Announcement

Collapse
No announcement yet.

m40 ei käy lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ellu
    Newbiemmer
    • Feb 2011
    • 3
    • Hämeenlinna

    m40 ei käy lämpimänä

    elikkäs auto käynnistyy hyvin ja käy hyvin kylmänä mutta heti kuin lämmöt nousee normaaliin niin alkaa pätkimään eikä ota kierroksia. röpöttää vaan ku painaa kaasua. mikä voisi olla vikana. :think
  • Eu-Niko
    Newbiemmer
    • Aug 2008
    • 12
    • Porvoo

    #2
    Mahdollisesti jokin lämpötila-anturi on mäskänä, moottorinohjaus ei tajua että kone on lämmin ja syöttää sen mukaiset soseet sylintereihin..?
    sigpic

    Comment

    • Ellu
      Newbiemmer
      • Feb 2011
      • 3
      • Hämeenlinna

      #3
      ei ollu lämpötilaanturi.

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        #4
        Kylmänä kun kone käy "nätisti" ni koitettu irrottaa imm piuha?
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • Gemmi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 3355
          • Espoo

          #5
          Kipinä ja bensan saanti muut perus hommat katottu?, vähän tuoksahtas puolavialta.

          Comment

          • Phaedrus
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1888
            • Helsinki

            #6
            Jos käynti pätkii koneen lämmettyä niin pahasti että autolla ei voi ajaa, niin veikkaisin ECU vikaa (Motronic) tai toissijaisesti puolaa. Jos auto kuitenkin liikkuu niin ilmamäärämittari on potentiaalinen syyllinen.

            Comment

            • smpovers
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2372
              • Tammela

              #7
              Originally posted by Ellu View Post
              ei ollu lämpötilaanturi.
              Hapettumaa lämpötila-anturin liittimessä?
              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
              BMW 330d touring e46 -05
              Ford Cortina Mk2 1600 -70
              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

              Comment

              • Ellu
                Newbiemmer
                • Feb 2011
                • 3
                • Hämeenlinna

                #8
                Originally posted by Phaedrus View Post
                Jos käynti pätkii koneen lämmettyä niin pahasti että autolla ei voi ajaa, niin veikkaisin ECU vikaa (Motronic) tai toissijaisesti puolaa. Jos auto kuitenkin liikkuu niin ilmamäärämittari on potentiaalinen syyllinen.

                autolla ei voi ajaa 300 metriä pidemmälle. heti kun moottori lämpenee niin se lakkaa kulkemasta. ilmamäärämittari on kokeiltu, ei ollut sekään rikki. muutkin ovat veikanneet ECU:ta. täytynee koittaa vaihtaa se.

                Comment

                • Slazha
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2284
                  • Joensuu/Syvyys

                  #9
                  aika harvinaista kyllä jos ECU:ssa vika, ennemminkin puola
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  E36 318is class II, e30 turpo

                  Comment

                  • Mulato
                    Newbiemmer
                    • Sep 2008
                    • 15

                    #10
                    Omassani oli kerran vastaava, pyöri tyhjäkäyntiä hyvin, ei vastannut kaasuun ja röpötti. Vika oli kampiakselin siivapyörä, sen kumi repeilly ja kaasua polkastessa hihna "jarruttaa" pyörää, siivan vulkanointi anto periks ja sytkät vituiks.

                    Comment

                    • mika68
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1966
                      • ......

                      #11
                      Originally posted by Slazha View Post
                      aika harvinaista kyllä jos ECU:ssa vika, ennemminkin puola
                      .......
                      Last edited by mika68; 20-09-2012, 09:05.

                      Comment

                      • Jarppa85
                        Newbiemmer
                        • Jun 2011
                        • 23
                        • Turku

                        #12
                        Jahas jatketaas vaikka tähän topicciin kun aavistuksen ovat oireet samanlaiset.

                        Eli auto on e36 316i johon on vaihettu e30 318i moottori.

                        Ongelma on se että nyt kun sain auton ilmattua kunnnolla huomasin että lämmöt rupeaa nousemaan mittarin mukaan melkein punarajalle ellei pidä puhallinta täyssillä. Vaihdon tämän johdosta vesipumpun, viskokytkimen, viskon, termostaatin ja lämpötila-anturit uusiin. Laitoin samalla myös erillisen lämpömittarin jotta näkisin hiema tarkemmin koneen lämpötilan. Otin vielä syylärinkorkin pois ja laitoin siihen paistmittarin josta näkyy lämmöt 90c asti=)
                        Auto käymään ja hyvinkin nopeasti auton oma mittari on jo keskikohdilla(todellinen lämpötila n.40c). Todellisen lämpotilan ollessa 60c rupesi auton oma mittari taas kohoamaan kohti punarajaa. Tällöin ei siis vielä ollut edes termostaatti auennut ja konekkin oli vielä kohtalaisen kylmä kädellä kokeiltaessa.
                        laitoin syylärin korkin kiinni ja ajelin puolisen tuntia ja auton oman mittarin mukaan lämmöt huoteli sielä viimesen viivan kohdilla ennen punarajaa ja lisämittari näytti kokoajan n.80c. Otin taas syylärin korkin pois ja tyrkkäsin paistomittarin ja sekin näytti juuri tuota 80c niinkun lisämittarikin.

                        Ajattelin sitten että jos läpötila-anturin johdot olisivat väärinpäin, niin vaihdoin ne päittäin. Tämän jälkeen auto toimi normaalisti ja lämmöt olivat tasan puolivälissä. Toimi loistavasti koko eilisen illan.
                        Tänään kun pistin auton käymään kävi se aivan päin vittua eikä meinannut käydä ollenkaan koska tukehtui bensaan. Kokeilin toista ecua, ilmamäärämittaria ja puolaa...ei mitään vaikutusta käyntiin! Vaihdoin sitten anturit takaisin toisinpäin, putsasin tulpat ja kuivattelin palotilan. Auto kävi melkeen normaalisti mutta selvästi liian rikkaalla koska palamaton bensa haisee selvästi putken päässä. Ja lämpömittarikin näyttää taas aivan omiaan.
                        Eli mikäs tollasen vois tehdä ja ei kai toi lämpötila-anturien johtojen vaihto voi noin pahasti tota sekoittaa ellei joku muu osa ole viallinen?

                        Comment

                        • Jarppa85
                          Newbiemmer
                          • Jun 2011
                          • 23
                          • Turku

                          #13
                          Eli itse itselleni vastaten...lämpötila-anturi oli paskana!

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎