyseinen "korjaamo" ei ole saanut vaihdettua ohjurinkumeja kansi paikallaan , niin sehän tarkoittaa sitä , ettei ne ole saaneet purattua keinuvipuakselia/keinua/venajousta pois (kannen ollessa paikallaan). tästä huolimatta ovat tehneet diagnoosin että ohjuritkin on väljät ...
sitähän en kiistä etteikö näin voisi olla M20 koneen kannessa. niissähän se on enemmän kun yleistä.En ole ikinä kuullut että jostain äänestä tai muusta voisi päätellä ohjurien olevan vaihtokunnossa, korkeintaan sitten kun ne on niin väljät että katkaisee venttiilinlautasen ja se tipahtaa palotilaan. Sitten sen kyllä kuulee jo muustakin.
Ihme paja vaan...
EDITtiä vielä. Pienillä pajoilla ei välttämättä ole sellaista erityistietämystä tietystä automerkistä, joten voi hyvinkin helposti jäädä vahtamatta esimerkkinä mainitut venttiilinvarren kumit kannen ollessa paikallaan. Ideanahan se on varsin simppeli: vanhasta tulpasta rakennetulla apuvälineellä joka on yhdistetty kompuraan, tungetaan ilmaa painetilaan joka pitää venttiilin ylhäällä. Sit ylhäällä sopivalla työkalulla (joko original teile tai Do-It-Yourself) painetaan venttiilinlautasesta jousta kasaan ja näin saadaan purettua kiilat irti. Siitä on helppo vaihtaa kumit eikä mene aikaa puolikkaan koneen purkamiseen.Last edited by TheLoial; 15-12-2005, 21:07.
Comment
-
Comment