Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60B30 Luistonesto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fokke
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 50
    • Turku

    M60B30 Luistonesto?

    Eli kysyisin liittyykö varsinaisen kaasuläpän edessä oleva toinen ''kaasuläppä'' jotenkin luistonestoon? Nyt on pari kertaa käynyt niin että asc:n valo on jäänyt mittaristoon ajossa palamaan eikä lähde napista pois --> moottori tehoton. Huomasin sattumalta vian ollessa päällä että tämä toinen ''kaasuläppä'' oli jäänyt panttiin melkein kiinni asentoon?? pieni tönäisy ja läppä kolahti auki asc valo sammui ja taas mennään

    Kiinnostaisi vaan tietää että miten tuo asc toimii ja muutenkin ratkaista miksi se läppä jumittuu kiinni asentoon ja estää imuilman pääsyn koneeseen.. Rasittava ominaisuus varsinkin kun se vie 80% moottoritehoista

    Niin ja auto on e34 530iA -92
    Money can't buy happiness. But with money, you can buy marshmallows, which is kind of the same thing!

    Käyttis: Lexus is200
    Prokkis: e32 750iL
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Originally posted by Fokke View Post
    Eli kysyisin liittyykö varsinaisen kaasuläpän edessä oleva toinen ''kaasuläppä'' jotenkin luistonestoon? Nyt on pari kertaa käynyt niin että asc:n valo on jäänyt mittaristoon ajossa palamaan eikä lähde napista pois --> moottori tehoton. Huomasin sattumalta vian ollessa päällä että tämä toinen ''kaasuläppä'' oli jäänyt panttiin melkein kiinni asentoon?? pieni tönäisy ja läppä kolahti auki asc valo sammui ja taas mennään

    Kiinnostaisi vaan tietää että miten tuo asc toimii ja muutenkin ratkaista miksi se läppä jumittuu kiinni asentoon ja estää imuilman pääsyn koneeseen.. Rasittava ominaisuus varsinkin kun se vie 80% moottoritehoista

    Niin ja auto on e34 530iA -92
    ASC:n toiminta on selitetty käyttöohjekirjassa. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=38254

    Läppä puolestaan jumiutuu, koska läpän käyttömoottorin ja läpän välinen vaijeri on rispaantunut ja jumittelee kuoressaan. Vaijei vaihtoon, niin homma toimii taas.


    Ja EDITillä perään: Suora linkki ASC:n toimintaselosteeseen: http://www.saunalahti.fi/~lkant/bmw_..._fin/1_110.jpg
    Last edited by kaol; 10-02-2011, 21:30.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Fokke
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 50
      • Turku

      #3
      Originally posted by kaol View Post
      ASC:n toiminta on selitetty käyttöohjekirjassa. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=38254

      Läppä puolestaan jumiutuu, koska läpän käyttömoottorin ja läpän välinen vaijeri on rispaantunut ja jumittelee kuoressaan. Vaijei vaihtoon, niin homma toimii taas.


      Ja EDITillä perään: Suora linkki ASC:n toimintaselosteeseen: http://www.saunalahti.fi/~lkant/bmw_..._fin/1_110.jpg
      Jees kiitos tuosta tulikin hyvää tietoa. Käyttöohjekirja löytyy itseltä ja tiedän kyllä miten asc ajossa käyttäytyy. Kysymys heräsikin siitä että ''rajoittaako'' asc toimiessaan koneeseen pääsevän imuilman määrää sen läpän avulla ja siten pienentää moottoritehoa?

      vaijeri menee nyt ainakin vaihtoon näytti olevan mennyt joskus poikki ja korjattu jollain nippa hässäkällä. Mihin se toinen pää vaijerista menee seurasin sitä ja näytti katoavan jonnekkin jarrutehostimen alle onko pahakin homma vaihtaa?
      Money can't buy happiness. But with money, you can buy marshmallows, which is kind of the same thing!

      Käyttis: Lexus is200
      Prokkis: e32 750iL

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎