Originally posted by Topi08
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m60b40 perusviat?
Collapse
X
-
Vesipumppu rupeaa myös yleensä olemaan vaihtokamaa 200tkm+- kohdilla.
Kuten varmaan edellä jo todettu imusarjan sekä venakoppien tiivisteetkin ovat yleisiä vuotamaan näissä.
Alustasta sen verran että jos edessä kolisee tai tärisee voi olla järkevää vaihtaa koko etutukivarsisetti uuteen, jos perä tuntuu vaeltavan on syyllisenä yleensä joko ne suuret puslat taikka "kahdeksikko"-puslat.Last edited by Vibaa; 27-02-2011, 10:41.sigpic
E34 530iA
Comment
-
-
Originally posted by E39-530A View PostLaatikosta sen verran, että pelkkä kuulanvaihto korjaa vain oireet (kuinka pitkäksi aikaa?). Perussyy on liian kova öljynpaine, jonka korjaussarja hoitaa.
sigpic
E32 740 ’93
E92 335 ’08
Comment
-
-
Originally posted by GTI16V View PostNäin on, kuulan vaihtaminen ei vielä poista itse ongelmaa. Kuulavian korjauksella tarkoitinkin korjaussarjan asennuttamista, muistaakseni muovikuula korvataan metallisella jne jne... tässä vielä linkkiä laatikko-ongelmaan:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=48959E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by Vibaa View PostVesipumppu rupeaa myös yleensä olemaan vaihtokamaa 200tkm+- kohdilla.
Toki topicciin kuuluu erinäiset "tyyppiviat", joita ei ehkä monissa nissaneissa,datsuneissa jne. ole, kuten jo edellä mainittu imusarjan huohotinkalvo.
Comment
-
-
Originally posted by VaihtoVirta View PostIhan sama kun sanoisin, että melko tyypillisiä M60 vikoja ovat mm. Kuluvat moniurahihnat, likaantuva moottorin-ilmansuodatin tai öljynsuodattimen likaantuminen. Pitäisi muistaa, että nämä M60 -moottorit, ovat jo 20 vuotta vanhoja, onko ihme, että vesipumppu pettää 20 vuotta pyörittyään?
Toki topicciin kuuluu erinäiset "tyyppiviat", joita ei ehkä monissa nissaneissa,datsuneissa jne. ole, kuten jo edellä mainittu imusarjan huohotinkalvo.
Tuskin tuo inforypäle mahdolliselle moottorin uudelle omistajalle niin hirveän vakavaa oli jakaa että siitä itkeä tarttisi:thinksigpic
E34 530iA
Comment
-
-
Originally posted by Vibaa View PostAjattelinpahan nyt vain mainita tuosta, ei kaikista auton moottoreista ole vesipumppu finaalissa ~200tkm/20 vuoden jälkeen niin onpahan ainakin tiedossa...
Tuskin tuo inforypäle mahdolliselle moottorin uudelle omistajalle niin hirveän vakavaa oli jakaa että siitä itkeä tarttisi:think
Comment
-
-
Originally posted by Vibaa View PostAjattelinpahan nyt vain mainita tuosta, ei kaikista auton moottoreista ole vesipumppu finaalissa ~200tkm/20 vuoden jälkeen niin onpahan ainakin tiedossa...
Ja että ymmärretään, kuinka kestävä se vesipumppu todellisuudessa on, niin kannattaa lukea tuo linkin viestin loppu.
Last edited by kaol; 01-03-2011, 10:20.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Ääniä kannesta vai ketjusta?
Laitetaanpa tänne, kun on sopivasti m60b40-aiheinen topicci. Kysymys hukkui E34-kysymys-ketjuun jokin aika sitten.
Joo, eli kuuntelin pelti ylhäällä konetta käynnistämisen jälkeen ja jäin miettimään onko normaalia. Tässä copy-paste em. ketjusta:
Originally posted by E39-530A View PostKävin käyttämässä konetta auton ollessa talvisäilössä ja samalla tutkiskelin, mistä se pienehkö määrä jäähdytysnestettä olisi voinut tulla. No, märkänä oli se ison letkun liitos päällä kuskinpuolella ja samoten sellainen sen vierestä lähtevä pikkuletku. Ehkä selviää letkujen/letkunkiristimien vaihdolla.
Mutta nyt tarttis kysellä M60:n äänistä. Osa äänistä ovat varmaan normaalia tai ainakin tyypillisiä. Koneen jo reilun minuutin käytyä ryhdyin kuuntelemaan ääniä pelti ylhäällä. Ensin mielestäni vain apparin puolelta kuului tasaisesti kierrosten mukaan sellaista tsik-tsik-tsik -ääntä. Kuulosti minun korvaan lähinnä ketjulta, mutta tulee enempi venttiilikopan keskeltä kuin koneen päädystä. Sitten sama juttu toisella puolella, ihan samanlainen ääni tasaisena ja ilmeisesti ääni per pari kierrosta tai harvemmin.
Kaiken kaikkiaan annoin koneen käydä noin 15 minuuttia. Tuo ääni muuttui pelkääjän puolella vähä vähältä sellaiseksi hiljaiseksi poks-poks-poks -ääneksi. Vähän vaikea kuvailla, eikä tullut otettua ääninätettä. Ei mitenkään terävä tai karkea. Ihan kuin hiljainen miniräjähdys, jotenkin sellainen "kiehuva" ääni tai kuin jotain purkkia paukuttaisi. Ei kuulu, jos pelti on alhaalla. Kuskin puolella ääni ei muuttunut tuosta aiemmasta. Normaalia? Vai mitä osia ruvetaan ostelemaan?
Kaapissa olisi kyllä puristuspainemittari. Mutta tiivisteet vissiin tarvitsee vaihtaa joka kerta, kuin kopat ottaa auki? Kaikki venttiilikoppien tiivisteet on vaihdettu parin vuoden sisällä.
ps. Öljytikun reiästä kokeiltuna imi kevyesti nenäliinaa.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Vanhoja koneitahan nämä ensimmäiset V8:t alkavat olemaan mutta kun öljyt vaihtelee ja silloin-tällöin katsoo että ei ole öljypumppu löysällä niin varsin mahtavia voimanpesiähän ne ovat
Huohotin, imusarjan ja venttiilikopan tiivisteet, imuhaitariputki, öljypumppu, vas. koneenkorvan O-renkaat (öljynsuodattimen letkut menevät siitä läpi ja tuppaavat pidemmän päälle vuotamaan). Lisäksi hydrauliset nostajat alkavat kylmänä vanhemmiten naputtelemaan ja öljynsuodatinkotelon takaiskuventtiili kuoleentuupi mutta ovat siis pitkälti samoja "ongelmia" / ominaisuuksia kuin esim. M50:ssä.
M62:ssa on puolestaan ollut pieniä ongelmia jakoketjun venymisen ja laahainten kanssa, ne kannattaa vaihdella siinä 200tkm kieppeillä.
Originally posted by E39-530A View PostMistä nuo voivat tulla? Voiko olla pahvi rikki tai joku venttiili jäädä "auki" tms., koskien poksahtelua?
ps. Öljytikun reiästä kokeiltuna imi kevyesti nenäliinaa.Last edited by Jonsku; 15-03-2011, 07:51.- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostEttei ois joku apulaite taikka ketjun laahaimet (nehän noista M62 koneista tuppaavat hajoilemaan jossain välissä)..?
Melkein voisi olla hyvä ehkäisevä toimenpide tehdä (=teetättää) jakopään "huolto". Taisi olla joku täällä oikein erikoistunutkin siihen. Vai onko taas "kallista mielenrauhaa"? Se laahainhomma varmaankin koskee myös M60-koneita?
Se poksuminen mietityttää. Jos nyt pahimmassa tapauksessa tulisi kanteen jotain tehtävää, niin siinä menisi taas jakopääkin auki.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by E39-530A View PostMelkein voisi olla hyvä ehkäisevä toimenpide tehdä (=teetättää) jakopään "huolto". Taisi olla joku täällä oikein erikoistunutkin siihen. Vai onko taas "kallista mielenrauhaa"? Se laahainhomma varmaankin koskee myös M60-koneita?
Comment
-
Comment