Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 öljynpaine valo vilkuttelee startatessa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JToivonen
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 489
    • Turku

    M30 öljynpaine valo vilkuttelee startatessa.

    Eli käsittääkseni on kyse siitä, että öljynpaine ei nouse heti, kun öljynsuodatin valuu tyhjäksi? Kysymys onkin, että Pyöriikös nokka ja muut laakeripinnat sitten kuivana sen pari sekuntia mikä menee siihen, että valo sammuu, kun mylly keräilee öljynpaineita??

    Kyseistä venttiiliä ei näemmä enää saa, vaan pitää vissiin vaihtaa koko öljynsuodatimen jalka
    E39 Touring
    exät:
    E34 525 TIC
    E34 540 Touring
    E34 535 M5 look
    E36 325 Coupe Wideboby
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by JToivonen View Post
    Eli käsittääkseni on kyse siitä, että öljynpaine ei nouse heti, kun öljynsuodatin valuu tyhjäksi? Kysymys onkin, että Pyöriikös nokka ja muut laakeripinnat sitten kuivana sen pari sekuntia mikä menee siihen että valo sammuu kun mylly keräilee öljynpaineita??

    Kyseistä venttiiliä ei näemmä enää saa, vaan pitää vissiin vaihtaa koko öljynsuodatimen jalka
    ei ne kuivana pyöri, kyllä siellä on laakeripinnoissa edellisestä käytöstä öljykalvo tallella, enemmän olisin huolissani siitä nokan voiteluputkesta :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Micce///M
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2008
      • 3552
      • Hämeenlinna

      #3
      Kauanko kestää että valo sammuu? Kannattaa vaihtaa se öljynsuodattimen jalka, ennenkun mitään menee rikki. Ei pyöri kuivana joo, mutta se moottori vaan kärsii siitä pidemmän päälle kun pyörii ilman öljynpainetta hetken aikaa kylmällä koneella.

      Oliko Cell (?) kuka laittoi kuvaa muutaman tonnin ajetuista liuskista, missä oli kyseinen ongelma? 400tkm ajetut liuskat olivat paremmassa kunnossa, kuin nuo.

      Comment

      • JToivonen
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 489
        • Turku

        #4
        Originally posted by Micce///M View Post
        Kauanko kestää että valo sammuu? Kannattaa vaihtaa se öljynsuodattimen jalka, ennenkun mitään menee rikki. Ei pyöri kuivana joo, mutta se moottori vaan kärsii siitä pidemmän päälle kun pyörii ilman öljynpainetta hetken aikaa kylmällä koneella.

        Oliko Cell (?) kuka laittoi kuvaa muutaman tonnin ajetuista liuskista, missä oli kyseinen ongelma? 400tkm ajetut liuskat olivat paremmassa kunnossa, kuin nuo.
        Semmonen pari sekuntia vaan kestää, että valo sammuu.. Mutta juu pitää äkkiä etsiä jostaan jalka.
        E39 Touring
        exät:
        E34 525 TIC
        E34 540 Touring
        E34 535 M5 look
        E36 325 Coupe Wideboby

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by Micce///M View Post
          Kauanko kestää että valo sammuu? Kannattaa vaihtaa se öljynsuodattimen jalka, ennenkun mitään menee rikki. Ei pyöri kuivana joo, mutta se moottori vaan kärsii siitä pidemmän päälle kun pyörii ilman öljynpainetta hetken aikaa kylmällä koneella.

          Oliko Cell (?) kuka laittoi kuvaa muutaman tonnin ajetuista liuskista, missä oli kyseinen ongelma? 400tkm ajetut liuskat olivat paremmassa kunnossa, kuin nuo.
          itellä e32:ssa tuo vaiva.. pari-kolme sekunttia palaa öljyvalo, ollut niin kauan kun auto ollut mulla ~100tkm ja käyntiääni ollut sama koko ajan.. että pitää olla muutakin vikaa jos muutamassa tonnissa menee liuskat :think
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • JToivonen
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2005
            • 489
            • Turku

            #6
            Originally posted by peto2 View Post
            itellä e32:ssa tuo vaiva.. pari-kolme sekunttia palaa öljyvalo, ollut niin kauan kun auto ollut mulla ~100tkm ja käyntiääni ollut sama koko ajan.. että pitää olla muutakin vikaa jos muutamassa tonnissa menee liuskat :think
            Niin.. Luulis, että runkolaakereissa oleva öljykalvo sentään jotain voitelua tekis motin keräillessä öljynpaineita..
            E39 Touring
            exät:
            E34 525 TIC
            E34 540 Touring
            E34 535 M5 look
            E36 325 Coupe Wideboby

            Comment

            • Janne.L
              BTCF Member
              • Aug 2005
              • 356
              • Savonlinna

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              itellä e32:ssa tuo vaiva.. pari-kolme sekunttia palaa öljyvalo, ollut niin kauan kun auto ollut mulla ~100tkm ja käyntiääni ollut sama koko ajan.. että pitää olla muutakin vikaa jos muutamassa tonnissa menee liuskat :think
              Mitä öljyä käytät? Jos en nyt unta nähnyt niin olisin joskus täältä löytänyt keskustelun, jossa puhuttin, että ainakin m60 koneen ja teboilin diamondin kanssa olisi käynnistyksen yhteydessä öljynpaineen merkkivalon hetkellinen palaminen (itsellä ainakin kyseiset öljyt ja kyseinen ongelma). Liekkö sit ihan esson baarin juttuja..
              Nyt

              Köyhä

              Ennen

              E39 528i Sedan M-sport Orientblau Metallic -00
              E46 325i Touring M-Sport II Imolarot -04
              E39 528i Sedan Schwarz II -97
              E36 318i Touring Farngruen Metallic -98
              E34 525ia Touring Macaoblau Metallic -92
              E36 325i Sedan Fjordgrau Metallic -94
              E30 320i 2d Sedan Delphin Metallic -88
              E32 730i Granitsilber -92
              E36 316i Sedan Dunkelgrün -93

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                Originally posted by Janne.L View Post
                Mitä öljyä käytät? Jos en nyt unta nähnyt niin olisin joskus täältä löytänyt keskustelun, jossa puhuttin, että ainakin m60 koneen ja teboilin diamondin kanssa olisi käynnistyksen yhteydessä öljynpaineen merkkivalon hetkellinen palaminen (itsellä ainakin kyseiset öljyt ja kyseinen ongelma). Liekkö sit ihan esson baarin juttuja..
                esso ultron 5w40 -> mobil synt-s 5w40 -> mobil super 3000 5w40 -> castrol magnatec c3 5w40.. ei muutosta öljyjen välillä.. ei johdu öljyistä
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Janne.L
                  BTCF Member
                  • Aug 2005
                  • 356
                  • Savonlinna

                  #9
                  Okei. Itse ajattelin tuosta syystä kokeilla jotain Mobilin öljyä, mutta sä ootkin kolunnu jo ne.
                  Nyt

                  Köyhä

                  Ennen

                  E39 528i Sedan M-sport Orientblau Metallic -00
                  E46 325i Touring M-Sport II Imolarot -04
                  E39 528i Sedan Schwarz II -97
                  E36 318i Touring Farngruen Metallic -98
                  E34 525ia Touring Macaoblau Metallic -92
                  E36 325i Sedan Fjordgrau Metallic -94
                  E30 320i 2d Sedan Delphin Metallic -88
                  E32 730i Granitsilber -92
                  E36 316i Sedan Dunkelgrün -93

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Originally posted by peto2 View Post
                    esso ultron 5w40 -> mobil synt-s 5w40 -> mobil super 3000 5w40 -> castrol magnatec c3 5w40.. ei muutosta öljyjen välillä.. ei johdu öljyistä
                    Kokeileppa vaikka 15W-50 seuraavaksi.

                    Comment

                    • Jukka K
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2004
                      • 157

                      #11
                      Minulla kestää öljynpainevalon sammuminen n. 5-8 sekuntia riippuen lämpötilasta ja edellisestä öljynvaihdosta. Anturin olen vaihtanut kerran, kun vanha alkoi vilkuttamaan valoa kierroksilla. Nyt paikallaan oleva anturi on hieman korkeammalle öljyn paineelle ja muistaakseni sama kuin Fiat 600:sessa. Mitään erikoista en ole moottorissa huomannut ajettujen 80 tkm aikana. Öljynä olen käyttänyt Mobil Rally formulaa 15W50 ja öljyn vaihto kaksi kertaa vuodessa (syksyllä/keväällä), riippumatta kilometreistä.

                      Eikö tuollaiset 5W40 öljyt ole tarkoitettu uudemmille moottoreille ?

                      Ai niin, moottori on M30B28 ja autona E23 728i ('84).

                      Comment

                      • erä-koira
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2011
                        • 541
                        • peräkylässä

                        #12
                        mulla palaa 735 koko ajan öljy kannun kuva ja lukee saksaks moottorin paine ja öljy korkin olen aukassut kun kone pyörii niin kahtonut tuleeko öljyä ainakin on tullut yös asti ei ainakaan ole pumpussa vikaa. oisko suodattimen jalka mennyt tai sit anturi?
                        NO FOODS NO FARMS

                        Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                        e39 523i vm:97

                        Comment

                        • Juhi$
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2009
                          • 1268
                          • Laukaa

                          #13
                          Kannattaa tarkistaa/putsata myös suodattimen jalasta ne venttiilit.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎