Originally posted by bemmeri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60 V8 moottorin Nikasil sylinterit
Collapse
X
-
Ok. No jos tuo öbaut 5% hinnanero tasaantuu kulutuksessa? niin sittenhän ei ole rahakysymys. Pahoitteluni nimim. Urpo rotalle, että takerruin tuohon, tulkitsin väärällä tavalla.
Käsitin että jos ei aja ns eco-autolla niin ei väliä mitä vie ja mitä maksaa.. Sellaiseenkin ajatusmalliin kun joskus törmää
Peace!!
Comment
-
-
Originally posted by tommipommi View PostOk. No jos tuo öbaut 5% hinnanero tasaantuu kulutuksessa? niin sittenhän ei ole rahakysymys. Pahoitteluni nimim. Urpo rotalle, että takerruin tuohon, tulkitsin väärällä tavalla.
Käsitin että jos ei aja ns eco-autolla niin ei väliä mitä vie ja mitä maksaa.. Sellaiseenkin ajatusmalliin kun joskus törmää
Peace!!
Itse ajan E39 540:llä eikä nämä mitään pihistelu vehkeitä ole, jos se muutoma euro kiinnostaa kannattaa ostaa iha joku muu kuin V8 bensa.. Nämä kun kuluttaa n. tuplat vrt. johonkin perus 1.6 (ainakin omalla ajotavalla), niin mielestäni mitään järkeä pohtia tuollaisia eroja kulutuksessa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo vaikka se ei tasaantuisi, niin ei se silti ole siitä kiinni, kun ajaa bensa V8:lla. Täydessä tankissa puhutaan 5€ erosta. Tai jos on, niin on kyllä täysin väärän auton valinnut.
Itse ajan E39 540:llä eikä nämä mitään pihistelu vehkeitä ole, jos se muutoma euro kiinnostaa kannattaa ostaa iha joku muu kuin V8 bensa.. Nämä kun kuluttaa n. tuplat vrt. johonkin perus 1.6 (ainakin omalla ajotavalla), niin mielestäni mitään järkeä pohtia tuollaisia eroja kulutuksessa.
Niin. Tämähän oli alkuperäinen ajatukseni. Itse kun ostin v8 bensan oli bensankulutus aika vähän valintaan vaikuttava tekijä. Ja tähän tietysti lisäksi se että molemmat polltoaineet on lähes samanhintasia.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Kyllä kulutuksesta mielestäni saa olla aina kiinnostunut ja e34 540ia vei maantiellä sen 8-9litraa, että ei se kulutus minusta paha ole suorituskykyyn nähden? Harva perheauto kokoinen ykskutonen tosta tiputtaa kolmannesta enämpää ja kulutus sopii ihan tämmöselle työläisellekin. Ja toisaalta rahamiehet harvemmin näillä vanhemmilla köröttelee, oon huomannu että ne röyhii ihan eri vehkeillä kun e34 tai e39 Ja jos sitä joskus kiroo että saatana kun meni taas satanen tankkiin nii se on mun oma häpee ja kun täällä suomessa ajellaan näillä autoillamme niin uskallan väittää etten ole edes ainoa jota pumpulla joskus hieman kyrsii.. Oon muuten törmänny ukkoihin jotka sanoo "mulle on ihan xxxx:n sama mitä bensa maksaa ja paljonko kuluttaa!!" ja sitten on kuitenkin V8 tai V12 vaihtunu muutaman vuoden päästä hieman edullisemman merkin ns. ykskutoseen? No eipä siinä munpuolesta mitään, ajakoon kukin millä huvittaa..
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostNiin. Tämähän oli alkuperäinen ajatukseni. Itse kun ostin v8 bensan oli bensankulutus aika vähän valintaan vaikuttava tekijä. Ja tähän tietysti lisäksi se että molemmat polltoaineet on lähes samanhintasia.
Originally posted by tommipommi View PostKyllä kulutuksesta mielestäni saa olla aina kiinnostunut ja e34 540ia vei maantiellä sen 8-9litraa, että ei se kulutus minusta paha ole suorituskykyyn nähden? Harva perheauto kokoinen ykskutonen tosta tiputtaa kolmannesta enämpää ja kulutus sopii ihan tämmöselle työläisellekin. Ja toisaalta rahamiehet harvemmin näillä vanhemmilla köröttelee, oon huomannu että ne röyhii ihan eri vehkeillä kun e34 tai e39 Ja jos sitä joskus kiroo että saatana kun meni taas satanen tankkiin nii se on mun oma häpee ja kun täällä suomessa ajellaan näillä autoillamme niin uskallan väittää etten ole edes ainoa jota pumpulla joskus hieman kyrsii.. Oon muuten törmänny ukkoihin jotka sanoo "mulle on ihan xxxx:n sama mitä bensa maksaa ja paljonko kuluttaa!!" ja sitten on kuitenkin V8 tai V12 vaihtunu muutaman vuoden päästä hieman edullisemman merkin ns. ykskutoseen? No eipä siinä munpuolesta mitään, ajakoon kukin millä huvittaa..e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ketään ei kiinnosta romujenne bensan kulutus.
Onkos näitä nikasil vaivaisia lohkoja kuinka monella? Mulla on yksi jossa 7pytystä lohkeilee pinnat sylinterin yläreunasta, viimeksi kun tuon avasin niin männänrenkaiden kohdilla oli vielä ehjää pinnoitetta, joten kasaan vaan ja vetoja. Pitäisikin mittailla ohivuodot että vieläkö tuolla parit ratapäivät pääsisi.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItsellä sama, kunhan kulutus pysyy jossain järkevissä rajoissa ei sillä ole itselleni suurta merkitystä.
No en tiedä kuluttaako E34 sitten vähemmän, kuin E39, mutta itse en kyllä ole alle 9 kulutuksella pidempään tainnut ajella kuin kerran. Alle 9 kulutukseen kun saa ajella kuin mummo sunnuntai ajelulla, joka vie kyllä mielestäni koko idean 540i ajamisesta. Yleensä menee 9-10 väliin maantiellä, jos jaksaa nätisti ajella, jos innostuu niin helposti paljon enemmän. Kyllähän joku corolla tms. menee maantiellä 5-6l, kun ei sellaisella paljon innostu ajamisesta. Enemmän ajava tietenkin diesel, joka vielä sitten hieman vähemmän. Eikai näillä vanhemmilla V8 BMW:llä ajele kuin harrastajat, kun näihin tulevat viat on melkoisen kalliita korjata ja kulutus on melko paljon suurempi kuin jossain perus autossa. Silloin kun itseni alkaa kulutus enemmän kiinnostamaan vaihtuu auto kyllä johonkin vähemmän kuluttavaan. Jokainen toki tekee kuten parhaaksi näkee.
Oma kulutus oli Lahti - Seinäjoki välillä jotain ~8.5l/100 luokkaa (tankkauspisteen mittarista laskettuna). Tosin ajelin koti päässä vähän vielä omia ajoja, että laskis vielä vähän tuosta jos alkais tinkimään. Eikä menty aina kauheen nätisti.#Ilmastoahdistus
Comment
-
-
Originally posted by Mäkki View PostMukavahan se oli aina vetää jemmaan se purppuranpunainen seteli kuukausittain. Ajelin siis seiskalla työajot ja kuukaudessa meni tosiaan seteli +-oranssin värinen
Oma kulutus oli Lahti - Seinäjoki välillä jotain ~8.5l/100 luokkaa (tankkauspisteen mittarista laskettuna). Tosin ajelin koti päässä vähän vielä omia ajoja, että laskis vielä vähän tuosta jos alkais tinkimään. Eikä menty aina kauheen nätisti.
Comment
-
Comment