no on kyllä ollut hintava homma.. itellä makso 12venan vaihto 900+ osat..:think:think
onko tuossa nyt hirveesti sitten eroa hinnassa vrt. 900 ja 1000€ vaihda/vaihdata nyt hyvä mies ne nesteet ennen kun alat kansiremontin hintoja edes kyselemään eli jos siellä on edellisellä omistajalla(?) menny ajossa se vesipumppu niinku mulla teki niin ON tietysti mahdollista että kansipahvi on palanut jos on oikeasti käynyt kuumana ja pitkän aikaa, mutta jos ei mitenkään oireile ajossa (nosta lämpöjä tms.) eikä hävitä öljyä tai nesteitä niin älä turhaan mene mihinkään pajalle sitä viemään..
Jeps. Menee jäähdytysjärjestelmän koeponnistukseen ja samalla vaihtavat nesteet jos pitää paineet. Hyvät on kyllä mönjät paisarissa ja alavesiletku ei lämpeä / lämpeää todella hitaasti vaikka mittari on normilämmöissä. Mutta painetestissä selviää lisää.
Dodii. Vika korjattu. Tosiaanki kansipahvi oli paskana joten se on vaihdatettu, ja olipa kakkospytyn kohdalla kannenpulttien kierteet hajalla. Samalla vaihtoivat myös jonku sähkötuulettimen, koska sen viallisuuden takia kuulemma oli keittänyt. Itse käsitin kyllä, että autoa jäähdyttää visko mutta ilmeisesti en ole kyllin fiksu..
Samalla vaihtoivat myös jonku sähkötuulettimen, koska sen viallisuuden takia kuulemma oli keittänyt. Itse käsitin kyllä, että autoa jäähdyttää visko mutta ilmeisesti en ole kyllin fiksu..
On kyllä höpöpuhetta, että viallisen sähkötuulettimen vuoksi 523i:n moottori keittää. Moottorin jäähdytyksen hoitaa viskoflekti, kuten sanoitkin ja sähköflektin tehtävä on pitää ilmastoinnin kenno viileänä.
Saitko "viallisen" sähkötuulettimen itsellesi? Noista menee yleensä rikki vain etuvastukset...
Ei oo vanhaa flektiä, mut jälkeenpäin ajateltuna kuulostikin tuo sähkötuuletin selitys hieman erikoiselta. Mutta kuulemma oli alkanut keittää kun olivat ilmailleet pahvin vaihdon jälkeen. Täytyypä huomenna tutkia ettei vaan olisivat viskoa vaihtaneet. Työnjohtaja kuitenkin puhuin kokoajan sähkötuulettimesta ja samoin lukee kuitissa.
Mutta kuulemma oli alkanut keittää kun olivat ilmailleet pahvin vaihdon jälkeen.
Jos moottori on ehjä ja pahvin vaihdon jälkeen kone alkaa keittämään, niin se on ilmattu huonosti tai ilmausta on parhaillaan tekemässä joku poropeukalo, jolta pitäisi katkoa kädet.
Sähköflekti ei aiheuta moottorin keittämistä ja 523i:ssä se pyörii vain ilmastoinnin ollessa päällä.
Sähköflekti ei aiheuta moottorin keittämistä ja 523i:ssä se pyörii vain ilmastoinnin ollessa päällä.
... paitsi jos visko on rikki ja sähkötuuletin myös on rikki. Sähkötuuletin pyörii myös jokaikisessä bmwssä missä sellainen tehtaalta on, niissä tilanteissa varajärjestelmänä kun moottori uhkaa ylikuumentua esimerkiksi viallisen viskon tapauksessa. Näinollen joku saattaa ajella viallisella viskolla pitkäänkin jos sähköflekti vain toimii. Sitten kun sekään ei enää toimi ja seistään pitkään parkissa /ruuhkassa moottori käyden seurauksena on keittäminen jos kuski ei ole hereillä. Chek controllilla varustetut autot kyllä hälyttävät lämpöjen noususta myös gongilla ja vilkkuvalla tekstillä.
Toki tässä tapauksessa kannentiivisteen vuoto saattaa olla aiheutunut pettäneistä lohkon kierteistä.
Ilmatessa ei missään vaiheessa tule antaa lämpöjen mennä punaiselle, sen verran hereillä pitää olla...
Comment