Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20b20 moottoori! öljypainevalo vilkkuu tyhjäkäynnillä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Viiru
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 81
    • ????????

    M20b20 moottoori! öljypainevalo vilkkuu tyhjäkäynnillä?

    Noniin ja ongelmat jatkuvat kirjotus ja tekniikka muodossa.. toivottavasti ei (kinaus) ... ELi öljynpaineen merkkivalo vilkkuu tyhjäkäynnillä? kertooko tämä orastavasta laakeriviasta vai? olisiko öljypumppu sohjo/huono... :think:think Asiallisia kommentteja hieakkalaatikko jutut saa jäädä toho pirunrelejuttuuu..
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by Viiru View Post
    Noniin ja ongelmat jatkuvat kirjotus ja tekniikka muodossa.. toivottavasti ei (kinaus) ... ELi öljynpaineen merkkivalo vilkkuu tyhjäkäynnillä? kertooko tämä orastavasta laakeriviasta vai? olisiko öljypumppu sohjo/huono... :think:think Asiallisia kommentteja hieakkalaatikko jutut saa jäädä toho pirunrelejuttuuu..
    Vaihda anturi tai mittaa öljynpaine, jos on oikeasti hukassa se paine niin remontiinhan se menee.

    Tarkista jakopään kohdilta se anturin johto myös, ettei ole hankautunut hihnapyörään, monesti on kuori puhki ja sieltä räpsii maihin ja vilkuttaa valoa.

    Anturi sijaitsee moottorin oikealle puolella lohkossa, moottorin korvakon etupuolella.
    Olli.

    Comment

    • Viiru
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 81
      • ????????

      #3
      Tarkista jakopään kohdilta se anturin johto myös, ettei ole hankautunut hihnapyörään, monesti on kuori puhki ja sieltä räpsii maihin ja vilkuttaa valoa.

      Anturi sijaitsee moottorin oikealle puolella lohkossa, moottorin korvakon etupuolella.[/QUOTE]
      ALLRIGHT Tseckh!!pitäneeki pistäytyy hakees jostaa,öp painemittari... Hmm:think ja tekeekö kurat öljyt vilkkumis reaktiota? ne olis aika vaihtovuoros tos, semmosta tavan siirappia??

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by Viiru View Post
        Tarkista jakopään kohdilta se anturin johto myös, ettei ole hankautunut hihnapyörään, monesti on kuori puhki ja sieltä räpsii maihin ja vilkuttaa valoa.

        Anturi sijaitsee moottorin oikealle puolella lohkossa, moottorin korvakon etupuolella.
        ALLRIGHT Tseckh!!pitäneeki pistäytyy hakees jostaa,öp painemittari... Hmm:think ja tekeekö kurat öljyt vilkkumis reaktiota? ne olis aika vaihtovuoros tos, semmosta tavan siirappia??[/QUOTE]

        Liian notkea öljy voi tehdä, jos siellä on esim bensiiniä seassa pitkän starttailun takia, liian jäykkä ei luultavasti.
        Olli.

        Comment

        • Zetz
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 3230
          • Joensuu

          #5
          omassa rojektissa näin kylmien kelien tullen (kesäöljyt sisällä) vilkuttelee öljyvaloa...

          eli suosittelen laittamaan BMW:n suosittelemat talviöljyt koneeseen. sen jälkeen jos vilkuttelee, toi anturi, ja sit vissiinki se ö-pumppu...
          puh/txt/whatsapp: 0452673541
          näillä mennään talvella:
          e39 523ia arctic silver
          e87 116i Japanrot
          ja näillä kesällä:
          e30 328i *Rot m50b28

          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

          Comment

          • Viiru
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 81
            • ????????

            #6
            hmmm:think ai kylmän tullen rupes vilkkuu?? spooky?? eiks öljyn pitäis kylmän tulle jäykistyy? eikä kierrä kunnol? mutta,ku kuumas,se notkistuu?? ja paine tipahtaa.. no kyl se syy,sit löytyy,ku tutkii perusteellisesti... ahistaa noi kiertokangen liukukulaakerit.. ettei ne vaa oo menos ... kampuraku jyrsiytyyy ni voi ajaa ton MOssen suoraaa puuhu! tai koneremontoida pakkases

            Comment

            • Zetz
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 3230
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Viiru View Post
              hmmm:think ai kylmän tullen rupes vilkkuu?? spooky?? eiks öljyn pitäis kylmän tulle jäykistyy? eikä kierrä kunnol? mutta,ku kuumas,se notkistuu?? ja paine tipahtaa.. no kyl se syy,sit löytyy,ku tutkii perusteellisesti... ahistaa noi kiertokangen liukukulaakerit.. ettei ne vaa oo menos ... kampuraku jyrsiytyyy ni voi ajaa ton MOssen suoraaa puuhu! tai koneremontoida pakkases
              enpä ole lämpöseks noilla kesäöljyillä käyttänyt edes, mutta ajattelin että voisi olla mahdollinen syy myös tuohon valon vilkutteluun. mut kannattaa se anturi kahtoa, Rocla on aika guru näissä e30 että se varmaan osaa aika tarkkaan sanoa että missä on vika
              puh/txt/whatsapp: 0452673541
              näillä mennään talvella:
              e39 523ia arctic silver
              e87 116i Japanrot
              ja näillä kesällä:
              e30 328i *Rot m50b28

              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

              Comment

              • Viiru
                Bimmer Rookie
                • Jul 2008
                • 81
                • ????????

                #8
                Originally posted by Zetz View Post
                enpä ole lämpöseks noilla kesäöljyillä käyttänyt edes, mutta ajattelin että voisi olla mahdollinen syy myös tuohon valon vilkutteluun. mut kannattaa se anturi kahtoa, Rocla on aika guru näissä e30 että se varmaan osaa aika tarkkaan sanoa että missä on vika
                ihan vitun jepa Aika korni projekti sul se ^kolmekymppiin^ gtshelmaa ja takaspoikkaaa.. makukysymyshä se mikä on hienoa mattamustaks ni nopea,helppo ja aina hyvä lopputulos..

                Comment

                • Viiru
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2008
                  • 81
                  • ????????

                  #9
                  *kirRRRRRRRRRRR* laagerrrrrrrrrrrrrrrRRRRRRRR

                  Herra laakeriha siel ilmottaa kuluneisuudestaa olisko mitää poppaskonstiii mil sais tota vedos naputusta pois?? vai onkoha täs tehtävä liukuje vaihto? voi VIINERI... milläs kiertokangil toimii 2,3 kampura tuol m20pikkulohkossa? kuiteski toi lasteniskuin on runnuilla ni menee tää remontti/asennus,sit siihe vaiheesee et stroukataa tota rutkua?? shshshs

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by Viiru View Post
                    Herra laakeriha siel ilmottaa kuluneisuudestaa olisko mitää poppaskonstiii mil sais tota vedos naputusta pois?? vai onkoha täs tehtävä liukuje vaihto? voi VIINERI... milläs kiertokangil toimii 2,3 kampura tuol m20pikkulohkossa? kuiteski toi lasteniskuin on runnuilla ni menee tää remontti/asennus,sit siihe vaiheesee et stroukataa tota rutkua?? shshshs
                    Ei ole poppaskonsteja, jos laakerit ovat väljät, niin kiinnihän se kohta nappaa.

                    2,3 kampiakseli käyttää samoja laakerita kuin muutkin kampiakselit. Kampiakselin hionta määrää laakerien koon.

                    Ymmärräthän, että pelkkä kampiakselin vaihto ei riitä, vaan männät on myös vaihdettava.
                    Olli.

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #11
                      Ehkä turhaa tässä vaiheessa mutta jos m20bxx syttyy tyhjäkäynnillä ö-paineen valo tarkistus lista kannattaa aloittaa juurikin niinkuin rocla sano eli
                      1.öp-anturin johto ja itse anturi
                      2.Vaihda öljynsuodatin tyhjäkäynnillä valo sammuu koska siellä on paska suodatin.
                      3.Ö-pumppu
                      4.Laakerit.

                      Laakereitten vaihto e30 koriseen n.Pari tuntinen jos rauhassa tekee
                      e34 oli muistaakseni hiukan vittumaisempi konetta pitää nostaa aika paljon

                      Comment

                      • Viiru
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2008
                        • 81
                        • ????????

                        #12
                        [QUOTE=Rocla;2181955]Ei ole poppaskonsteja, jos laakerit ovat väljät, niin kiinnihän se kohta nappaa.

                        JOOO VEIVI TULEE LOHKOSTA LÄPI!! Onks ne 2.3 kanget samanmittaset kun 2litraseski? mut männät lakikorkeueltaa matalemmat vaa:think

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #13
                          [QUOTE=Viiru;2182068]
                          Originally posted by Rocla View Post
                          Ei ole poppaskonsteja, jos laakerit ovat väljät, niin kiinnihän se kohta nappaa.

                          JOOO VEIVI TULEE LOHKOSTA LÄPI!! Onks ne 2.3 kanget samanmittaset kun 2litraseski? mut männät lakikorkeueltaa matalemmat vaa:think
                          On molemmissa 130mm kanget. Männät on matalammat pidemmän iskun takia. (66mm-76,8mm)
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Viiru
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2008
                            • 81
                            • ????????

                            #14
                            [QUOTE=JJT;2182099]
                            Originally posted by Viiru View Post

                            On molemmissa 130mm kanget. Männät on matalammat pidemmän iskun takia. (66mm-76,8mm)
                            Mistäs muusta laitteest kävis männät? jostaa wolkkarist? japskist jostaa? audist?

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #15
                              Ai mistä männät b20:n? Varmasti helpoimmalla ja halvimmalla jostain toisesta b20:stä
                              Noita koko alakertojakin kun saa puoli-ilmaiseksi.
                              Vai b23:n mäntiäkö etsit?
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎