eli m21 moottoriin pitäisi hehkut vaihtaa. onko kyseiseen hommaan olemassa jotain erikois työkaluja? pa pumpulta polttoaine linjat kulkevat tulpille aivan uusi asia minulle (bensa) harrastajalle okei polttoaine linjat pois. pitääkö ottaa pumpunkin päädystä irti?? vai pääseekö sivustakin yhtä helposti? sitten letkut jotka kulkevat tulpalta tulpalle mitä ne ovat? joo irti vaan mutta vastauksia kiitos. sitten miten tästä eteenpäin? :think ongelma on siis siinä että lähdetäänkö avaamaan ylempää mahdollisesti aukeavaa osaa josta kiinni saisi mahdollisesti jakoavaimella xD vai alempaa ? mistä noin pitkä ja iso hylsy? + meneekö muka näiden letkun paikkojen ohi hylsy?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m21 hehkutulppien vaihto
Collapse
X
-
et tarvi erikoistyökaluja eikä sun tarvi koskea polttoaineputkiin ollenkaan. ne johdot tulpilta tulpille on hehkutulppien virtajohtoa, eli ensin irroitat sen ja stten irroitat hehkutulpan pitkällä hylsyllä (muistaakseni 12mm hylsy)Mb c200cdi '09
330xd '01
318is '89
ex:
-530da '98
-Mb c220d '94
-Mb 190 2.0d '91
-324td `88
-320i `85
-320i `84
-
-
Originally posted by hemppa87 View Postet tarvi erikoistyökaluja eikä sun tarvi koskea polttoaineputkiin ollenkaan. ne johdot tulpilta tulpille on hehkutulppien virtajohtoa, eli ensin irroitat sen ja stten irroitat hehkutulpan pitkällä hylsyllä (muistaakseni 12mm hylsy)
****** saat mut ihan sekasin.. onko toi nyt edes hehkutulppa mikä tulee ylävesiletkun yläpuolelle? :think kun mainitsit tosta 12mm hylsystä jne niin joo mulla on uudet tulpat kädessä ja taitaa olla 12mm mutta.. mä en havainnollista mihin nää tulpat tulee.. perseestä
Comment
-
-
m21
Originally posted by anarkia View Post****** saat mut ihan sekasin.. onko toi nyt edes hehkutulppa mikä tulee ylävesiletkun yläpuolelle? :think kun mainitsit tosta 12mm hylsystä jne niin joo mulla on uudet tulpat kädessä ja taitaa olla 12mm mutta.. mä en havainnollista mihin nää tulpat tulee.. perseestäe39 ///m5
e38 740i talvirassina
e36 320i taxi (suljetun?)alueen penkanlevitin
ex e36 325 coupe
ex e30 320i
ex e30 325 ix
ex e30 323i
ex e30 324d
ex e30 318i
ex 3x e30 316
Comment
-
-
m21
Originally posted by bimmerfan4ever View Postehkä viisainta viedä se auto korjaamolle...
jos ensimmäisen diesel auton ostin eikö ole aivan vitun luonnollista etten tunne kyseistä tekniikkaa? jos ruvetaan pillun räpläämisestä puhumaan sä tiedät olevas lady gagaja btw jos luulet olevas joku vit** mestari mitä sä teet täl foorumil?Last edited by anarkia; 04-11-2010, 20:13.
Comment
-
-
Originally posted by anarkia View Posteli m21 moottoriin pitäisi hehkut vaihtaa. onko kyseiseen hommaan olemassa jotain erikois työkaluja? pa pumpulta polttoaine linjat kulkevat tulpille aivan uusi asia minulle (bensa) harrastajalle okei polttoaine linjat pois. pitääkö ottaa pumpunkin päädystä irti?? vai pääseekö sivustakin yhtä helposti? sitten letkut jotka kulkevat tulpalta tulpalle mitä ne ovat? joo irti vaan mutta vastauksia kiitos. sitten miten tästä eteenpäin? :think ongelma on siis siinä että lähdetäänkö avaamaan ylempää mahdollisesti aukeavaa osaa josta kiinni saisi mahdollisesti jakoavaimella xD vai alempaa ? mistä noin pitkä ja iso hylsy? + meneekö muka näiden letkun paikkojen ohi hylsy?
Comment
-
-
Originally posted by bimmerfan4ever View Postehkä viisainta viedä se auto korjaamolle...
:think anarkia on oikeassa jos toinen kysyy nätisti neuvoa niin miksi pitää ruveta vittuilemaan? jokainen ei voi olla mestari kaikessa! joskus olet itsekkin ekaa kertaa hehkuja vaihtanut tai kytkintä tai laatikkoa tai mitä vaan eikä sinulla ole ollut hajuakaan missä osa sijaitsee tai miten se vaihdetaan. yksin kertainen esimerkki "kun normaali kierteistä pulttia kiristetään kumpaan suuntaan käännetään että se kiristyy?" voin lyödä vetoa ettei jokainen yleissivistynyt suomalainen täysi-ikäinenkään tiedä kysymykseen vastausta.
joten anarkia hehkutulpat ovat suihkujen alapuolella eli ylävesi letkun alapuolella mihin tulee sähköjohto päähän ja 12millin kierteellä tulpat ovat kiinniHitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
Comment
-
-
Originally posted by anarkia View Post****** saat mut ihan sekasin.. onko toi nyt edes hehkutulppa mikä tulee ylävesiletkun yläpuolelle? :think kun mainitsit tosta 12mm hylsystä jne niin joo mulla on uudet tulpat kädessä ja taitaa olla 12mm mutta.. mä en havainnollista mihin nää tulpat tulee.. perseestä
EDIT poijjaat olivat näemmä nopeampiaLast edited by hemppa87; 04-11-2010, 21:18.Mb c200cdi '09
330xd '01
318is '89
ex:
-530da '98
-Mb c220d '94
-Mb 190 2.0d '91
-324td `88
-320i `85
-320i `84
Comment
-
-
Tänään pitäis varmaan vaihtaa omasta autosta tulpat.
Monet ovat pelotelleet sillä, että tulpat katkeaisi sisään
Mistä tuo kateaminen johtuu? Voisko ruiskuttaa esim jarrunestettä tulpille ja odotella ennen ku alkaa käntää?
Eli siis ei tarvii alkaa purkaileen mitään muuta ku vaan tulpat pois?Varaosat, huolto ja maalaus.
-BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450
Comment
-
-
Originally posted by H4ck View PostTänään pitäis varmaan vaihtaa omasta autosta tulpat.
Monet ovat pelotelleet sillä, että tulpat katkeaisi sisään
Mistä tuo kateaminen johtuu? Voisko ruiskuttaa esim jarrunestettä tulpille ja odotella ennen ku alkaa käntää?
Eli siis ei tarvii alkaa purkaileen mitään muuta ku vaan tulpat pois?Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
Comment
-
Comment