Tuossa olin E36 nyppimässä ja huomasin että haisee palaneelta moottoritilassa. Lyhyen tutkailun jälkeen kävi ilmi että 5 ja 6 sylintereiden kohdalta (pakosarjan puolelta, pakosarjojen päältä) vuosi nestettä. Olisikohan venttiilikopan tiiviste mennyt?:think Lämmöt kuitenkin nousee ihan normaalisti, mutta jos kierrättää yli 4000rpm alkaa matkustamossa haista palanut. Kyseessä on vm92 m50b20 333000km
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50 vuotaa jäähdytinnestettä
Collapse
X
-
Originally posted by Semiamis View PostTuossa olin E36 nyppimässä ja huomasin että haisee palaneelta moottoritilassa. Lyhyen tutkailun jälkeen kävi ilmi että 5 ja 6 sylintereiden kohdalta (pakosarjan puolelta, pakosarjojen päältä) vuosi nestettä. Olisikohan venttiilikopan tiiviste mennyt?:think Lämmöt kuitenkin nousee ihan normaalisti, mutta jos kierrättää yli 4000rpm alkaa matkustamossa haista palanut. Kyseessä on vm92 m50b20 333000km
Jos on jäähdytinnestettä niin tullee kannen ja lohkon välistä, mutta se siis haisee glykolilta ja on vesimäistä. Venttiilikopan välistä jos jotain tulee niin se on öljyä.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
-
-
Originally posted by Semiamis View PostKävin tossa ihmettelemässä lisää ja kyllä se siitä venttiilikopan tiivisteestä vuotaa. Se oli koko matkalta aivan märkä mutta erityisesti 4,5,6 sylintereiden kohdalta. Öljyn väri oli myös niin kuin pitää että ei ne nesteet ole sekaisin menneet. Mitäs tämä nyt on?Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Noniin nyt on vaihdettu venttiilikopan tiiviste ja enää ei pääse öljyä pakosarjan päälle. Vielä kuitenkin haisee palanut, tosin huomattavasti vähemmän. Voisiko vanhat vuotaneet vielä palaa pois? Toinen probleema on ajotietokone, joka sanoo käynnistäessä "kühlwasser prüfen" että jäähdytinnesteet pitäisi tarkistaa. Ajon aikana kuitenkin sanoo että kaikki ok. Kun taas pysähtyy käskee tarkistamaan jäähdytinnesteen.
Comment
-
-
Originally posted by Semiamis View PostNoniin nyt on vaihdettu venttiilikopan tiiviste ja enää ei pääse öljyä pakosarjan päälle. Vielä kuitenkin haisee palanut, tosin huomattavasti vähemmän. Voisiko vanhat vuotaneet vielä palaa pois? Toinen probleema on ajotietokone, joka sanoo käynnistäessä "kühlwasser prüfen" että jäähdytinnesteet pitäisi tarkistaa. Ajon aikana kuitenkin sanoo että kaikki ok. Kun taas pysähtyy käskee tarkistamaan jäähdytinnesteen.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Semiamis View PostJa mistä johtuu kun paisarin korkki on kiinni, nesteen pinta on ylimmän viivan kohdalla, mutta kun paisarin avaa nesteen pinta nousee sen yli.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Tässä on nyt ajeltu ja huomattu että jäähdytinnestettä ei juuri häviä (alle desi kolmen päivän aikana), mutta voisiko paisuntasäiliön korkki olla rikki kun ajoin äsken n20km ja oli aivan märkä kauttaaltaan?
Ajotietokone on edelleen sitä mieltä että kühlwasser prüfen. Olisiko anturi rikki? Tai onko koneessa edelleen ilmaa?
Pitäisikö vaan suosiolla viedä ilmattavaksi ammattilaiselle?
Comment
-
-
Originally posted by Semiamis View PostTässä on nyt ajeltu ja huomattu että jäähdytinnestettä ei juuri häviä (alle desi kolmen päivän aikana), mutta voisiko paisuntasäiliön korkki olla rikki kun ajoin äsken n20km ja oli aivan märkä kauttaaltaan?
Ajotietokone on edelleen sitä mieltä että kühlwasser prüfen. Olisiko anturi rikki? Tai onko koneessa edelleen ilmaa?
Pitäisikö vaan suosiolla viedä ilmattavaksi ammattilaiselle?
Keula hiukan koholle,lämppärin hanat auki,letkuista käsin pumppaamalla ja ilmausruuvia availemalla...
Anturivikakaan ei oo mahdoton,paljon näissä vessoissa on erillaisia kontaktihäiriöitä jotka saa koelaudan vilkkumaan erillaisista ilmoituksista.
Mulla söi hiukan nestettä ja höyryttikin kai,tosin 3" edelbrockin rpm takapönttönä piti katitkin aika viileinä.
Loppuviimeeks selvis et kansi oli pidemmän aikaa ollu halkki.Ford 4500 :think Nuffield
Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi
Kawasaki ZX-12R Borat
Comment
-
Comment