Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 vuotaa jäähdytinnestettä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Semiamis
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 89

    M50 vuotaa jäähdytinnestettä

    Tuossa olin E36 nyppimässä ja huomasin että haisee palaneelta moottoritilassa. Lyhyen tutkailun jälkeen kävi ilmi että 5 ja 6 sylintereiden kohdalta (pakosarjan puolelta, pakosarjojen päältä) vuosi nestettä. Olisikohan venttiilikopan tiiviste mennyt?:think Lämmöt kuitenkin nousee ihan normaalisti, mutta jos kierrättää yli 4000rpm alkaa matkustamossa haista palanut. Kyseessä on vm92 m50b20 333000km
    Last edited by Semiamis; 01-11-2010, 21:50.
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    #2
    Originally posted by Semiamis View Post
    Tuossa olin E36 nyppimässä ja huomasin että haisee palaneelta moottoritilassa. Lyhyen tutkailun jälkeen kävi ilmi että 5 ja 6 sylintereiden kohdalta (pakosarjan puolelta, pakosarjojen päältä) vuosi nestettä. Olisikohan venttiilikopan tiiviste mennyt?:think Lämmöt kuitenkin nousee ihan normaalisti, mutta jos kierrättää yli 4000rpm alkaa matkustamossa haista palanut. Kyseessä on vm92 m50b20 333000km
    Ei se venttiilikopan välistä jäähdytinnestettä vuoda, jos nyt vellit ei aivan sekaisin ja silloinki se olisi öljyn sekaista.

    Jos on jäähdytinnestettä niin tullee kannen ja lohkon välistä, mutta se siis haisee glykolilta ja on vesimäistä. Venttiilikopan välistä jos jotain tulee niin se on öljyä.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • Semiamis
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 89

      #3
      Kävin tossa ihmettelemässä lisää ja kyllä se siitä venttiilikopan tiivisteestä vuotaa. Se oli koko matkalta aivan märkä mutta erityisesti 4,5,6 sylintereiden kohdalta. Öljyn väri oli myös niin kuin pitää että ei ne nesteet ole sekaisin menneet. Mitäs tämä nyt on?

      Comment

      • n0fear
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 289
        • Rollo

        #4
        Ei muuta kuin uusi venttiilikopan tiivistesarja hankkimaan ja laita ne kiinnityspulttien kumet uusiksi myös...

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5226
          • Hki 43

          #5
          Originally posted by Semiamis View Post
          Kävin tossa ihmettelemässä lisää ja kyllä se siitä venttiilikopan tiivisteestä vuotaa. Se oli koko matkalta aivan märkä mutta erityisesti 4,5,6 sylintereiden kohdalta. Öljyn väri oli myös niin kuin pitää että ei ne nesteet ole sekaisin menneet. Mitäs tämä nyt on?
          Siis öljyä vuotaa, jos tulee venttiilinkopan tiivisteestä, ei jäähdytinnestettä. Ja toimintaohjeet edellinen kirjoittaja jo mainitskin.
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • Semiamis
            Bimmer Rookie
            • Oct 2007
            • 89

            #6
            Voiko se öljy sitten aiheuttaa sen palaneen hajun?

            Comment

            • zeneg
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 1238
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Semiamis View Post
              Voiko se öljy sitten aiheuttaa sen palaneen hajun?
              Kyllä.

              Comment

              • Semiamis
                Bimmer Rookie
                • Oct 2007
                • 89

                #8
                Noniin nyt on vaihdettu venttiilikopan tiiviste ja enää ei pääse öljyä pakosarjan päälle. Vielä kuitenkin haisee palanut, tosin huomattavasti vähemmän. Voisiko vanhat vuotaneet vielä palaa pois? Toinen probleema on ajotietokone, joka sanoo käynnistäessä "kühlwasser prüfen" että jäähdytinnesteet pitäisi tarkistaa. Ajon aikana kuitenkin sanoo että kaikki ok. Kun taas pysähtyy käskee tarkistamaan jäähdytinnesteen.

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5226
                  • Hki 43

                  #9
                  Originally posted by Semiamis View Post
                  Noniin nyt on vaihdettu venttiilikopan tiiviste ja enää ei pääse öljyä pakosarjan päälle. Vielä kuitenkin haisee palanut, tosin huomattavasti vähemmän. Voisiko vanhat vuotaneet vielä palaa pois? Toinen probleema on ajotietokone, joka sanoo käynnistäessä "kühlwasser prüfen" että jäähdytinnesteet pitäisi tarkistaa. Ajon aikana kuitenkin sanoo että kaikki ok. Kun taas pysähtyy käskee tarkistamaan jäähdytinnesteen.
                  Voi vielä kärytä. Onko siellä jäähdytinnestettä tarpeeks? Muistaakseni jos on pieni vajaus ilmoitus toimii juuri kuten sanoit ja jos on isommasta hädästä kyse niin sitten sanoo ajon aikana.
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • kuukankorpi
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 634

                    #10
                    Niin ja kun auto lämpenee,niin nesteet laajenee.Niin ilmoituskin poistuu,kannattaa lisätä sitä nestettä jo nyt kun odottaa että lämpöisenäkin tulee vikailmoitusta.

                    Comment

                    • Semiamis
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2007
                      • 89

                      #11
                      Onko se anturi kuinka hajoamisherkkä? Kun kuitenkin on rullailtu yli 333tkm. Ja mistä johtuu kun paisarin korkki on kiinni, nesteen pinta on ylimmän viivan kohdalla, mutta kun paisarin avaa nesteen pinta nousee sen yli.
                      Last edited by Semiamis; 04-11-2010, 11:11.

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #12
                        Originally posted by Semiamis View Post
                        Ja mistä johtuu kun paisarin korkki on kiinni, nesteen pinta on ylimmän viivan kohdalla, mutta kun paisarin avaa nesteen pinta nousee sen yli.
                        Kuumana letkut venyy/pullistuu hivenen järjestelmän paineesta, kun korkin avaa, paine poistuu ja letkut "kutistuvat" normaaliin mittaan. Näin niissä ollut ylimääräinen vesi siirtyy paisariin.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • Semiamis
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2007
                          • 89

                          #13
                          Tässä on nyt ajeltu ja huomattu että jäähdytinnestettä ei juuri häviä (alle desi kolmen päivän aikana), mutta voisiko paisuntasäiliön korkki olla rikki kun ajoin äsken n20km ja oli aivan märkä kauttaaltaan?

                          Ajotietokone on edelleen sitä mieltä että kühlwasser prüfen. Olisiko anturi rikki? Tai onko koneessa edelleen ilmaa?

                          Pitäisikö vaan suosiolla viedä ilmattavaksi ammattilaiselle?

                          Comment

                          • V W
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 335
                            • Salo

                            #14
                            Originally posted by Semiamis View Post
                            Tässä on nyt ajeltu ja huomattu että jäähdytinnestettä ei juuri häviä (alle desi kolmen päivän aikana), mutta voisiko paisuntasäiliön korkki olla rikki kun ajoin äsken n20km ja oli aivan märkä kauttaaltaan?

                            Ajotietokone on edelleen sitä mieltä että kühlwasser prüfen. Olisiko anturi rikki? Tai onko koneessa edelleen ilmaa?

                            Pitäisikö vaan suosiolla viedä ilmattavaksi ammattilaiselle?
                            Ei kyllä mitään hajua millanen jäähdyttäjä e36:ssa on,mut ite tuli muutaman kerran taisteltuun e34:n kanssa,kun jonkun letku- tai syylärijumpan jälkeen m50:tä ilmasin.

                            Keula hiukan koholle,lämppärin hanat auki,letkuista käsin pumppaamalla ja ilmausruuvia availemalla...

                            Anturivikakaan ei oo mahdoton,paljon näissä vessoissa on erillaisia kontaktihäiriöitä jotka saa koelaudan vilkkumaan erillaisista ilmoituksista.

                            Mulla söi hiukan nestettä ja höyryttikin kai,tosin 3" edelbrockin rpm takapönttönä piti katitkin aika viileinä.
                            Loppuviimeeks selvis et kansi oli pidemmän aikaa ollu halkki.
                            Ford 4500 :think Nuffield
                            Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                            Kawasaki ZX-12R
                            Borat

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎