Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B25 523 Nesteet sekaisin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JonDDu91
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 12
    • Pk-seutu

    M52B25 523 Nesteet sekaisin

    Elikkäs M52B25 koneessa taitaa olla nesteet sekaisin. Jäähdytinneste on ruskeaa ja todella öljyisen tuntuista sormissa. Kuitenkin öljykorkissa ei ole toffee kerrosta eikä öljytikusta tutkittuna vaikuta kermaiselta. Onkohan kansipahvi mennyt tai kansi halki?
  • Metalgod
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 201
    • Helsinki

    #2
    Onko lämmöt käyneet välillä korkealla?

    Ilmeisesti kannentiiviste mennyt. Kannattaa se kansi kuitenkin oikaista jos olisi vääntynyt.

    Aikanaan oli sama homma Mersun kanssa. Kansi väänty - imuvuoto - mäntä suli - parit venttiilit meni - kustannus 15000mk.
    -530dA 600 Nm
    - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

    Comment

    • JonDDu91
      Newbiemmer
      • Jan 2011
      • 12
      • Pk-seutu

      #3
      ilmeisesti lämmöt käyny korkealla ku aiempi omistaja vaihtanu vesipumpun, tuore hankinta ja paskaa tais saada vaihteeks

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        #4
        Originally posted by JonDDu91 View Post
        ilmeisesti lämmöt käyny korkealla ku aiempi omistaja vaihtanu vesipumpun, tuore hankinta ja paskaa tais saada vaihteeks
        Ihan perseestä kyllä tällaset myyjät... ei se lämpöjen käyminen tarkota suoraan että kansi ois mennyt, mutta toivotaan että pahvin vaihdolla selviät.

        Comment

        • Metalgod
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 201
          • Helsinki

          #5
          Joo vittumainen homma. Kansi vaan irti ja hommiin.
          Kannattaa vittuilla myyjälle, jospa osallistuisi talkoisiin.
          -530dA 600 Nm
          - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

          Comment

          • JonDDu91
            Newbiemmer
            • Jan 2011
            • 12
            • Pk-seutu

            #6
            Joo näin on. Onko vaan kuinka yleistä että nesteet sekoittuu ainoastaan toisin päin? Ja kellään tietoo mitä mahtaa kustantaa kansihommat kyseiseen romurautaan? :think

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Originally posted by JonDDu91 View Post
              Joo näin on. Onko vaan kuinka yleistä että nesteet sekoittuu ainoastaan toisin päin? Ja kellään tietoo mitä mahtaa kustantaa kansihommat kyseiseen romurautaan? :think
              se on alumiinia hinnasta ei kyllä osaa sanoa ennen ku tietää mitä on oikeasti rikki, yläpään tiivistesatsi nyt ainakin :think
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                Originally posted by JonDDu91 View Post
                Elikkäs M52B25 koneessa taitaa olla nesteet sekaisin. Jäähdytinneste on ruskeaa ja todella öljyisen tuntuista sormissa. Kuitenkin öljykorkissa ei ole toffee kerrosta eikä öljytikusta tutkittuna vaikuta kermaiselta. Onkohan kansipahvi mennyt tai kansi halki?
                Onko siinä nyt muita oireita kuin epäilyttävän näköinen jäähdytinneste?
                Jos ei : Mitä jos ihan vaan huuhtoisit sen järjestelmän , uusi neste sisään ja katot miksikä muuttuu?
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • JonDDu91
                  Newbiemmer
                  • Jan 2011
                  • 12
                  • Pk-seutu

                  #9
                  Tottapa tuokin, mutta ei syylariin öljyä ilman syytä mene. Lämmöt se pitää ainakin kurissa mut täytyy tutkia viel vähän et kerääkö painetta säiliöön.

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by JonDDu91 View Post
                    Tottapa tuokin, mutta ei syylariin öljyä ilman syytä mene. Lämmöt se pitää ainakin kurissa mut täytyy tutkia viel vähän et kerääkö painetta säiliöön.
                    No toivottavaa olisi että kerää. Tai yleensä ehjä suljettu jäähdytysjärjestelmä on paineessa käyntilämpimänä.



                    Juuri yhtä paisaria kattelin että "kansi varmaan menny". No , joku opasti että eikun siihen on just remontti tehty. Oli vaan paskaa jääny järjestelmään , ja kyseessä luokkaa kymmenen vuotta uudempi auto kuin tässä.
                    Jos kaikki toimii niin syiden pohtiminen on vanhan käyttiksen kanssa välillä turhaa. Mistä sen kukaan tietää mitä sille on 15 vuotta sitten tehty korjaillessa..

                    Mullakin on M54B22:ssa jäähdytinneste jänskän väristä ja hajuista mutta öljyn joukkoon sitä ei o menny eikä tule putkesta ulos rasvat eikä vedet. Jossain vaiheessa pesen järjestelmän ja uudet Motonetin glykolit sisään. Ja eikun kovemmin kenkää koneelle.
                    Last edited by petrolhead; 16-01-2011, 16:12.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • JonDDu91
                      Newbiemmer
                      • Jan 2011
                      • 12
                      • Pk-seutu

                      #11
                      Juu ei jäähdytinnesteen värillä väliä olisikaan Saahan siitä ruskeaa sotkemalla vihreetä ja punasta mutta kun neste on selkeesti todella öljyistä.. Täytyy viedä johonki kannen arvioitavaks / kannen irrotukseen.

                      Comment

                      • dumppi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 4351
                        • sotkamo

                        #12
                        vaihda nyt ensin ne nesteet ja kato miten käy:think itellä kävi kesällä kans kuumana kun vesipumppu meni kesken ajon.. lämmöt oli tapissa ja eikun hinurilla kotia.. uudet nesteet ja uusi vesipumppu sisään ja kunnolla ilmaus! hyvät ohjeet tuolla FAQ:n puolella... oli itsellä ongelmia ilmauksen kanssa ja luulin et kansipahvi olis menny:think kuitenkin auto pelasi ilmaamisen jälkeen ihan normaalisti.. (tosin nyt kun auto ei ole ajossa niin voi olla että huvikseen/varmuudeksi tuon kansipaffin vaihdankin) ei näiden kai ihan pienestä pitäisi palaa ja itselläkin m52b25
                        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                        e36 325i coupé R.I.P
                        e30 316 2d
                        e36 318is coupé
                        e36 323i 4d ac schnitzer replica


                        Käyttis: e39 523i 4d
                        Originally posted by rizzo
                        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                        |Sotkamo Connection|

                        Comment

                        • okko
                          BTCF Honorary Member
                          • Apr 2005
                          • 1765
                          • Honkajoki

                          #13
                          Voihan sitä tietty huvikseen kansiremontin tehdä, jos on ylimääräistä rahaa. Itse kyllä huuhtelisin järjestelmän ja katselisin sitte mitä tapahtuu. Mikäli auto toimii täysin normaalisti, niin kannattaako sitä alkaa repiin auki? Kyllä se sitten ilmasee ittestänsä, jos pahvi todella on mennyt.
                          When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                          Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                          Comment

                          • IsoPee
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2011
                            • 41
                            • Pohojammaa

                            #14
                            Itsekin jysyin kansirempan hintaa, joka lähti paikallisen korjaamon mukaan n
                            1000 eurosta. Rupesin siis tekemään itse
                            EI se nyt niin halpaa oo itse tehtynäkään :think

                            Comment

                            • ilzzu
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2010
                              • 51
                              • wärriö

                              #15
                              Originally posted by IsoPee View Post
                              Itsekin jysyin kansirempan hintaa, joka lähti paikallisen korjaamon mukaan n
                              1000 eurosta. Rupesin siis tekemään itse
                              EI se nyt niin halpaa oo itse tehtynäkään :think
                              no on kyllä ollut hintava homma.. itellä makso 12venan vaihto 900+ osat..:think:think
                              "mä en lähde ollenkaan spekuloimaan sitä, että syökö bensaa se mootori vai auto"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎