Announcement

Collapse
No announcement yet.

m60b40 perusviat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Topi08
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 4463
    • .

    m60b40 perusviat?

    Elikkä, mitähän perusvikoja tuollasessa m60b40koneessa on?, ihan uteliaisuudesta kyselen kun on mielessä 540 osto.
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    #2
    Lue tuo kokonaan, niin selviää: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=207533

    Lähinnä öljypumppu, pumpun pultit, vuotava syyläri, kuolevat vesiletkut, hapertuneet bensaletkut, vuotavat venakopan - ja imusarjantiivisteet jne.
    Last edited by Rockford; 26-02-2011, 23:00.
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • Topi08
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 4463
      • .

      #3
      m60

      Tulihan tuo sun auton haku reissu luettua, ikävä kyllä?. Autosta kyselin omistajalta onko samaa vikaa tuon öljypumpun kanssa että pettääkö?, tarvitseekö kiristää, ei kuulemma tarvisi, letkuja muita kumeja oon miettinyt että kuinka hyvin kestää kun ihmetellyt tuota topikkia kun ei tunnu autossa mikään kestävän.

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        #4
        Originally posted by Topi08 View Post
        Tulihan tuo sun auton haku reissu luettua, ikävä kyllä?. Autosta kyselin omistajalta onko samaa vikaa tuon öljypumpun kanssa että pettääkö?, tarvitseekö kiristää, ei kuulemma tarvisi, letkuja muita kumeja oon miettinyt että kuinka hyvin kestää kun ihmetellyt tuota topikkia kun ei tunnu autossa mikään kestävän.
        Vaikka sanoisi mitä, niin avaa öljypohja ja tarkista itse. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun mitään oikeasti ei ole katsottukaan.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • Topi08
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 4463
          • .

          #5
          m60

          Auto on viellä kaiken lisäksi tuonti auto, saksanmaalta varmaankin mittarissa nyt noin 236t. Tiistaina pitäisi mennä käymään koeajolla, omistaja kyllä sanoi että käy todella hyvin ja hän hakisi leiman ensi viikolla, päästöt noissa taitaa olla aina hiukan huononlaiset.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14481
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Topi08 View Post
            päästöt noissa taitaa olla aina hiukan huononlaiset.
            Eikai sentään...
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Topi08
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 4463
              • .

              #7
              päästöt

              Kuulemani mukaan jos moottori ei ole tarpeeksi lämmin niin taitaa herjata päästöjä, kaikissa samaa vikaa mutta tuossa m60 koneissan enemmän?, en sitten tiedä kuinka paljon pitää paikkansa.

              Comment

              • Rockford
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 8028
                • Pinsiö

                #8
                Originally posted by Topi08 View Post
                omistaja kyllä sanoi että käy todella hyvin ja hän hakisi leiman ensi viikolla, päästöt noissa taitaa olla aina hiukan huononlaiset.
                ..."damned" kävi myös erittäin hyvin, parhaimpia mosia käynniltään, joita tarkastellut, mutta hyvin leikkasi silti kiinni...

                Ei näiden päästöt mitenkään muista eroa. M60 on hyvä moottori, kunhan toimii ja naurettavat lapsentaudit on korjattu.
                -Dodge Charger -73
                -Mercedes-Benz GLK
                -VW Transporter

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14481
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Topi08 View Post
                  Kuulemani mukaan jos moottori ei ole tarpeeksi lämmin niin taitaa herjata päästöjä, kaikissa samaa vikaa mutta tuossa m60 koneissan enemmän?, en sitten tiedä kuinka paljon pitää paikkansa.
                  No tuohan nyt ei liity moottorimalliin. Eihän mikään moottori tahdo mennä päästöistä läpi, jos se mitataan puolilämpimästä moottorista.

                  Harvemmin kai noissa M60:eissä on päästöjen kans ongelmia. Vaatii tottakai että puitteet on ok.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Topi08
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 4463
                    • .

                    #10
                    m60

                    Kuullut kyllä hyvääkin noista m60 koneista, itse pitäisin kyllä v8 koneesta, enkä siitä mahtavasta 6koneesta, vaikka onhan nekin "ihan kivoja", pitää olla edes hiukan erikoisempi kuin 6kone. m60b40 jatkona olisi viellä automaatti loota, ei mitään käryä mikä loota mahtaa olla, en ole paremmin ehtinyt noista automaattilootista keräämään tietoja.

                    Comment

                    • Vibaa
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 581
                      • Vaasa

                      #11
                      Lisätäänpä listaan vielä imusarjan takapäädyssä oleva huohotinkalvo, juuri eilen vaihdoin omaani tuon. Oireina öljyn pääsy imusarjaan sekä imuvuotoa joka aiheuttaa alakierroksilla väännön puutetta sekä huonoa tyhjäkäyntiä.

                      Diagnostisointi tapahtuu niin helposti kuin öljytikun nostaminen moottorin ollessa käynnissä, mikäli kova imu sekä suhina käy niin kalvo on entinen
                      sigpic
                      E34 530iA

                      Comment

                      • Topi08
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 4463
                        • .

                        #12
                        m60

                        Onkos tuossa laatikossa sitten mitään hyvää?, kuinka hyvin kestää noita m60 tehoja tuo automaatti aski?.

                        Tänne vois kirjoittaa sellaisia hommia mitkä voi testi ajolla ja kun autoa on katsomassa niin katsoa, esim juuri tuo kalvo homma.

                        Comment

                        • GTI16V
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 274
                          • Helsinki

                          #13
                          M60B40:n jatkona on ZF 5hp30-automaatti. Hyvä laatikko mun mielestä, vaihtaa huomaamattomasti ja juuri oikeilla kierroksilla joten manuaalia ei ole ollut ikävä. Yks tyyppivika noissa on laatikosta löytyvän muovikuulan kuluminen: aja auto tasaiselle ja laita N-vaihde päälle, jos auto vetää eteenpäin on kuula menossa uusiksi. Johtaa ennen pitkää siihen että pakki toimii huonosti tai ei ollenkaan. Kuulavian korjaus + öljynvaihto maksaa noin 350-400€.
                          sigpic
                          E32 740 ’93
                          E92 335 ’08

                          Comment

                          • E39-530A
                            BTCF Member
                            • Feb 2007
                            • 940
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by Rockford View Post
                            Lue tuo kokonaan, niin selviää: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=207533

                            Lähinnä öljypumppu, pumpun pultit, vuotava syyläri, kuolevat vesiletkut, hapertuneet bensaletkut, vuotavat venakopan - ja imusarjantiivisteet jne.
                            Itse ostin vara/kesäautoksi E34 540iA:n. Pari kuukautta sillä piti nyt talvella ajaa, kun käyttis makasi pajalla. Tähän mennessä huomattua Rockfordin listalta:

                            - vuotava syyläri (teki temput matkalla talvisäilöön, tarkemmin sanottuna vasta parkkiruudussa). Saattaa olla letkuliitos, joka oli märkä. Pitää tutkia.
                            - hapertuneet bensaletkut: ajossa haisee bensa. En ole vielä nosturilla käyttänyt öljynvaihtoa lukuunottamatta. Mutta varteenotettava vaihtoehto.

                            Sen sijaan edellisen omistajan toimesta vaihdettu venttiilikoppien tiivisteet ja öljypumppu kiristetty.

                            Laatikko on loistava kampe tämän koneen jatkona, jos on ehjä. Pitää katsoa osanumerosta onko tyyppiviallista askia vai ei. Iän perusteella oma 9/93 ainakin luultavasti on. Ei ole oireita niistä tyyppivioista. Mutta vaihdatan luultavasti koko ko. vikaa varten olevan korjaussarjan tuohon pelkän kuulan sijaan. Tulee paljon muutakin osaa ainakin venttiililautaseen. Varmaan moni tekee itse, mutta olen vielä automaattilaatikonaukaisuneitsyt, enkä harjoittele tuolla askilla. Luultavasti töineen luokkaa 500-600e, jos mitään ei ole rikki. Haulla 5HP30 löytyy täältäkin paljon.
                            Last edited by E39-530A; 27-02-2011, 10:23.
                            E92 335iA -08

                            ---
                            ex E34 540iA -93
                            ex E90 325iA -05
                            ex E39 530iA -00
                            ex Toyota Avensis
                            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                            Comment

                            • Topi08
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 4463
                              • .

                              #15
                              M60

                              Itselle auto olisi tulossa kesäksi jokapäiväiseen käyttöön, pienet perusviat nyt ei paljoa haittaa, esim tuo öljypumppu kun on helppo kiristää. jäähdytysletkut nyt eivät paljoa maksa, eikä tuo laatikon kuula?, työt saan onneksi suht halvalla teetettyä.
                              Lisää tietoa vaan jos jollain on kyseisestä motista!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎