Elikkäs M52B25 koneessa taitaa olla nesteet sekaisin. Jäähdytinneste on ruskeaa ja todella öljyisen tuntuista sormissa. Kuitenkin öljykorkissa ei ole toffee kerrosta eikä öljytikusta tutkittuna vaikuta kermaiselta. Onkohan kansipahvi mennyt tai kansi halki?
M52B25 523 Nesteet sekaisin
Collapse
X
-
Onko lämmöt käyneet välillä korkealla?
Ilmeisesti kannentiiviste mennyt. Kannattaa se kansi kuitenkin oikaista jos olisi vääntynyt.
Aikanaan oli sama homma Mersun kanssa. Kansi väänty - imuvuoto - mäntä suli - parit venttiilit meni - kustannus 15000mk.
-530dA 600 Nm
- BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -
-
Ihan perseestä kyllä tällaset myyjät... ei se lämpöjen käyminen tarkota suoraan että kansi ois mennyt, mutta toivotaan että pahvin vaihdolla selviät.Originally posted by JonDDu91 View Postilmeisesti lämmöt käyny korkealla ku aiempi omistaja vaihtanu vesipumpun, tuore hankinta ja paskaa tais saada vaihteeks
Comment
-
se on alumiiniaOriginally posted by JonDDu91 View PostJoo näin on. Onko vaan kuinka yleistä että nesteet sekoittuu ainoastaan toisin päin? Ja kellään tietoo mitä mahtaa kustantaa kansihommat kyseiseen romurautaan? :think
hinnasta ei kyllä osaa sanoa ennen ku tietää mitä on oikeasti rikki, yläpään tiivistesatsi nyt ainakin :think
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Onko siinä nyt muita oireita kuin epäilyttävän näköinen jäähdytinneste?
Jos ei : Mitä jos ihan vaan huuhtoisit sen järjestelmän , uusi neste sisään ja katot miksikä muuttuu?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
No toivottavaa olisi että kerää. Tai yleensä ehjä suljettu jäähdytysjärjestelmä on paineessa käyntilämpimänä.Originally posted by JonDDu91 View PostTottapa tuokin, mutta ei syylariin öljyä ilman syytä mene. Lämmöt se pitää ainakin kurissa mut täytyy tutkia viel vähän et kerääkö painetta säiliöön.

Juuri yhtä paisaria kattelin että "kansi varmaan menny". No , joku opasti että eikun siihen on just remontti tehty. Oli vaan paskaa jääny järjestelmään , ja kyseessä luokkaa kymmenen vuotta uudempi auto kuin tässä.
Jos kaikki toimii niin syiden pohtiminen on vanhan käyttiksen kanssa välillä turhaa. Mistä sen kukaan tietää mitä sille on 15 vuotta sitten tehty korjaillessa..
Mullakin on M54B22:ssa jäähdytinneste jänskän väristä ja hajuista mutta öljyn joukkoon sitä ei o menny eikä tule putkesta ulos rasvat eikä vedet. Jossain vaiheessa pesen järjestelmän ja uudet Motonetin glykolit sisään. Ja eikun kovemmin kenkää koneelle.Last edited by petrolhead; 16-01-2011, 16:12.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
vaihda nyt ensin ne nesteet ja kato miten käy:think itellä kävi kesällä kans kuumana kun vesipumppu meni kesken ajon.. lämmöt oli tapissa ja eikun hinurilla kotia.. uudet nesteet ja uusi vesipumppu sisään ja kunnolla ilmaus! hyvät ohjeet tuolla FAQ:n puolella... oli itsellä ongelmia ilmauksen kanssa ja luulin et kansipahvi olis menny:think kuitenkin auto pelasi ilmaamisen jälkeen ihan normaalisti.. (tosin nyt kun auto ei ole ajossa niin voi olla että huvikseen/varmuudeksi tuon kansipaffin vaihdankin) ei näiden kai ihan pienestä pitäisi palaa
ja itselläkin m52b25
Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
|Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä
Ei ollu Fallu...
Sotkamo Connection
|
Comment
-
Voihan sitä tietty huvikseen kansiremontin tehdä, jos on ylimääräistä rahaa. Itse kyllä huuhtelisin järjestelmän ja katselisin sitte mitä tapahtuu. Mikäli auto toimii täysin normaalisti, niin kannattaako sitä alkaa repiin auki? Kyllä se sitten ilmasee ittestänsä, jos pahvi todella on mennyt.When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
no on kyllä ollut hintava homma.. itellä makso 12venan vaihto 900+ osat..:think:thinkOriginally posted by IsoPee View PostItsekin jysyin kansirempan hintaa, joka lähti paikallisen korjaamon mukaan n
1000 eurosta. Rupesin siis tekemään itse
EI se nyt niin halpaa oo itse tehtynäkään :think"mä en lähde ollenkaan spekuloimaan sitä, että syökö bensaa se mootori vai auto"
Comment
Comment