Announcement

Collapse
No announcement yet.

M47 tehon/syötön rajoitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sakemanneri
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 19

    M47 tehon/syötön rajoitus

    Mikä näissä jakajapumpuissa/sen ohjauksessa rajoittaa tehoa vai rajoittaako mikään?

    Itsellä 320d kävi ohjelmoitavana ja tuloksena oli kolmisen kaakkia ja 60-70Nm vääntöä lisää.
    Ohjelmoijan mukaan jokin komponentti tai ohjaus rajoittaa syötön muuttamista tarvittavaksi eikä näistä siten saa enempää tehoa irti.

    Jostain olen aiemmin lukenut, että osassa näistä olisi jokin tehoa rajoittava piiri, mutta tästä ei sitten ole parempaa/tarkempaa tietoa.

    Ainoa mikä itsellä oli, niin noin pari-kolme kuukautta lastutuksen jälkeen kyykähti tuo pumpun ohjainboksi, joka korjattiin uusimalla pari komponenttia. Olisiko tämä voinut olla syynä huonoon tehontuottoon?

    Silti näistä otetaa viribokseilla ja peruslastutuksilla sekä varsinkin "tapauskohtaisesti" ohjelmoimalla tehoja 160-185hv aina 200hv:n tienoille.

    Onko kukaan muu törmännyt vastaaviin rajoituksiin?
    Ja mites muut, jotka on saaneet myllyistään reilummin irti, onko tarvinnut tehdä isompia muutoksia ja mitä?
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    1. tuossa ei ole jakajapumppua..

    2. voisit viedä sen jollekin joka osaa ohjelmoida..

    3. voisit käydä vähemmän siellä paikallisen huoltoaseman baarissa kuuntelemassa tarinoita..

    4. Voisit tulla taas kertomaan että mitä shaissea sulle on tällä kertaa kerrottu..
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • janne320d
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1342
      • jns

      #3
      itse laitatin m47 automaattiin kesällä emj powerin ohjelman 163hv/335nm,kyselin tuota hommelia monesta paikasta ja kaikista paikoista sain vastauksen että joku 170hv on ihan maksimi mitä tuosta saa irti kun pumppu alkaa ahistamaan
      ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1375
        • Oulainen

        #4
        Eikö nuo ensimäiset 320d.t ole juurikin boschin vp44 sähköohjatulla jakajapumpulla.

        edit.
        Originally posted by Sakemanneri View Post
        Ainoa mikä itsellä oli, niin noin pari-kolme kuukautta lastutuksen jälkeen kyykähti tuo pumpun ohjainboksi, joka korjattiin uusimalla pari komponenttia. Olisiko tämä voinut olla syynä huonoon tehontuottoon?
        Tämä vahvistaa pumpun olevan juurikin tuo edellämainittu
        Last edited by jsr85; 21-12-2010, 10:16.
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • janne320d
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1342
          • jns

          #5
          Originally posted by Rahu View Post
          1. tuossa ei ole jakajapumppua..

          2. voisit viedä sen jollekin joka osaa ohjelmoida..

          3. voisit käydä vähemmän siellä paikallisen huoltoaseman baarissa kuuntelemassa tarinoita..

          4. Voisit tulla taas kertomaan että mitä shaissea sulle on tällä kertaa kerrottu..
          kyllä tuossa jakanpumppu on,usko pois............ m47n ei pumppua
          ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            No joo.. olin ajatuksissani taas jossain muussa koneessa..
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Sakemanneri
              Newbiemmer
              • Feb 2007
              • 19

              #7
              Originally posted by Rahu View Post
              1. tuossa ei ole jakajapumppua..

              2. voisit viedä sen jollekin joka osaa ohjelmoida..

              3. voisit käydä vähemmän siellä paikallisen huoltoaseman baarissa kuuntelemassa tarinoita..

              4. Voisit tulla taas kertomaan että mitä shaissea sulle on tällä kertaa kerrottu..

              2. Kyseinen ohjelmoija ihan eturivin artisteja, ei tosin BMW-spesialisti

              3. ja 4. Käyn yleensä aina kylmäasemalla enkä huoltoasemien baareissa kahvittele

              Comment

              • uijui
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 172
                • suomi

                #8
                Eikös tuo VP44 ole se sähköisesti ohjattu iänikuinen jakajapumppu, jota on käytetty ranskanpoikien dieseleissä iät ajat. Niissä joko mekaanisena tai sitte osin sähköisesti ohjattuna?

                Eli kai siihen pätee samat opit kun muihinkin vanhanliiton vehkeisiin, nestepää ja suuttimet?

                EDIT: Les patoingeissa on yleensä VP20, tuo on uudempaa tuotosta siis. Mutta kuitenkin edelliset jutut tepsinee.
                Last edited by uijui; 23-12-2010, 14:28.

                Comment

                • jsr85
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1375
                  • Oulainen

                  #9
                  Originally posted by Sakemanneri View Post
                  2. Kyseinen ohjelmoija ihan eturivin artisteja, ei tosin BMW-spesialisti
                  Onko salaisuus kuka?
                  ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎