Epäilin E60 530d 2004 pakosarjan vuotoa , kun ympäristössä nokea. Merkkihuolto tarkisti ja pakosarja odotetusti halki. Samalla tutkittiin pyytämättä turbo. Siipiakselissa kuulemma väljää ( ei kerrottu oliko klappi pitkittäin vai poikittain ) ja turbo pitäisi vaihtaa. Ahdin ei kuitenkaan oireile mitenkään , ei äännä , ei savuta , öljyä ei kulu ja ahtaa tukevasti. Onko tässä nyt mitään järkeä , eikö ahdin vaihdeta vasta , jos jotenkin oireilee ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Turbo vaihtoon ?
Collapse
X
-
Eikä kyllä pieni pitkittäinenkään välys vielä mitään tee näissä ahtimissa. Itellä on pitkittäistä melkein yhtä paljon kuin poikittaistakin ja siitä kun viimeksi ton asian tarkistin on ajettu yli 70tkm eikä auto kuluta 20tkm vaihtovälillä yhtään öljyä. Ainoa oire on vienoinen ujellus varsinkin kylmällä koneella.
Comment
-
-
Originally posted by melperri View PostEpäilin E60 530d 2004 pakosarjan vuotoa , kun ympäristössä nokea. Merkkihuolto tarkisti ja pakosarja odotetusti halki. Samalla tutkittiin pyytämättä turbo. Siipiakselissa kuulemma väljää ( ei kerrottu oliko klappi pitkittäin vai poikittain ) ja turbo pitäisi vaihtaa. Ahdin ei kuitenkaan oireile mitenkään , ei äännä , ei savuta , öljyä ei kulu ja ahtaa tukevasti. Onko tässä nyt mitään järkeä , eikö ahdin vaihdeta vasta , jos jotenkin oireilee ?
Siinä vaiheessa kun turbonvaihtoa voi alkaa suunnittelemaan, huomaat sen kyllä oireista. Eli merkkihuolto tässä nyt haluaa tehdä tiliä asiakkaan kustannuksella.
Tällä nykyisellä voi hyvinkin tuupata menemään vielä pitklälle yli 100tkm.
Comment
-
-
Turbo sai tuomion ja uutta pitäisi löytää tilalle. Mistähän tuon oikean Garretin tyypin nyt saisi varmistettua? Autohan on joulukuussa 2004 valmistettu E61 530d (moottori M57/TU). Ja erillinen DPF löytyy (tai siis löytyi). Turbon tyyppi kai on GT2260V. Onko näissä mahdollisuus mennä vikaan. Onko alipaine vs. sähkö -ohjauksesta jotain eroa osanumerossa?
Olisin kiitollinen vastauksista, että saisin föönin tilaukseen.
Comment
-
-
No kysy nyt ihmeessä että mikä siinä hyrskyttimessä oli vikana?
Tuolla on alkuperäisosa nro: http://www.realoem.com/bmw/showparts...03&hg=11&fg=50E61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostNo kysy nyt ihmeessä että mikä siinä hyrskyttimessä oli vikana?
Tuolla on alkuperäisosa nro: http://www.realoem.com/bmw/showparts...03&hg=11&fg=50
Huoltamo tuota selvitteli ja havaitsi että siivet jumittaa ja lisäksi pakosarja halki.. Selvittelyssä hommaanko uuden vai tehdaskorjatun turbon. Hinta ratkaisee. Tuolla RealOEM:n sivuilla puhutaan EU3 yes tai no. Auton papereiden mukaan mukaan pitäisi mennä Euro 4 normeihin, joten tulkitaanko tuo nyt siten, että on EU3 on tässä tapauksessa yes?
Epäselvyyttä lisäsi, kun en oikein löytänyt sivuja, jossa Garrentin tyypit olisi listattuna. Mutta eiköhän tämä tästä selvene. Jos vaikka kurkkaisi konehuoneeseen..
Comment
-
-
Comment