Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbo vaihtoon ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • melperri
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2011
    • 246
    • espoo

    Turbo vaihtoon ?

    Epäilin E60 530d 2004 pakosarjan vuotoa , kun ympäristössä nokea. Merkkihuolto tarkisti ja pakosarja odotetusti halki. Samalla tutkittiin pyytämättä turbo. Siipiakselissa kuulemma väljää ( ei kerrottu oliko klappi pitkittäin vai poikittain ) ja turbo pitäisi vaihtaa. Ahdin ei kuitenkaan oireile mitenkään , ei äännä , ei savuta , öljyä ei kulu ja ahtaa tukevasti. Onko tässä nyt mitään järkeä , eikö ahdin vaihdeta vasta , jos jotenkin oireilee ?
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #2
    Kyllä, ei oo järkeä. Ite vaihtaisin vain pakosarjan. Tietysti jos ei oo kustannuksista kiinni niin sit kaikki vaihtoon vaan, laittaa samalla varmuuden vuoksi vaikka muutaman vuoden tuoreemman ja vähemmän ajetun yksilön tilalle... siis auton.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • Raine
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2603
      • N/A

      #3
      ..........
      Last edited by Raine; 24-06-2013, 01:02.
      ///Motorporot

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #4
        Eikä kyllä pieni pitkittäinenkään välys vielä mitään tee näissä ahtimissa. Itellä on pitkittäistä melkein yhtä paljon kuin poikittaistakin ja siitä kun viimeksi ton asian tarkistin on ajettu yli 70tkm eikä auto kuluta 20tkm vaihtovälillä yhtään öljyä. Ainoa oire on vienoinen ujellus varsinkin kylmällä koneella.
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by melperri View Post
          Epäilin E60 530d 2004 pakosarjan vuotoa , kun ympäristössä nokea. Merkkihuolto tarkisti ja pakosarja odotetusti halki. Samalla tutkittiin pyytämättä turbo. Siipiakselissa kuulemma väljää ( ei kerrottu oliko klappi pitkittäin vai poikittain ) ja turbo pitäisi vaihtaa. Ahdin ei kuitenkaan oireile mitenkään , ei äännä , ei savuta , öljyä ei kulu ja ahtaa tukevasti. Onko tässä nyt mitään järkeä , eikö ahdin vaihdeta vasta , jos jotenkin oireilee ?
          Unohda heti se turbon vaihto. Sielllä kuuluukin olla aksiaalista välystä joka poistuu öljynpaineesta.
          Siinä vaiheessa kun turbonvaihtoa voi alkaa suunnittelemaan, huomaat sen kyllä oireista. Eli merkkihuolto tässä nyt haluaa tehdä tiliä asiakkaan kustannuksella.
          Tällä nykyisellä voi hyvinkin tuupata menemään vielä pitklälle yli 100tkm.

          Comment

          • A62
            Bimmer Rookie
            • Jun 2009
            • 117
            • Oulu

            #6
            Turbo sai tuomion ja uutta pitäisi löytää tilalle. Mistähän tuon oikean Garretin tyypin nyt saisi varmistettua? Autohan on joulukuussa 2004 valmistettu E61 530d (moottori M57/TU). Ja erillinen DPF löytyy (tai siis löytyi). Turbon tyyppi kai on GT2260V. Onko näissä mahdollisuus mennä vikaan. Onko alipaine vs. sähkö -ohjauksesta jotain eroa osanumerossa?

            Olisin kiitollinen vastauksista, että saisin föönin tilaukseen.

            Comment

            • A62
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 117
              • Oulu

              #7
              Olikos joku tietty vuosi tai malli, jolloin E6x siipien ohjaus on vaihtunut alipainesäädöstä servo-ohjatuksi?

              Comment

              • Mik@
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1413
                • Nurmes

                #8
                No kysy nyt ihmeessä että mikä siinä hyrskyttimessä oli vikana?

                Tuolla on alkuperäisosa nro: http://www.realoem.com/bmw/showparts...03&hg=11&fg=50
                E61 520Da

                Comment

                • A62
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 117
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Mik@ View Post
                  No kysy nyt ihmeessä että mikä siinä hyrskyttimessä oli vikana?

                  Tuolla on alkuperäisosa nro: http://www.realoem.com/bmw/showparts...03&hg=11&fg=50
                  Juu onhan tuota epäillty jo jonkin aikaa. Vika on ollut piilevä. Kylmänä pukannut joskus vikamoodiin. Alhaalta hiukan vetämätön. Lisäksi se on viime aikoina alkanut huokailemaan kaasua nostettaessa.

                  Huoltamo tuota selvitteli ja havaitsi että siivet jumittaa ja lisäksi pakosarja halki.. Selvittelyssä hommaanko uuden vai tehdaskorjatun turbon. Hinta ratkaisee. Tuolla RealOEM:n sivuilla puhutaan EU3 yes tai no. Auton papereiden mukaan mukaan pitäisi mennä Euro 4 normeihin, joten tulkitaanko tuo nyt siten, että on EU3 on tässä tapauksessa yes?

                  Epäselvyyttä lisäsi, kun en oikein löytänyt sivuja, jossa Garrentin tyypit olisi listattuna. Mutta eiköhän tämä tästä selvene. Jos vaikka kurkkaisi konehuoneeseen..

                  Comment

                  • Petteri80
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 578
                    • Joensuu

                    #10


                    Mites tuolta?

                    Comment

                    • A62
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2009
                      • 117
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Petteri80 View Post


                      Tämä oli hiukan parempi, mutta ei ole helppoa ei..

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎