Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 stroukkaus (vanos)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KBMW
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 26
    • Porvoo

    M50B25 stroukkaus (vanos)

    oli ihan pakko nyt kirjottaa tänne ku en löydä järkevää vastausta mistää elikkäs miten ton m50b25 vanoksen stroukkaus onnistuu? en halua mitään 3.2L vaan ihan 2.8 käy hyvin en raaski lähteä mitään sen isompaa joka puolella on juttua EI vanoksellisen stroukkaamisesta mutta miten toi vanoksellinen sitten onnistuu? muistan lukeneeni jostain jonkun tehneen täälä sen. siinä oli kaikki osat listattu ja kaikki kustanukset ynm ja nyt haluisin tietää mitä tarvitsen jotta tämä on mahdollista? tottakai se maksaa ja samaan hintaan saa M3 ynm mutta tiedän että 100 muutakin miettii näitä samoja kysymyksiä. kiitoksia jo etukäteen
    2x 325 Coupe M&A
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    2,8:n kampura, veivit ja männät?
    Tai vaihdat koko b28 moottorin? Tai auton sellaiseen jossa on 2,8 jo valmiiksi.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • KBMW
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 26
      • Porvoo

      #3
      Originally posted by JJT View Post
      2,8:n kampura, veivit ja männät?
      Tai vaihdat koko b28 moottorin? Tai auton sellaiseen jossa on 2,8 jo valmiiksi.

      Tämä Oli se odotettu vastaus kiitos naeh en halua vaihtaa koko konetta halusin vaan ihan pientä miettivää ja laskettavaa olisko järkeä tehä tuota loppu peleissä tehoa tulee se pari heppaa ja jotain tekemistä ku talvi pääs yllättää
      2x 325 Coupe M&A

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Originally posted by KBMW View Post
        Tämä Oli se odotettu vastaus kiitos naeh en halua vaihtaa koko konetta halusin vaan ihan pientä miettivää ja laskettavaa olisko järkeä tehä tuota loppu peleissä tehoa tulee se pari heppaa ja jotain tekemistä ku talvi pääs yllättää
        On se ero isompi kuin pari heppaa.
        Lohkoissa on sama poraus, menee ihan heittämällä nuo osat.
        2,8:n sitten m50b25 imusarja niin menee jo pitkälle yli 200hp.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • KBMW
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 26
          • Porvoo

          #5
          Originally posted by JJT View Post
          On se ero isompi kuin pari heppaa.
          Lohkoissa on sama poraus, menee ihan heittämällä nuo osat.
          2,8:n sitten m50b25 imusarja niin menee jo pitkälle yli 200hp.

          noh ei muuta ku metsästää M52B28 kampi veivit ja männät mites noi laakerit? ja millasia puristuksia on odotettavissa?
          2x 325 Coupe M&A

          Comment

          • Fatmonkey
            Bimmer Rookie
            • Apr 2010
            • 48
            • Glattfelden, Sveitsi

            #6
            Hanki 2,8 sisuskalut eli männät, kiertokanget ja kampiakseli. Muut kilkkeet anna olla. Uusi laakerit ja muut samalla. Rutut vakiot koska nuo männät tuolle iskulle.

            Junttisika.

            Comment

            • BmwPunisher
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 7629
              • Lemu

              #7
              ja sama homma, jos hommaa M57D29 tai M54B30 rojut?

              kampi, veivit ja männät, niin tehoa tulee..
              E70 X5 30d

              Comment

              • BmwPunisher
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 7629
                • Lemu

                #8
                niin ja miten tuo vanos vaikuttaa stroukkaamiseen?
                E70 X5 30d

                Comment

                • r.w.
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2510
                  • Länsirannikko

                  #9
                  Originally posted by JJT View Post
                  On se ero isompi kuin pari heppaa.
                  Lohkoissa on sama poraus, menee ihan heittämällä nuo osat.
                  2,8:n sitten m50b25 imusarja niin menee jo pitkälle yli 200hp.
                  Vakiolla 2.5l alakerrallakin saa säädettynä sen 210hp. Ei noilla 2.8l hiluilla kannata vakiokannella ja nokilla mitenkään kovasti ihmeempiä huipputehoja odottaa, vääntöä saa kyllä kivasti ja erittäin muikean vetoalueen.
                  1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                  Comment

                  • Vilikki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 6309
                    • Raahe

                    #10
                    sopineeko tuollaisesta ameriikan mallin s50 koneesta mutkarauta alakertaan? Olisko se jännittävä vaihtoehto?
                    BMW e36 316i Turbo Compact

                    Comment

                    • Komulainen
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 113
                      • Pyhäntä

                      #11
                      Pitäs sopia.. Taitaa vaan olla hieman harvinaisempia.
                      Eikös jossain mainittu että nuita m52 mäntiä ei kannata laittaa m50:iin?
                      Itekki oon yrittäny metsästää 2.8 kampuraa, meinaa vaan olla hintavia ja halvat menee enneku ilmotuksen kerkee lukea.

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #12
                        Originally posted by r.w. View Post
                        Vakiolla 2.5l alakerrallakin saa säädettynä sen 210hp. Ei noilla 2.8l hiluilla kannata vakiokannella ja nokilla mitenkään kovasti ihmeempiä huipputehoja odottaa, vääntöä saa kyllä kivasti ja erittäin muikean vetoalueen.
                        Niin saa toki joo, mut jos myöhemmin haluaa vielä nokkia vaihtaa yms. niin ei harmita yhtään että alakerta on valmiiks 2,8.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • #BMW#
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 488
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by JJT View Post
                          2,8:n kampura, veivit ja männät?
                          Tai vaihdat koko b28 moottorin? Tai auton sellaiseen jossa on 2,8 jo valmiiksi.
                          m52:sta ei sitten kannata männät ottaa, muuten tulee ylläri moottorivaurion muodossa.
                          m50 valulohko ja m52 alu.

                          Itse jos tekisin (2.8l) niin m50tu männät, 2,8l kampura ja 4,5mm tai 5mm lyhyemmät kanget jostain.

                          Itseasiassa olen stoukannutkin m50 erotuksena tuo vanos. Siinä kanget m50b25:sta.

                          Jos vanos koneessa on sama lohko kuin vanhemmsassa m50:ssa nii samat sisuskalut passaa myös tässä stroukkauksessa.

                          löytyy lappu jos kiinnostaa, tuolta dynolappu topikista..
                          E38 pre 740i 4.4l Manual

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #14
                            Originally posted by #BMW# View Post
                            m52:sta ei sitten kannata männät ottaa, muuten tulee ylläri moottorivaurion muodossa.
                            m50 valulohko ja m52 alu.

                            Itse jos tekisin (2.8l) niin m50tu männät, 2,8l kampura ja 4,5mm tai 5mm lyhyemmät kanget jostain.

                            Itseasiassa olen stoukannutkin m50 erotuksena tuo vanos. Siinä kanget m50b25:sta.

                            Jos vanos koneessa on sama lohko kuin vanhemmsassa m50:ssa nii samat sisuskalut passaa myös tässä stroukkauksessa.

                            löytyy lappu jos kiinnostaa, tuolta dynolappu topikista..
                            Ai, eikös noita 2,8 mäntiä oo käytetty jonkun verran m50 lohkoissakin?
                            Tässä yksi keskustelu, post. 7
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              #15
                              Välyksen kanssa pitää olla tarkkana (lämpölaajeneminen erilailla) Yleensä nyrkkisääntönä voi pitää että rauta ja NiCaSil = samat männät ja renkaat, mutta kovakromille omansa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎