Originally posted by BMWFW24
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaattilaatikko ja tehtaan poikeavan rengaskokon maksimaalinen ero?
Collapse
X
-
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Originally posted by Hemi View PostJauhat ihan turhaan kun et kerran näytä tietävän. Tämä ei ole taaskaan mikään mutujuttu, vaan 100% FAKTA.
Tältäkin saitilta löytyy kymmeniä kertomuksia väärän vierintäkehän aiheuttamista ongelmista.
esim.vm.-00 e39 bensakoneiselle riittää että heität alle 235/40-18" asemasta 225/40-18":et ja laatikko lopettaa hetken kuluttua lukittumasta ja vaihdot muuttuu epäloogiseksi(venyttää).
Väitän, että kunhan autossa on edes likimain alkuperäistä vastaava rengaskoko käytössä, saman kokoiset ja malliset renkaat joka nurkassa, sekä oikeat rengaspaineet, ei auton elektroniikka tiedä sitä normaalista poikkeavaksi. Kannattaa vaikka googlata sanoilla vehicle dynamics ja lukea muutama opus missä kerrotaan eri parametreistä, jotka vaikuttavat ajonvakautukseen ja esim. automaattilaatikkoon. Ihan järjelläkin voi sitten päätellä, että mitään vaikutusta ei ole, ellei rengaskoon muutos ole ihan älyttömän suuri. Ja muuten, se ämmäläisen etupuskurin vaihtaminen vakion tilalle vaikuttaa laatikon toimintaan ihan yhtä paljon kuin 5% isommat renkaat puhumattakaan siitä, että välillä on vastatuuli ja välillä myötätuuli. Kts. googlella Aerodynamic drag force320d LCI
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostNo kerro mulle mistä se auto "mittaa" sen luiston? ABS antureilla jokaiselta renkaalta erikseen.
Luostaako ne renkaat toisiinsa nähden jos kaikissa on samankorkuiset ylikoon renkaat?
Ja moottorin vääntömomentti.
Auto ei tiedä syytä miksi esim. ylikoon renkailla tarvitaa karvan verran (maalaisjärjellä saman verran kuin renkaskoko on suhteellisesti kasvanut) voimaa kuin aiemmin.
Syynähän voi olla painavemmat vanteet, leveämmät kumit, märkä tie (esim. ½ millin vesi tiellä lisää vierintävastusta 50%)...
Muuttuuko teillä auton käytös merkittävästi märällä tiellä (lähinnä laatikon toimintaa tarkoitan tilanteissa joissa pito riittää)?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View Post, aiheuttavat ylikoon renkaat huomattavasti helpompaa lukon aukeamista ja sitten seilataan edestakaisin kiinni-auki-kiinni-auki jos yleensä lukko menee kiinni.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostTästä on kokemusta, inpalla kun menee laatikon sisään tutkimaan ja löytää oikean välilehden, niin siellä on täppä "error when cornering". Kun täppä menee päälle jopa suoralla tiellä kovassa kiihdytyksessä, niin pieni vaihde jää päälle eikä poistu heti. Virheen saa tulemaan esiin pahimmillaan jopa erimerkkisillä, mutta samankokoisilla renkailla etuakselilla. ABS:ien nopeustietoa tarkistelemalla eroa oli vain juuri ja juuri havaittavasti..
Takarenkaalla sattui olemaan sama korkeus ja vaihtelin sen eteen, kaikki vaihteen roikotukset katosivat samantien. Montakohdan laatikkoa näihin on tästä syystä vaihdettu esim rengasrikon tms. jälkeen...
Comment
-
-
Originally posted by stg View PostTosi vanha threadi, mutta ajattelin tänne dokumentoida tuleville sukupolville tiedoksi että E39 eturenkaiden korkeuseroksi riittää 10 mm puolten välillä niin tulee ongelmia automaatin vaihtamisessa. Ostamassani -99 528iA:ssa näin oli. Renkaat oli molemmilla puolilla samaa kokoa 225/40-18 mutta eri merkkiä. Tasaisella lattialla rullamitalla ja vatupassilla mitattuna renkaiden yläreunoissa oli tasan 10 mm ero (625 vs. 635mm). Tästä aiheutui juuri se että DSC tulkitsee että ollaan kurvissa eikä vaihda suorallakaan isompaa. Kun kiihdytti suoralla esim. 0-90 km/h ja löysäsi kaasun niin vaihde jääkin roikkumaan pienelle ja kierrokset seillaa jossain 4000 rpm. Näin sai tapahtumaan aina vähänkään ripeammässä kiihdytyksessä ja vaihde vaihtui vasta kun heittää manuaalilla isompaa tai cruisen päälle.
Takarenkaalla sattui olemaan sama korkeus ja vaihtelin sen eteen, kaikki vaihteen roikotukset katosivat samantien. Montakohdan laatikkoa näihin on tästä syystä vaihdettu esim rengasrikon tms. jälkeen...F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment