elikkäs auto käynnistyy hyvin ja käy hyvin kylmänä mutta heti kuin lämmöt nousee normaaliin niin alkaa pätkimään eikä ota kierroksia. röpöttää vaan ku painaa kaasua. mikä voisi olla vikana. :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m40 ei käy lämpimänä
Collapse
X
-
Originally posted by Phaedrus View PostJos käynti pätkii koneen lämmettyä niin pahasti että autolla ei voi ajaa, niin veikkaisin ECU vikaa (Motronic) tai toissijaisesti puolaa. Jos auto kuitenkin liikkuu niin ilmamäärämittari on potentiaalinen syyllinen.
autolla ei voi ajaa 300 metriä pidemmälle. heti kun moottori lämpenee niin se lakkaa kulkemasta. ilmamäärämittari on kokeiltu, ei ollut sekään rikki. muutkin ovat veikanneet ECU:ta. täytynee koittaa vaihtaa se.
Comment
-
-
Jahas jatketaas vaikka tähän topicciin kun aavistuksen ovat oireet samanlaiset.
Eli auto on e36 316i johon on vaihettu e30 318i moottori.
Ongelma on se että nyt kun sain auton ilmattua kunnnolla huomasin että lämmöt rupeaa nousemaan mittarin mukaan melkein punarajalle ellei pidä puhallinta täyssillä. Vaihdon tämän johdosta vesipumpun, viskokytkimen, viskon, termostaatin ja lämpötila-anturit uusiin. Laitoin samalla myös erillisen lämpömittarin jotta näkisin hiema tarkemmin koneen lämpötilan. Otin vielä syylärinkorkin pois ja laitoin siihen paistmittarin josta näkyy lämmöt 90c asti=)
Auto käymään ja hyvinkin nopeasti auton oma mittari on jo keskikohdilla(todellinen lämpötila n.40c). Todellisen lämpotilan ollessa 60c rupesi auton oma mittari taas kohoamaan kohti punarajaa. Tällöin ei siis vielä ollut edes termostaatti auennut ja konekkin oli vielä kohtalaisen kylmä kädellä kokeiltaessa.
laitoin syylärin korkin kiinni ja ajelin puolisen tuntia ja auton oman mittarin mukaan lämmöt huoteli sielä viimesen viivan kohdilla ennen punarajaa ja lisämittari näytti kokoajan n.80c. Otin taas syylärin korkin pois ja tyrkkäsin paistomittarin ja sekin näytti juuri tuota 80c niinkun lisämittarikin.
Ajattelin sitten että jos läpötila-anturin johdot olisivat väärinpäin, niin vaihdoin ne päittäin. Tämän jälkeen auto toimi normaalisti ja lämmöt olivat tasan puolivälissä. Toimi loistavasti koko eilisen illan.
Tänään kun pistin auton käymään kävi se aivan päin vittua eikä meinannut käydä ollenkaan koska tukehtui bensaan. Kokeilin toista ecua, ilmamäärämittaria ja puolaa...ei mitään vaikutusta käyntiin! Vaihdoin sitten anturit takaisin toisinpäin, putsasin tulpat ja kuivattelin palotilan. Auto kävi melkeen normaalisti mutta selvästi liian rikkaalla koska palamaton bensa haisee selvästi putken päässä. Ja lämpömittarikin näyttää taas aivan omiaan.
Eli mikäs tollasen vois tehdä ja ei kai toi lämpötila-anturien johtojen vaihto voi noin pahasti tota sekoittaa ellei joku muu osa ole viallinen?
Comment
-
Comment