Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMWn uusi 2.0 bensaturbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    BMWn uusi 2.0 bensaturbo

    Twin scroll 245hv/350Nm




    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster
  • smpovers
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2372
    • Tammela

    #2
    rupee varmaan kutosen, kasin, kympin ja varsinkin v12 murina oleen historiaa. Ikävä juttu
    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
    BMW 330d touring e46 -05
    Ford Cortina Mk2 1600 -70
    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

    Comment

    • Convertible
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2638
      • Turku

      #3
      Originally posted by smpovers View Post
      rupee varmaan kutosen, kasin, kympin ja varsinkin v12 murina oleen historiaa. Ikävä juttu
      En usko, että vaikuttaa niihin. Ja onhan noita neloskoneita aina ollut.
      F25 X3 35d
      E87 118i
      E46 330ti
      E46 M3
      E30 M3
      E30 M3 Convertible
      Z3 Roadster

      Comment

      • smpovers
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2372
        • Tammela

        #4
        Originally posted by Convertible View Post
        En usko, että vaikuttaa niihin. Ja onhan noita neloskoneita aina ollut.
        Onhan niitä ollu, mutta nykyajan saastemääräykset varmaan ajaa autonvalmistajat pienempiin moottoreihin. Ei kyl kuulostais kivalta 2 litrainen v8 tai v12
        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
        BMW 330d touring e46 -05
        Ford Cortina Mk2 1600 -70
        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          #5
          Kannattaa muuten huomata pari juttua:

          Bemarin uuden turbomoottorin puristussuhde: 10:1
          Minimi oktaanivaatimus: RON 91
          Teho: 245hv@5000rpm
          Vääntö: 350nm@1250rpm

          Huima laitos.
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • pmv
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2032
            • tornio

            #6
            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
            Kannattaa muuten huomata pari juttua:

            Bemarin uuden turbomoottorin puristussuhde: 10:1
            Minimi oktaanivaatimus: RON 91
            Teho: 245hv@5000rpm
            Vääntö: 350nm@1250rpm

            Huima laitos.
            aika erinomaista työtä on insinöörit tehneet. Vakuuttava tuo puristussuhde ahdetussa koneessa ja vieläpä matalaoktaanisella bensalla. Eikä ole mikään matalapaineturbo ominaistehon puolesta.

            Edit: Iso peukku perinteisen 1.4 turbookertoimen käytöstä
            mallimerkinnän yhteydessä!
            Last edited by pmv; 19-01-2011, 21:50.

            Comment

            • Bmw Test Driver
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 334
              • Turku

              #7
              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
              Kannattaa muuten huomata pari juttua:

              Bemarin uuden turbomoottorin puristussuhde: 10:1
              Minimi oktaanivaatimus: RON 91
              Teho: 245hv@5000rpm
              Vääntö: 350nm@1250rpm

              Huima laitos.


              Mulla on melkeen korkeampi tyhjäkäynti kun huippu vääntö alkaa

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                #8
                Originally posted by Bmw Test Driver View Post


                Mulla on melkeen korkeampi tyhjäkäynti kun huippu vääntö alkaa
                Jepjep. Ma luulen että tuommosilla lukemilla ei tarvi kytkimen kanssa kikkailla että saa kumin palamaan
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19175
                  • -

                  #9
                  Aika mukava haastaja nykyisille turbodiesel koneille monessakin mielessä. Siis suhteellisen pieni kulutus ja CO2-päästöt, mutta reilusti tehoa (varsinkin iskutilavuuten nähden) sekä todella alhaisilta kierroksilta asti riittävästi vääntöä.
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • Vanquish
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1961
                    • Hki

                    #10
                    Kulutus voisi ehkä olla vieläkin alhasempi kuin lähes puolet isompi mb 350be kuluttaa 6.8l/100km ja on myös reippaasti tehokkaampi. Sinänsä 250hp 2.0 litran moottorista ei ole kovinkaan ihmeellistä ja näitä on nähty varmasti jo 90-luvulta lähtien ja viimeisimpinä esim. audin parilitraiset. Eron uskon kuitenkin olevan huima bemarin hyväksi, juuri tuon twin turbon ansiosta. Tehoa on käytettävissä todella alhaalta lähes viiveettömästi.

                    edit. vrt nykyinen 330i 7.4l/100km (toki X1 hieman isompi, painavampi).
                    edit2 x1 nykyinen 9.4l/100km ja siihen nähden tietysti iso parannus. Ehkä F30 menee sitten 6pintaan, mikä olisi jo taas luokkansa kärki
                    Last edited by Vanquish; 19-01-2011, 22:16.

                    Comment

                    • muuris
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 3501
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Vanquish View Post
                      Eron uskon kuitenkin olevan huima bemarin hyväksi, juuri tuon twin turbon ansiosta. Tehoa on käytettävissä todella alhaalta lähes viiveettömästi.
                      Twinpower turbo = twinscroll ahdin. Eli ei kahta ahdinta.

                      Onko tuommoinen twinscroll -ahdin sitten niin merkittävästi perinteisiä herkempi? Jos jätetään mainoslauseet pois. Uskon että herää alhaalta, mutta mikä siitä on tuon ahdintekniikan osuus..

                      Vaikka pidänkin turbokoneista, niin tää nykysuuntaus ei vaan jotenki nappaa.
                      Last edited by muuris; 19-01-2011, 23:09.
                      E30 325iX '86
                      Instagram

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                        Kannattaa muuten huomata pari juttua:

                        Bemarin uuden turbomoottorin puristussuhde: 10:1
                        Minimi oktaanivaatimus: RON 91

                        Huima laitos.
                        Korostettuna seikat jotka ihmetyttää
                        Ihan totta.. Eikä se kovin huono voi olla ajaa jos ropelli on pieni ja puristuksia kympin kummiskin.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Convertible
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2638
                          • Turku

                          #13





                          The engine: new benchmark in efficiency and dynamism.
                          BMW X models offer their own distinctive interpretation of typical BMW driving pleasure. The BMW X1 xDrive28i combines this special driving experience with efficiency that is unrivalled in this power class. As a result, this new BMW X1 model offers sporty power delivery of a kind that was previouslyconfined to six-cylinder engines – but combines it with outstanding fuel consumption and emissions performance.

                          It’s all down to the latest-generation 2.0-litre four-cylinder petrol engine, which sets new standards with its various innovative technologies. The BMW X1 xDrive28i’s powerplant achieves the twofold goal of BMW EfficientDynamics in impressive style: it continuously raises the bar on driving pleasure, while at the same time reducing fuel consumption and emissions.

                          With a displacement of 1,997 cc and world-exclusive BMW TwinPower Turbo technology, incorporating twin-scroll turbocharging, High Precision Injection,
                          double-VANOS and VALVETRONIC, it delivers maximum power of 180 kW/245 hp at 5,000 rpm – 55 kW more than the previous top-powered
                          BMW 2.0-litre petrol engine.

                          Debut: first application of BMW TwinPower Turbo in a four-cylinder engine.

                          BMW TwinPower Turbo technology gives the new four-cylinder enginethe sort of power which naturally aspirated engines can only achieve through
                          more cylinders and substantially larger displacement. The four-cylinder engine with its all-aluminium crankcase, including a motor sport-derived bedplate, is
                          lighter and more compact than a six-cylinder engine of equivalent power. This has direct benefits for the efficiency of the BMW X1 xDrive28i and also,
                          thanks to the reduced front axle load, for agility.

                          The new engine offers more torque, too, than the previous naturally aspirated engines. Rated torque of 350 Newton metres, which comes on stream at just
                          1,250 rpm, ensures very good low-end response. The vigorous power delivery, from only slightly above idling, is a very seductive feature of this new engine,
                          and the power climbs steadily all the way to the upper area of the load range. The new BMW X1 xDrive28i has a 0 to 100 km/h (62 mph) sprint time of
                          6.1 seconds (6.5 seconds with automatic transmission). These times are an improvement of 0.7 seconds and 0.3 seconds respectively on those for the
                          previous model with six-speed automatic transmission. The new BMW X1 xDrive28i hits a top speed of 240 km/h (149 mph).

                          The turbocharger is a twin-scroll system. The exhaust streams leaving the two pairs of cylinders are kept completely separate as they flow through the
                          exhaust manifold and the turbocharger, taking a spiral path to the turbine wheel. This configuration results in very low exhaust back pressure at low
                          engine rpm, and allows the energy of the exhaust gas pulses to be optimally managed and translated into powerful rotation of the turbine blades, without a
                          response delay. The result is instant throttle reaction and typical BMW fastrevving performance.

                          More dynamic performance plus reduced emissions, thanks to VALVETRONIC, double-VANOS and direct injection.

                          The fully cylinder head-integrated VALVETRONIC variable valve control system, and the double-VANOS variable intake and exhaust camshaft timing, have a further positive impact on power development. The BMW X1 xDrive28i engine features assembled intake and exhaust camshafts and a latestgeneration VALVETRONIC system which is even faster-acting thanks to an
                          optimised stepper motor with integrated sensor.

                          The patented BMW VALVETRONIC system with seamlessly variable intake valve lift control dispenses with the throttle valve system typical of earlier engine generations. Instead, combustion air mass is controlled inside the engine, resulting in much faster response. Pumping losses are kept to a minimum, so making the engine more efficient.

                          The new engine’s unusually high efficiency, for a turbocharged unit, is also down to the High Precision Injection petrol direct-injection system. Centrally positioned between the valves, solenoid injectors with a maximum injection pressure of 200 bar precisely control the supply of fuel. The fuel is injected very close to the spark plug, resulting in clean and homogeneous combustion. The cooling effect of the injected fuel also results in a higher compression ratio than on turbocharged naturally aspirated engines. This results in further efficiency improvements.

                          The efficiency theme continues with a computer-controlled oil pump and an on-demand electric coolant pump. Also, the new BMW X1 xDrive28i is specified as standard with a six-speed manual transmission with Auto Start- Stop function. This system automatically switches off the engine when the vehicle stops at crossroads or is sitting in stationary traffic in order to prevent unnecessary idling and wasteful use of fuel.

                          The new engine technology and extensive, standard-fitted BMW EfficientDynamics features achieve an exceptionally good balance between performance and fuel consumption. The new BMW X1 xDrive28i has average fuel consumption in the EU test cycle of 7.9 litres /100 km (35.7 mpg imp), a 16 per cent improvement on the previous model. CO2 emissions are rated at 183 grams per km.
                          F25 X3 35d
                          E87 118i
                          E46 330ti
                          E46 M3
                          E30 M3
                          E30 M3 Convertible
                          Z3 Roadster

                          Comment

                          • Radar
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2004
                            • 120
                            • Schrick-Region

                            #14
                            Originally posted by muuris View Post
                            Twinpower turbo = twinscroll ahdin. Eli ei kahta ahdinta.

                            Onko tuommoinen twinscroll -ahdin sitten niin merkittävästi perinteisiä herkempi? Jos jätetään mainoslauseet pois. Uskon että herää alhaalta, mutta mikä siitä on tuon ahdintekniikan osuus..

                            Vaikka pidänkin turbokoneista, niin tää nykysuuntaus ei vaan jotenki nappaa.

                            En jaksanu kovin keskittyä tekstiin mutta tuossa saattaisi olla jotain selventävää twinscrollin paremmuudesta. Ehkä tuttu juttu, ehkä ei:



                            Itse koneesta sen verran että mahtavat arvot ja varmasti todella vaivaton peli ajella jos vaikka 1-sarjaan laitetaan. Mutta huipputeho jo 5000rpm ja 4 sylinteriä niin äänet eivät voi olla kovin mieltä ylentävät. Ainahan sitä voi tieten virittää että alkaa kiertämään vrt. uudet 1.6 litran wrc:t joissa mielestäni upeat äänet

                            Comment

                            • HC91
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 999
                              • 29100/310053

                              #15
                              ei teho-vääntö käppyröitä ole näkynyt vielä missään?

                              konehuonekuvasta tuli ensinnä mieleen "kääk, täältähän puuttuu kaksi sylinteriä" ja jotenkin näyttää V4-moottorilta päällepäin

                              Onhan se tietty kevyempi keulalla ja painopiste siirtyy parempaan suuntaan, sopisi jonnekin 1-sarjan keulalle kuin nenä päähän. Hmm... 128ti
                              Last edited by HC91; 20-01-2011, 17:28.
                              92' ///M5 3.8 individual
                              09' 320d xDrive
                              16' NIU N1 Sport
                              19' NIU U+ Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎