Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 yläkerta uusiksi ja v...iksi ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peinooo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 93

    #16
    Originally posted by Esko
    Tossahan yläpuolella Jacek mainitsi asiasta
    Onko imu ja pakoventtiileillä sama välys?

    Comment

    • peinooo
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 93

      #17
      No laitoin nytten kaikkiin välykseksi 0,25. Mutta kahdesta epäkeskosta meni kierteet. Saakohan mistä uusia pultteja/muttereita.
      Todennäköisesti meni muttereista kierteet. Mitenkähän ne saisi lähtemään pois kun mutteri pyörii vaan tyhjää??

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by peinooo
        No laitoin nytten kaikkiin välykseksi 0,25. Mutta kahdesta epäkeskosta meni kierteet. Saakohan mistä uusia pultteja/muttereita.
        Todennäköisesti meni muttereista kierteet. Mitenkähän ne saisi lähtemään pois kun mutteri pyörii vaan tyhjää??
        Onneksi olkoon. Niitä pultteja saa paikallisen bemariliikkeen tiskiltä, ei maksa paljoa. Vanhojen irrotukseen joudut käyttämään rautasahaa tms. väkivaltavempainta, mutterin murskaaja voisi toimia.

        Mulla kävi sama kerran, silloin oli pakko saada auto ajamalla pois ja piti patentoida. Työkalupakista löytyi sopivan pieni ruuvi ja mutteri, tein siihen ruuvin kantaan rälläkällä pienen viillon jotta se sopi paremmin keinuvipuun. Sai välykset pysymään, muutenhan se ei oikein ole hyvä. Hyvin viritys toimi, se oli siellä vielä paikallaan kun auto oli käynyt venttiilivälyksien säädössäkin...

        t.Ville

        Comment

        • peinooo
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 93

          #19
          Originally posted by Kyytsis
          Onneksi olkoon. Niitä pultteja saa paikallisen bemariliikkeen tiskiltä, ei maksa paljoa. Vanhojen irrotukseen joudut käyttämään rautasahaa tms. väkivaltavempainta, mutterin murskaaja voisi toimia.

          Mulla kävi sama kerran, silloin oli pakko saada auto ajamalla pois ja piti patentoida. Työkalupakista löytyi sopivan pieni ruuvi ja mutteri, tein siihen ruuvin kantaan rälläkällä pienen viillon jotta se sopi paremmin keinuvipuun. Sai välykset pysymään, muutenhan se ei oikein ole hyvä. Hyvin viritys toimi, se oli siellä vielä paikallaan kun auto oli käynyt venttiilivälyksien säädössäkin...

          t.Ville
          Mikä ihmeen mutterin murskaaja? Lähteekö se pultti sitten pois ihan lyömällä kun on saanut mutterin pois?

          Comment

          • Jarpeli
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 510
            • vaasa

            #20
            Originally posted by peinooo
            Mikä ihmeen mutterin murskaaja? Lähteekö se pultti sitten pois ihan lyömällä kun on saanut mutterin pois?
            lähtee. yks keino on kans kangottaa ruuvarilla sitä mutteria ja samalla yrittää avata sitä.

            Comment

            • peinooo
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 93

              #21
              Originally posted by Jarspi
              lähtee. yks keino on kans kangottaa ruuvarilla sitä mutteria ja samalla yrittää avata sitä.
              Ruuvimeisseli ei mahdu siihen väliin että olis saanut kammettua mutteria, mutta koitin kammeta sitä pulttia meisselillä pois päin ja samalla pyöritin mutteria mutta ei auttanut.

              Comment

              • Jarpeli
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 510
                • vaasa

                #22
                ja sitte vois koittaa puristaa sitä mutterii vähä esim lukkopihdeil et sais ne pienetkin kierteen jämät ottaa kiinni

                Comment

                • Juubi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 999

                  #23
                  .. tai sitten paikallisesta rautakaupasta se mutterinhalkaisutyökalu.

                  Comment

                  • TheLoial
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 1109
                    • Helsinki

                    #24
                    Ihmeellinen tuo ekan viestin vikadiagnoosi, kun kerta ohjurit on todettu väljiksi ja todennäköisesti edes kantta ei ole purettu pois saatikka venttiilinjousta...

                    Comment

                    • ropo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 648

                      #25
                      Nyt alkaa ottamaan päähän kun ei nuo mutterit lähde pois tuosta kaverin autosta. Ollaan yritetty puristaa pihdeillä ja kammettu meisselillä ja vaikka mitä muuta mutta ei lähde!

                      Ja sellainenkin huomattiin, että se keinu on jumiutunut siihen akselille. Tai ei se aivan jumissa ole, mutta aika jäykästi kääntyy siinä, eikä liiku sivusuunnassa kuten muut keinut.

                      edit: ei meinaa onnistua tämä kirjoittaminenkaan.....
                      Last edited by ropo; 11-12-2005, 13:37.
                      Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                      Comment

                      • Heguli
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 815
                        • www.e30m3.fi

                        #26
                        Originally posted by TheLoial
                        Ihmeellinen tuo ekan viestin vikadiagnoosi, kun kerta ohjurit on todettu väljiksi ja todennäköisesti edes kantta ei ole purettu pois saatikka venttiilinjousta...

                        Koko yläkerta siis uusittiin, samoin jakohihna, sen alaratas ja kiristäjä, ja kone pantiin nippuun.
                        Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                        Comment

                        • peinooo
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2005
                          • 93

                          #27
                          Voi V...u nyt sain mutterit pois mutta kun rupesin uutta mutteria laittamaan niin se putosi nelosen pakoventtiilin kohdalla kannessa olevaan öljyreikään!
                          Meneekö nämä reijät öljypohjaan saakka? Se mutteri ei varmaan öljypohjassa haittaa mitään, mutta meneekö se öljypohjaan tuosta reijästä? Yritin tonkia sitä magneetilla, mutta ei tarttunut.

                          Comment

                          • Jubu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2002
                            • 937
                            • Kuusankoski

                            #28
                            Originally posted by Heguli
                            Koko yläkerta siis uusittiin, samoin jakohihna, sen alaratas ja kiristäjä, ja kone pantiin nippuun.
                            et nyt tainnut tajuta TheLoial:n pointtia asiasta. jos kyseinen "korjaamo" ei ole saanut vaihdettua ohjurinkumeja kansi paikallaan , niin sehän tarkoittaa sitä , ettei ne ole saaneet purattua keinuvipuakselia/keinua/venajousta pois (kannen ollessa paikallaan). tästä huolimatta ovat tehneet diagnoosin että ohjuritkin on väljät ...

                            sitähän en kiistä etteikö näin voisi olla M20 koneen kannessa. niissähän se on enemmän kun yleistä.

                            Comment

                            • TheLoial
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 1109
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by Jubu
                              et nyt tainnut tajuta TheLoial:n pointtia asiasta. jos kyseinen "korjaamo" ei ole saanut vaihdettua ohjurinkumeja kansi paikallaan , niin sehän tarkoittaa sitä , ettei ne ole saaneet purattua keinuvipuakselia/keinua/venajousta pois (kannen ollessa paikallaan). tästä huolimatta ovat tehneet diagnoosin että ohjuritkin on väljät ...

                              sitähän en kiistä etteikö näin voisi olla M20 koneen kannessa. niissähän se on enemmän kun yleistä.
                              Just tuota ajoin takaa, oli tuollainen diagnoosi kirjoittamasi mukaan (mukaisessa järjestyksessä) ja kansi oli vielä paikoillaan. Itekin haluusin sellaisen vehkeen joka mittaa välykset tuossa tilanteessa... En ole ikinä kuullut että jostain äänestä tai muusta voisi päätellä ohjurien olevan vaihtokunnossa, korkeintaan sitten kun ne on niin väljät että katkaisee venttiilinlautasen ja se tipahtaa palotilaan. Sitten sen kyllä kuulee jo muustakin.

                              Ihme paja vaan...

                              EDITtiä vielä. Pienillä pajoilla ei välttämättä ole sellaista erityistietämystä tietystä automerkistä, joten voi hyvinkin helposti jäädä vahtamatta esimerkkinä mainitut venttiilinvarren kumit kannen ollessa paikallaan. Ideanahan se on varsin simppeli: vanhasta tulpasta rakennetulla apuvälineellä joka on yhdistetty kompuraan, tungetaan ilmaa painetilaan joka pitää venttiilin ylhäällä. Sit ylhäällä sopivalla työkalulla (joko original teile tai Do-It-Yourself) painetaan venttiilinlautasesta jousta kasaan ja näin saadaan purettua kiilat irti. Siitä on helppo vaihtaa kumit eikä mene aikaa puolikkaan koneen purkamiseen.
                              Last edited by TheLoial; 15-12-2005, 21:07.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎