Kysymys on ralliautosta jossa euromallin S50B32 ja tupla-VANOS poistettu. Nokkapyörinä siis S50B30:sen pakonokkapyörät joihin jyrsitty säätövara nokkien kääntämistä varten. Tällä hetkellä myös S50B32:n vakionokat. Kysymys on että mikä olisi hyvä "lähtöarvo" nokkien väliselle kulmalle? Eri suunnilta kysellen kaikki on sanoneet että paras arvo löytyy kun venttiilit on 2-3mm YKK:ssa yhtä aikaa auki. Mittaamalla on selvinnyt että tilaa olisi aina 8mm asti. Onko kukaan tehnyt samaa systeemiä ja kokeillut? Miten jyrkät nuo vakionokat ylipäätään on? Onko järkeä edes yrittää saada koneesta voimaa noilla?
Nyt nokkia on käännetty siten että ne on n. 4mm YKK:ssa auki ja pata ei oikein "hengitä". Luonnollisesti käytössä on ohjelmoitava moottorinohjaus ja laajakaistalambda ja lisäksi säätämisen apuna inertiatehopenkki.
Nyt nokkia on käännetty siten että ne on n. 4mm YKK:ssa auki ja pata ei oikein "hengitä". Luonnollisesti käytössä on ohjelmoitava moottorinohjaus ja laajakaistalambda ja lisäksi säätämisen apuna inertiatehopenkki.
Comment