Announcement

Collapse
No announcement yet.

525DA -03 Pa suuttimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuhnu
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 22
    • Joensuu

    525DA -03 Pa suuttimet

    Elikkäs käytin luetuttamassa auton vikakoodit ja selvittämässä mikä mätti kun auto lähtee lämpimänä käyntiin huonosti mutta kylmänä ihan ok.

    Vikakoodien luvun jälkeen selvis et Rail paine on alhainen ----> ohivirtaus mittauksessa selvis että 2 suutinta vuotaa ohi.

    niin käväs vaan mielessä et millanen tekniikka noissa suuttimissa oikein on et onko mahdollista et ne on tukossa vaan et vois kokeilla jotain moottorin puhistus litkua ja Pa suodattimen vaihtoa ennen kuin rupee suuttimia vaihtamaan melko arvokkaita tuntuivat olevan.

    Rail paine kuulemma nousee hitaasti ja kun lastua olivat käyttäneet irti niin Rail paine oli noussut ilman lastua vielä hitaammin.

    osaisko joku asiantunteva kertoo et mitteekä tossa vois kokeilla ennen kuin rupee suuttimien vaihtoon.

    Autohan oli 525 DA vm.2003

    Kiitoksia.
  • Metalgod
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 201
    • Helsinki

    #2
    Kippaa tuo litku täyteen tankkiin ja ajele tyhjäksi. Voi ruveta toimimaan tai sitten ei.

    -530dA 600 Nm
    - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

    Comment

    • Tuhnu
      Newbiemmer
      • Apr 2010
      • 22
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by Metalgod View Post
      Kippaa tuo litku täyteen tankkiin ja ajele tyhjäksi. Voi ruveta toimimaan tai sitten ei.

      http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php...ieli=1#sisalto

      Jolloin kokemuksia tämmösistä?

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1375
        • Oulainen

        #4
        Jos siellä selvää ohivuotoa on niin kyllä se korjata pitää tai vaihtaa uuteen, ei sinne mitkään puhdistuslitkut auta.
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • Tuhnu
          Newbiemmer
          • Apr 2010
          • 22
          • Joensuu

          #5
          Ei vaan mun järkeen oikein sovi et jos vikakoodi tulee rail paineesta et se on liian alhainen ja nousee hitaasti niin miten vika voi olla suuttimessa...

          mun järjen mukaan vian pitäs olla jossain siirtopumpussa tai suodattimessa mikä on ennen rail putkee...

          en oo tietysti tohon polttoaine järjestelmään niin tarkasti perehtyny et voisin olla varma arvailuistani.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9158
            • Oulu

            #6
            Common rail -järjestelmässä suuttimille tulee kaiken aikaa jakotukin paine. Suuttimen solenoidin aktivoituessa ohivuotolinja avautuu ja neula nousee ylös -> polttoainetta suuttimesta palotilaan. Ohivuoto kuuluu siis suuttimen normaaliin toimintaan. Suuttimen sisäisen tiivistyksen pettäessä PA-paine karkaa suoraan ohivuotolinjaan -> rail-paine laskee. Käynnistäessä matalilla kierroksilla pumpun tuotto ei riitä nostamaan painetta, jos joku suuttimista vuotaa reilusti. Yleensä tämä ongelma korostuu, kun kone on lämmin.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Tuhnu
              Newbiemmer
              • Apr 2010
              • 22
              • Joensuu

              #7
              No joo tuo Clavun selostus kyllä selvitti asiaa...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎