Elikkä, mitähän perusvikoja tuollasessa m60b40koneessa on?, ihan uteliaisuudesta kyselen kun on mielessä 540 osto.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m60b40 perusviat?
Collapse
X
-
Lue tuo kokonaan, niin selviää: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=207533
Lähinnä öljypumppu, pumpun pultit, vuotava syyläri, kuolevat vesiletkut, hapertuneet bensaletkut, vuotavat venakopan - ja imusarjantiivisteet jne.Last edited by Rockford; 26-02-2011, 23:00.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
-
-
m60
Tulihan tuo sun auton haku reissu luettua, ikävä kyllä?. Autosta kyselin omistajalta onko samaa vikaa tuon öljypumpun kanssa että pettääkö?, tarvitseekö kiristää, ei kuulemma tarvisi, letkuja muita kumeja oon miettinyt että kuinka hyvin kestää kun ihmetellyt tuota topikkia kun ei tunnu autossa mikään kestävän.
Comment
-
-
Originally posted by Topi08 View PostTulihan tuo sun auton haku reissu luettua, ikävä kyllä?. Autosta kyselin omistajalta onko samaa vikaa tuon öljypumpun kanssa että pettääkö?, tarvitseekö kiristää, ei kuulemma tarvisi, letkuja muita kumeja oon miettinyt että kuinka hyvin kestää kun ihmetellyt tuota topikkia kun ei tunnu autossa mikään kestävän.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Topi08 View Postomistaja kyllä sanoi että käy todella hyvin ja hän hakisi leiman ensi viikolla, päästöt noissa taitaa olla aina hiukan huononlaiset.
Ei näiden päästöt mitenkään muista eroa. M60 on hyvä moottori, kunhan toimii ja naurettavat lapsentaudit on korjattu.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Topi08 View PostKuulemani mukaan jos moottori ei ole tarpeeksi lämmin niin taitaa herjata päästöjä, kaikissa samaa vikaa mutta tuossa m60 koneissan enemmän?, en sitten tiedä kuinka paljon pitää paikkansa.
Harvemmin kai noissa M60:eissä on päästöjen kans ongelmia. Vaatii tottakai että puitteet on ok.
Comment
-
-
m60
Kuullut kyllä hyvääkin noista m60 koneista, itse pitäisin kyllä v8 koneesta, enkä siitä mahtavasta 6koneesta, vaikka onhan nekin "ihan kivoja", pitää olla edes hiukan erikoisempi kuin 6kone. m60b40 jatkona olisi viellä automaatti loota, ei mitään käryä mikä loota mahtaa olla, en ole paremmin ehtinyt noista automaattilootista keräämään tietoja.
Comment
-
-
Lisätäänpä listaan vielä imusarjan takapäädyssä oleva huohotinkalvo, juuri eilen vaihdoin omaani tuon. Oireina öljyn pääsy imusarjaan sekä imuvuotoa joka aiheuttaa alakierroksilla väännön puutetta sekä huonoa tyhjäkäyntiä.
Diagnostisointi tapahtuu niin helposti kuin öljytikun nostaminen moottorin ollessa käynnissä, mikäli kova imu sekä suhina käy niin kalvo on entinensigpic
E34 530iA
Comment
-
-
M60B40:n jatkona on ZF 5hp30-automaatti. Hyvä laatikko mun mielestä, vaihtaa huomaamattomasti ja juuri oikeilla kierroksilla joten manuaalia ei ole ollut ikävä. Yks tyyppivika noissa on laatikosta löytyvän muovikuulan kuluminen: aja auto tasaiselle ja laita N-vaihde päälle, jos auto vetää eteenpäin on kuula menossa uusiksi. Johtaa ennen pitkää siihen että pakki toimii huonosti tai ei ollenkaan. Kuulavian korjaus + öljynvaihto maksaa noin 350-400€.sigpic
E32 740 ’93
E92 335 ’08
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostLue tuo kokonaan, niin selviää: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=207533
Lähinnä öljypumppu, pumpun pultit, vuotava syyläri, kuolevat vesiletkut, hapertuneet bensaletkut, vuotavat venakopan - ja imusarjantiivisteet jne.
- vuotava syyläri (teki temput matkalla talvisäilöön, tarkemmin sanottuna vasta parkkiruudussa). Saattaa olla letkuliitos, joka oli märkä. Pitää tutkia.
- hapertuneet bensaletkut: ajossa haisee bensa. En ole vielä nosturilla käyttänyt öljynvaihtoa lukuunottamatta. Mutta varteenotettava vaihtoehto.
Sen sijaan edellisen omistajan toimesta vaihdettu venttiilikoppien tiivisteet ja öljypumppu kiristetty.
Laatikko on loistava kampe tämän koneen jatkona, jos on ehjä. Pitää katsoa osanumerosta onko tyyppiviallista askia vai ei. Iän perusteella oma 9/93 ainakin luultavasti on. Ei ole oireita niistä tyyppivioista. Mutta vaihdatan luultavasti koko ko. vikaa varten olevan korjaussarjan tuohon pelkän kuulan sijaan. Tulee paljon muutakin osaa ainakin venttiililautaseen. Varmaan moni tekee itse, mutta olen vielä automaattilaatikonaukaisuneitsyt, enkä harjoittele tuolla askilla. Luultavasti töineen luokkaa 500-600e, jos mitään ei ole rikki. Haulla 5HP30 löytyy täältäkin paljon.Last edited by E39-530A; 27-02-2011, 10:23.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
M60
Itselle auto olisi tulossa kesäksi jokapäiväiseen käyttöön, pienet perusviat nyt ei paljoa haittaa, esim tuo öljypumppu kun on helppo kiristää. jäähdytysletkut nyt eivät paljoa maksa, eikä tuo laatikon kuula?, työt saan onneksi suht halvalla teetettyä.
Lisää tietoa vaan jos jollain on kyseisestä motista!
Comment
-
Comment