memebuy23buy

Type 188 perät ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    #16
    Originally posted by dohc View Post
    Säähän se seppä oot kattoppa kuva tarkemmin eli tuossa vasemman puoleisessa pitäisi saada tuo iso hammaskehä nousemaan niin sanotusti ylöspäin... Saako "speicerillä" tuon planeettapyörän uppoamaan tuohon syvenpään?.

    -Sampo
    Oho, niinpä olikin. No mutta sorvaa tuosta välityksestä ja lukon päätylevystä molemmista vähäsen pois niin kyllähän tuo hammaskehä tuon verran nousee, lieneehän noita nyt tehty?

    Comment

    • dohc
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 251
      • Pohojanmaa

      #17
      Originally posted by Make H. View Post
      Oho, niinpä olikin. No mutta sorvaa tuosta välityksestä ja lukon päätylevystä molemmista vähäsen pois niin kyllähän tuo hammaskehä tuon verran nousee, lieneehän noita nyt tehty?
      Joo sitten tulee hyvä se onnistuu varmaan kympilleen??? joo varmaan helpoin on hakea tuohon sopiva välitys löytyi näennäisellä korvauksella kiitoksia Kannus/Kokkola harrastajille!.

      -Sampo

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        #18
        Originally posted by dohc View Post
        Joo sitten tulee hyvä se onnistuu varmaan kympilleen??? joo varmaan helpoin on hakea tuohon sopiva välitys löytyi näennäisellä korvauksella kiitoksia Kannus/Kokkola harrastajille!.

        -Sampo
        Miksei tulisi hyvää kympilleen? Helpoinhan on varmasti bolt-on osat ettiä, mutta onhan se varmasti sorvaamallaki tehtävissä, tästä naapuristaki löytyy yks lukkoperä johon jouduttu välityksestä johtuen sovittamaan...

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16580
          • Asikkala

          #19
          Originally posted by dohc View Post
          Joo sitten tulee hyvä se onnistuu varmaan kympilleen??? joo varmaan helpoin on hakea tuohon sopiva välitys löytyi näennäisellä korvauksella kiitoksia Kannus/Kokkola harrastajille!.

          -Sampo
          Originally posted by Make H. View Post
          Miksei tulisi hyvää kympilleen? Helpoinhan on varmasti bolt-on osat ettiä, mutta onhan se varmasti sorvaamallaki tehtävissä, tästä naapuristaki löytyy yks lukkoperä johon jouduttu välityksestä johtuen sovittamaan...
          Eikä sitä tarvitse saada kympilleen, tietysti parempi jos onnistuu mutta hammaskosketuksen joutuu kuitenkin säätämään.

          Comment

          • dohc
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 251
            • Pohojanmaa

            #20
            Originally posted by jr66 View Post
            Eikä sitä tarvitse saada kympilleen, tietysti parempi jos onnistuu mutta hammaskosketuksen joutuu kuitenkin säätämään.
            Mitähän jokkis miehiä täällä pyörii??? totta helevetissä se pitää saada kympilleen suoraan!. Ja jos saatana niitä välityksiä saa käytännössä ilman niin kannattaako niitten kanssa kauan asua lukekaa nyt s****na ennen kuin vastaatte jotain fiksua!.

            -Sampo

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16580
              • Asikkala

              #21
              Originally posted by dohc View Post
              Mitähän jokkis miehiä täällä pyörii??? totta helevetissä se pitää saada kympilleen suoraan!. Ja jos saatana niitä välityksiä saa käytännössä ilman niin kannattaako niitten kanssa kauan asua lukekaa nyt s****na ennen kuin vastaatte jotain fiksua!.

              -Sampo
              Mikäs sinun ongelma on ? Tottakai se pitää suoraan saada mutta tuo 7,x mm. mikä on tuossa kuvassa erotuksena ei ole kympilleen. Saatana huutele täällä kun et ymmärrä mitä luet. Dille.

              Comment

              • dohc
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 251
                • Pohojanmaa

                #22
                Originally posted by jr66 View Post
                Mikäs sinun ongelma on ? Tottakai se pitää suoraan saada mutta tuo 7,x mm. mikä on tuossa kuvassa erotuksena ei ole kympilleen. Saatana huutele täällä kun et ymmärrä mitä luet. Dille.
                Koita nyt hyvä ihminen ymmärtää että planeetta pöyrän tason pinnasta pitäisi sorvata niin siitä ei missään nimessä saa tulla veippaava eli lukko yksikköä pyöriteltäsessä välys ei saa olla muuttuva... jos tiedät asiasta ja olet noita sorvannut/simmannut kerrotko mahdollisesti kuinka kiinnittäisit moisen kapineen pakkaan suoraan jotta saat kympilleen veippaamattoman siitä.. Jokainen saatana osaa ottaa mitan käteen ja kahtoa satkulleen tuon paljonko siitä pitää ottaa pois mutta kuka kellottaa sen pakkaan kympilleen saati saa pysymään sorvauksen ajan kiinni hollillaan pakassa... jotta hammasvälys/kosketus ei muuttuisi!!!!

                Ymmärsikö Dillekin viimein mistä puhutaan tee pari niin tajuat!.

                Että sellasta

                -Sampo

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  #23
                  Enpä mitenkään pysty kuvittelemaan, että oikea ammattimies ei tuota pystyisi sorvaamaan toleranssien mukaan. :think
                  Soita Särkikoskelle (040 - 547 28 71) ja kysäse siltä noista välityksistä, luulisin että sieltä tulee oikea vastaus nopeampaa kuin täältä ja hermoja menettämättä.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16580
                    • Asikkala

                    #24
                    Originally posted by Jasu View Post
                    Enpä mitenkään pysty kuvittelemaan, että oikea ammattimies ei tuota pystyisi sorvaamaan toleranssien mukaan. :think
                    100 % samaa mieltä.

                    Comment

                    • Osku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2005
                      • 3324
                      • Kouvola,Pilkanmaa

                      #25
                      Vähän outo aihe kinata..

                      Itellä ei oo ollut mitään ongelmia vaikka ei oo kympilleen mikään osa tossa mun perässä..

                      pinioni akselin etäisyys tosta isosta lautaspyörästä on shimmattu vanhalla krympillä "kympilleen" pulttipyssyllä..

                      Hammaskosketus tarkistettiin serla käsipyyhepaperilla ja helvetin hyvin toimii..

                      ei jollota eikä oo hajonnu mihinkään ajettu jo 15tkm... ja myös radallakin rääkätty

                      Ei noi nyt mikään kuuraketin osia kuitenkaan ole.. ja välityshän se siitä hajoaa jos joku kun on kosketus väärä..

                      Mihin laitteeseen/käyttöön se nim. dohc sitä perää rakentaa ?
                      E30 24V 5D "Vakio"

                      Originally posted by ///Make
                      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7035
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        Pinjoni ei liiku kiristämällä sen laipan pulttia, ainoastaan laakereiden esijännitys muuttuu. Jos sulla on sama rataspari menossa paikalleen eri tasauspyörästöyksikön kanssa, ei muutu kuin hammasvälys, itse kosketus on sama kun välys on kohdallaan.

                        Varmasti sen sais sorvattua, mutta ei noissa orkkishiluissa ainakaan ole sitä materiaalia niin paljoa että sitä lähtis hevillä sorvailemaan montaa milliä, aikalailla viimeinen keino pitäis olla kun sopiviakin saa helposti...
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • dohc
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 251
                          • Pohojanmaa

                          #27
                          Originally posted by Cell View Post
                          Pinjoni ei liiku kiristämällä sen laipan pulttia, ainoastaan laakereiden esijännitys muuttuu. Jos sulla on sama rataspari menossa paikalleen eri tasauspyörästöyksikön kanssa, ei muutu kuin hammasvälys, itse kosketus on sama kun välys on kohdallaan.

                          Varmasti sen sais sorvattua, mutta ei noissa orkkishiluissa ainakaan ole sitä materiaalia niin paljoa että sitä lähtis hevillä sorvailemaan montaa milliä, aikalailla viimeinen keino pitäis olla kun sopiviakin saa helposti...
                          Juuri näin !.

                          Löytyyhän täältä jokunen selvän järjen omaavakin!.

                          -Sampo

                          Comment

                          • Make H.
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1278
                            • Kokkola

                            #28
                            Hirveet herneetkö se nyt veti tuommosesta . Ei kai täälä oo kukaan väittänykkään ettei olis järkevämpää ettiä oikee välitys, vaan todettiin vaan että ammattilainen sen sorvannee tuon muutaman hassun millin kohilleen jos tarvis ...

                            Comment

                            • MrBubbles
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2009
                              • 799
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Terät on saatanan lujalla.. pinta on varmasti aivan helvetin kovaa. induktiokarkastu niin sisältä voi olla pehmeempää mutta kyllä kuluu teriä.. kyllä sen sorviin kiinni saa. satkulleenkin suoraan.
                              No life, no friends, just motorsport!

                              -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                              -jokunen e30.
                              -e28

                              Comment

                              • Jigsaw
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2007
                                • 420
                                • Haapajärvi

                                #30
                                Originally posted by dohc View Post
                                Koita nyt hyvä ihminen ymmärtää että planeetta pöyrän tason pinnasta pitäisi sorvata niin siitä ei missään nimessä saa tulla veippaava eli lukko yksikköä pyöriteltäsessä välys ei saa olla muuttuva... jos tiedät asiasta ja olet noita sorvannut/simmannut kerrotko mahdollisesti kuinka kiinnittäisit moisen kapineen pakkaan suoraan jotta saat kympilleen veippaamattoman siitä.. Jokainen saatana osaa ottaa mitan käteen ja kahtoa satkulleen tuon paljonko siitä pitää ottaa pois mutta kuka kellottaa sen pakkaan kympilleen saati saa pysymään sorvauksen ajan kiinni hollillaan pakassa... jotta hammasvälys/kosketus ei muuttuisi!!!!

                                Ymmärsikö Dillekin viimein mistä puhutaan tee pari niin tajuat!.

                                Että sellasta

                                -Sampo
                                tunnin kun sitä kiinnittelee siihen niin saa kyllä vähä kokemattomampikin sorvari. itse VP:tä sorvasin ekan kerran ja tasapainotukseen pistin niin 6,5mm ja 2mm syvä reikä oli vain tehty. mutta se olikin valurauta pyörä joten kyllä tuon saa sorvattua kun siinähän tuossa oli kyse.
                                E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

                                Comment

                                Working...
                                X